Kodiaq met Knippermania

Skodiak

Senior Member
Wie o wie weet wat ik moet doen.

Als ik mn kodiaq opslot doe met de kessy dan gaan de knipperlichten knipperen en stoppen er ook niet meer mee . Ze knipperen dus 2x zo snel als normaal alarmlicht stand en kan de auto dus niet meer op slot doen zonder hevig knipperende oranje lampen rondom de beer.
Heb al gestart en weer motor afgezet en dan opnieuw op slot.. alle portieren nagelopen en allemaal geen rare dingen dus.
Wel half uir ervoor door de was straat geweest maar ben ik wel vaker.
Skoda hulp knopje ingedrukt.. kunnen niet veel want meeste dealers naar huis na 1700. Zou nog gebeld worden maar wacht nog steeds na bijna een uur...

Wie heeft de gouden tip?
 
Laatst bewerkt:

johnboy

Donateur
uhh, hoe heet het, mobility service? Dan komen ze naar je toe? Of is dat gelijk aan hulp knopje? Ik zelf zou denk ik bellen naar hulplijn.

Nog niet aan de hand gehad of gehoord. Eventueel accu loskoppelen of laten uitlezen, maar dan garage nodig of iemand in de buurt.
 

Antera

Donateur
Daar is iets niet goed. Ben erg benieuwd. Denk boeltje weer resetten. Toch iets nat geworden wat niet moest vermoedelijk
 

Skodiak

Senior Member
Dank voor suggesties, spiegels inklappen bij sluiten uitgezet, met noodsleutel geprobeerd.. symptomen zijn onveranderd.. kan gelukkig wel gewoon rijden zonder issues. Alleen niet op slot doen zonder er een kerstboom van te maken.

Zal toch iets natgeworden zijn denk ik dan ook.

Zal accupool maar eens loshalen straks...

Qua service had “i” knopje aanplafond ingedrukt en werd keurig opgenomen en vriendelijke meneer die opnam en probeerde te helpen. Bij technische issues vallen ze terug op de dealers maar waren massaal naar huis.. eentje van Pon was nog open.. aan de lijn gehad en zou mij terug bellen maar nooit meer gebeurd... beetje jammer dus...
“ervaring rijker ilusie armer” zeggen ze dan toch
 

Skodiak

Senior Member
Accu pool los, weer vast gemaakt.. meteen 7 storingen om de oren.. alle veiligheids systemen liggen er uit.. maar de knipperlichten blijven druk knipperen na afsluiten. Is dus vervelender geworden ipv beter . Knopje 2, de pechdienst maar eens ingedrukt..pechhulp komt straks. Kunnen ze lekker puzzelen
 

CDK

Forumguru
Succes @Skodiak :nailbiting: ben benieuwd...., waterschade met dit weer lijkt me sterk, tenzij je net door de autokrasstraat gegaan bent. Wellicht een kapotte kabel door schuren of marterbeten óf een kapotte computer :shutup:
 

Skodiak

Senior Member
Gebeld door monteur, die had het nog nooit meegemaakt en collega ook niet. Had het vermoeden dat het in de comfort sluiting moet zitten. Adviseerde toch maar de accupool los te maken en morgen naar de Meern te gaan waar werkplaats open is voor reset en uitlees sessie Heb er niet echt een goed gevoel bij nu het zo’n byzonder fenomeen blijkt te zijn..
 

CDK

Forumguru
Storingen na accupool los zijn normaal, na enkele meters rijden en 2 volledige stuuruitslagen naar links en rechts zouden ze weg moeten zijn. Succes morgen en houd ons op de hoogte a.u.b.
 

Skodiak

Senior Member
Storingen na accupool los zijn normaal, na enkele meters rijden en 2 volledige stuuruitslagen naar links en rechts zouden ze weg moeten zijn. Succes morgen en houd ons op de hoogte a.u.b.

Goed om te weten, kan ik iig iets zelf oplossen beer staat nu in winterslaap op de oprit..heel gedoe hem helemaal op slot te krijgen met accu pool los en noodsleutel..
Morgen meer...
 
Laatst bewerkt:

Skodiak

Senior Member
“Opgelost” Goed geholpen bij Muntstad de Meern. Boel is gereset, waren aantal storingen maar niets dat wees naar issue met knipperlichten. Maar knipperen is wel gestopt .
Hou er niet van dat oorzaak niet duidelijk is, maar voor nu weer ff focus op normaal weekend zonder open motorkap en sleutel 10 voor de accupool
 

EdK

Forumguru
Ach zal wel weer een chippie met een dwarsliggend bitje geweest zijn.....

VAG is vaak goed met sjoemelen maar echte software maken dat wil nog wel eens fout gaan....:nailbiting:
 

Tinus78

Forumguru
Gelukkig! Hopelijk komt het niet terug. Mocht dit weer gebeuren ben ik zeer benieuwd wat de oorzaak is, of wanneer het optreedt. Of het wellicht met de wasstraat te maken heeft. Wellicht toevalstreffer (staatslot kopen?) en kom je het niet meer tegen.
 

Cordoba

Forumguru
Alarm of trekhaak achteraf zijn vaak verdenking. Heb geen van beide

Maar je hebt wel de (alarm-)lichten. ;)

Fijn dat het voorlopig is opgelost, ik zou het in elk geval ook in de gaten houden, mogelijk dat er iemand met een afstandsbediening met dezelfde frequentie bezig was?
 

Skodiak

Senior Member
Maar je hebt wel de (alarm-)lichten. ;)

Fijn dat het voorlopig is opgelost, ik zou het in elk geval ook in de gaten houden, mogelijk dat er iemand met een afstandsbediening met dezelfde frequentie bezig was?

Tja wie zal het zeggen, eenmalig zou dat misschien kunnen. Maar vanmorgen na hele nacht zonder accu spanning en ook bij dealer bleef hij knipperen na afsluiten. Pas na reset was alles weer “normaal”.
Nog geen 100% vertrouwen dat het nooit meer gebeurd maar voor nu is het iig okay.

Zou zo’n reset die ze bij garage ook zelf te doen zijn met een obdeleven dongle bv?
 
Bovenaan Onderaan