Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Stuurder

Forumguru
Grotere turbo met een supercharger. Supercharger loopt mee vanaf het begin en huilt lekker, de grotere turbo heeft daarmee de tijd om op toeren te komen en die bak lucht naar binnen te persen.
 

fastpeter

Forumguru
Erg dikke bak Corne, maar je project 400+ is een behoorlijk en dure uitdaging om het betrouwbaar te maken, blok mist de aangepaste cylinder kop, inlaat turbo grote, zuigers de helft van injector rail etc etc.

Zie de stage projecten JD , en twijfel niet voor de keuze zeker bij dit nieuw model......en of de ecu al vrij is gegeven !.
komt vast wel goed allemaal mooie vooruitzichten !
 

LT83

Forumguru
@ stuurder, klein turbotje geeft je vaak meer power van onderuit als de supercharger. Die loopt wel vanaf het begin mee aangezien hij aangedreven wordt door de krukas en niet de uitlaatgassen maar heeft een gelijkmatigere vermogensopbouw. Klein turbotje moet wel even spoelen maar geeft dan direct meer drukvulling. Supercharger is juist lekker omdat hij meestall vermogen blijft opbouwen tot de toerenbegrenzer.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@EdK niet nodig hoor ;)
@Ridley, nou vooruit dan maar....
@Blackokkie2, wellicht een klein stukje ja :)
@fastpeter, dure maar leuke uitdaging :jaja: blok heeft overigens wel 8 injectors naar het schijnt en is in de basis gelijk aan het Golf 7 GTI blok.
ECU kan ook open hè, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik. Voorlopig duurt het nog een half jaar en dan is de ECU wellicht wel gekraakt.
 

B.Stuurder

Forumguru
@ stuurder, klein turbotje geeft je vaak meer power van onderuit als de supercharger. Die loopt wel vanaf het begin mee aangezien hij aangedreven wordt door de krukas en niet de uitlaatgassen maar heeft een gelijkmatigere vermogensopbouw. Klein turbotje moet wel even spoelen maar geeft dan direct meer drukvulling. Supercharger is juist lekker omdat hij meestall vermogen blijft opbouwen tot de toerenbegrenzer.
De supercharger geeft dus meer vulling over het hele bereik en juist de kleine turbo voor de druk op lagere toeren? Eigenlijk logisch, hoe meer toeren de krukas maakt, hoe meer lucht je pompt, met de turbo kun je hogere draaisnelheid behalen bij lagere toeren. Of zie ik het verkeerd?
Anders zou het toevoegen van de supercharger aan de standaard opstelling al een boost kunnen geven aan het vermogen bij de Kodiaq.
 

Cordoba

Forumguru
Ik had even het idee dat als de 4-pitter na tuning onvoldoende vermogen zou leveren deze vervangen zou worden door de supercharged V6, maar begrijp uit je reactie op Bakkertje dat dit niet gaat gebeuren.

Ik ben benieuwd hoe die Kodiaq zich gaat/laat ontwikkelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Ik zie de noodzaak alleen niet om zo'n auto naar 400pk te jagen. Ten eerste is het er type auto niet voor vind ik en denk dat een stage1 al lekker genoeg zou zijn. De auto weegt immers best wat dus een race monster is het in mijn ogen niet. Je kan er beter een leuk speel scheurijzer (hothatch) bijkopen zou ik zeggen. Voor het geld dat de uitgebreide tuning zal gaan kosten heb je ook wel een leuk speeltje voor...:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@s-line, ook met een tractor is veel vermogen prettig hoor ;)
Maar qua gewicht is de Kodiaq vrijwel identiek aan m'n huidige Superb en ik kan je melden dat dat toch echt wel een scheurijzer is, geen bochtenridder als een hothatch, maar het zal je verbazen als je er mee zou rijden :jaja:
 

LT83

Forumguru
Luchtweerstand gaat meer het probleem zijn qua acceleratie op hoge snelheid. Gewicht is minder een probleem denkik.
Een Tiquan is met een 1.4tsi qua gewicht redelijk vergelijkbaar met een Superb met dezelfde motor. Toch ligt de topsnelheid van de Tiquan op 200 en die van de superb op 220. Daar zit hem de bottleneck. Neemt niet weg dat hij met 400+pk serieus snel zal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan