Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenM

Forumguru
Als je Superb dit ook deed was ie niet goed afgesteld. Heeft de Superb ooit fijn gereden?

'Pops en bangs' kan je programmeren en heeft in dit geval niets met een slechte afstelling te maken. Zou anders betekenen dat hier veel 'slecht afgestelde' RS'en de fabriek uitrollen....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Waarom zou je dat willen?
Als je Superb dit ook deed was ie niet goed afgesteld. Heeft de Superb ooit fijn gereden?

Heeft niets met slechte aftelling te maken hoor, is softwarematig gewoon te programmeren, zelfs zo dat hij het bij een DSG in S en / of M wel doet en in D niet. Rochelen bij gas los en knallen bij het overschakelen kan best leuk zijn op bepaalde momenten. De Superb reed overigens fantastisch ;) De Kodiaq met fabriekssoftware rochelt nu ook al enigszins met gas los en de kleppen in het uitlaatsysteem open.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Ik heb mijn mening over de eindstukjes ook even voor mij gehouden, vond dat moeilijk in te schatten. Nu ze er eenmaal onder zitten: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Zo zou een Kodiaq RS uitlaat eruit moeten zien. Staat fantastisch!

Ik zou de rechten vast laten registreren, dan kan Skoda die van je overnemen voor een zacht prijsje ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dit zijn de uitlaat delen die Jelmer van JM tuning onder de Kodiaq vandaan gehaald heeft.
Op de foto zie je de downpipe met de katalysator die direct na de turbo geplaatst zat, een tussendemper die onder de auto geplaatst zat en uiteraard de pijp die naar de achterdemper liep.

IMG_0268.JPG
 

CDK

Forumguru
Reageerd hij nu ook wat anders op het gas als met de standaard uitlaat?

Haha ik heb een week met de T5 diesel van Jelmer gereden en daar zat meer pit in als in mijn traktor :deuk: Nee ik voel eigenlijk geen verschil. Binnenkort komt er nog een VWR600 CAI op, wellicht dat er dan iets voelbaar is. Het is nu “ik wil wel maar ik kan niet” Het wachten is echt op de mogelijkheid om de software aan te passen en een turbo upgrade te doen.
 

EdK

Forumguru
Ik Citeer: Wat ik ervan heb gelezen is dat ALS danig de levensduur van de turbo verkort door de extra warmte (grote vijand van de tuner).

Kun je dit wat toelichten deze tekst, want snap er geen hout van wat je bedoeld of ermee wil zeggen...:pardon:
 
Een antilag systeem (pops & bangs) is bedoeld om de turbo te laten draaien wanneer van het gas wordt afgegaan (turbo gat verkleinen). Turbo krijgt daardoor meer warmte, wat de tuner juist probeert te voorkomen als hij het maximale uit de turbo wil halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan