Kodiaq met Knippermania

Skodiak

Senior Member
Whoops.. en de knippermania is weer begonnen . Zomaar zonder aanleiding auto afgesloten en en stopt niet meer met knipperen
 
Laatst bewerkt:

Skodiak

Senior Member
Monteur aan de lijn gehad, gaf aan dat er een paar andere gevallen bekend zijn. En dat het vermoeden is dat het met de conmect box te maken heeft die bij PON is ingebouwd. Het knipperen zou na bepaalde tijd (15-20min) moeten stoppen. Monteur belt me over een uurtje terug om te checken hoe het is gegaan.
Evengoed moet het probleem structureel opgelost worden.. auto op slot gezet.. en over tijdje eens kijken.. zie dat de LED binnen verlichting aan de beide achterpassagiers kanten ook hard meeknipperd overigens . Wat een gezeik met een nagel nieuwe auto zeg.
 

Tinus78

Forumguru
Das niet fijn!
Maar uiteindelijk een ongemak welke overkoombaar is. je wilt het natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben, maar het is gelukkig maar een ongemak.
Houd ons op de hoogte waar het aan Ligt.
 

Skodiak

Senior Member
Na 3/4h knipperen en buren aan de deur om mij te waarschuwen de auto maar weer ontgrendeld. Helaas niet de onhandige tijdelijke work arround.
Nu maar weer accu pool los, deuren op slot en morgen maar de Meern.. 24h service belde wel keurig na uurtje terug overigens om te checken. Vroegen nadrukkelijk om werkplaats naar hem te laten bellen zodat ze de richting van die PON module gaan kijken..
Met vakantie in aantocht niet wen heel lekker vooruitzicht allemaal
 

VAG-man

Forumguru
Auto is wel nagelnieuw, maar geeft de accu wel genoeg spanning?

Echt balen dat je dit overkomt.

Kan toch geen toeval zijn na een bezoek aan de wasstraat. Klopt dit heeft niks met de accu te maken, maar ken een aantal gevallen dat bij een lage accuspanning gekke storingen kunnen ontstaan.
 

Skodiak

Senior Member
Heb het voor nu door stom toeval in bedwang . Toen ik vanmorgen naar dealer onderweg was viel mij op dat de interieur verlichting van de achter passagiers brandde. Het centrale knopje aan het plafond was ook ingeschakeld.. (overkomt mij wel eens als ik dakraam bedien).
Schakelaar uitgezet en bij uitstappen gecontroleerd of hij nog steeds gaat knipperen bij op slot gaan... nou nee dus . Knopje/verlichting weer aangezet.. en hij begon weer te knipperen na vergrendelen. Ben toen rechtsomkeert naar huis gegaan om aan het werk te gaan en niet meer bij dealer naar binnen gegaan.
Collega met zelfde configuratie Kodiaq gevraagt om dit te reproduceren maar bij hem gaat de boel niet knipperen. Er blijft dus onderhuids iets vreemds gebeuren maar voor nu is het beheersbaar en heb ik een overduidelijke verklikker dat de centtale schakelaar voor de verlichting van de achterpassagiers aan staat .
 

Skodiak

Senior Member
Wordt weer mooi gepresenteerd inderdaad. Deze functies zitten er af fabriek ook in en werken prima (connect). Dit pon kastje is wat mij betreft gewoon een big brother optie die ook nog eens vage storingingen veroorzaakt.
Heb mij sowiezo niet aangemeld voor die Pon service alleen de orginele af fabriek Skoda service. Denk alleen dat er stiekum wel degelijk data afgetapt wordt uit de auto...
 

Captain Hook

Forumguru
Wat eigenlijk nog vreemder is, en 'stiekem', dat je vrijwel nergens terug kunt vinden dat nieuwe VAG auto's door PON eerst worden voorzien van zo'n MIND smartbox en dan pas uitgeleverd aan de consument.

M.a.w. net alsof er achter je rug om, nog ff wat surveillance apparatuur wordt geïnstalleerd. Waar menigeen geen weet van heeft! :(
Ongeacht of je die app nou wel of niet gebruikt. :pieker:

Hier een soortgelijk geval met die 'smartbox':
https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-karoq-storing-boordcomputer.38321/#post-816998
 

Rofffel

Forumguru
Edit: zie dat jij hetzelfde euvel hebt, wat kan het zijn?

Originele tekst:
Heb je toevallig een lampje in de binnenverlichting aan?
Mijn O3 heeft exact dezelfde storing (en in de maxidot lijkt t alsof mijn achterklep 12000rpm open en dicht gaat) en verschijnt deze storing als ik het rechterlampje van de verlichtingsunit voorin nog aan heb staan.

Are you kidding me? No I'm not..
Heb er lang naar moeten zoeken.
Wellicht een keer een nieuwe unit erin voor mij.
 

Skodiak

Senior Member
@Skodiak Ik neem aan dat je het gebrek nog wel opneemt met je dealer?

Ben er nog niet helemaal uit. Krijg nu dus een serieuze waarschuwing als mn binnenverlichting nog aan staat en anders niet.
Zolang dit het is, doe ik er misschien niets meer mee of wacht ik tot de beer een beurt krijgt.
 

Meurtz

Lid
Even terugkomend Mind boxje van Pon, weet iemand waar die zit in de Kodiaq ?
Hoe kan ik dat ding herkennen ?
 
Bovenaan Onderaan