Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

MikeyMan

Forumguru
Hmm. Heb op lage snelheid ook weleens een soort klap. Kon het slecht herleiden, lijkt aan de voorkant te zitten. Kon weleens een poging zijn om P in te schakelen...?

Nick2203

Forumguru
Ik denk dat ik het probleem al gevonden hèb, het is een software-issue met de auto-hold EPB, de veiligheidslogica is te streng afgesteld. Waardoor de auto uit voorzorg terug schakelt naar P. Is een erkend probleem bij Skoda
Ik heb afgelopen weken hetzelfde issue meermaals gehad. De eerste x in Zwitserland, recht voor de parkeergarage van een hotel, waardoor ik ook nog de irritatie van het halve hotel over me heen kreeg...

Auto hold eraf, en de parkeerrem vasthouden tijdens het wegrijden loste het probleem uiteindelijk op.

Dacht dat het aan de bergen sneeuw, en daarmee het potentieel slippen van de banden zou liggen. Maar afgelopen week had ik hetzelfde issue bij de wasstraat.

Vrijdag naar de garage geweest om eea te laten onderzoeken, maar natuurlijk niets te vinden. Kreeg wel het advies om de gordel aan te houden (ook bij het achteruit rijden), en begreep dat de sensoren op de stoelen ook erg gevoelig zouden zijn. Als je zoals ik als lichtgewicht (60kg) overje schouder wilt kijken bij het achteruit rijden, dan zakt de druk op de stoel mogelijk net onder de treshold, wat dit issue zou kunnen triggeren.

Deze tank is duidelijk niet berekend op kleine/lichte mensen.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Ik snap de berichten. En geloof het allemaal ook. Maar de software van de kodiaq is toch niet heel veel anders en sensoren e.d. t.o.v. Seat/Cupra/VW. Audi is echt ander spul. Is vaak wat pas later in vw en daarna in Skoda enz belandt. Maar ik heb geen van deze problemen met mijn Tayron. En die is op wat leukere extra aan Skoda zijde niet heel veel anders. Maar jezelf uit je stoel tillen en dan in P schieten klinkt niet raar. Ik had van de week mijn zomer banden op de achterbank. (In hoezen) en toen dacht de auto ook dat er mensen zonder gordel in zaten.

VanRoyal

Forumguru
Ik had vorig weekend dat de ontgrendeling van de laadkabel niet werkte aan de autozijde. Voor degene die t willen weten; dan moet je onder de motorkap boven de laadpoort een plastic kap verwijderen waar onder een kabel met een oog zit. Trek daaraan en de vergedeling gaat manueel van je laadkabel. 1x gehad maar je staat wel ff te klooien.
Dat heb ik eergisteren gehad. Bij het losmaken van de afdekking zijn er echter twee pinnetjes gesneuveld, dus ik heb een nieuwe kap besteld. Mocht iemand hem ook slopen, hier kun je een nieuwe bestellen: https://www.skoda-parts.com/spare-part/57h819335-fender-cover-left-skoda-53824.html.

Is er een bepaalde manier om die kap te verwijderen zonder hem te slopen, mocht het nog eens voorkomen? Recht omhoog trekken, zoals in de handleiding staat, is volgens mij niet de manier.

Rallye

Forumguru
@Nick2203 Voor jou natuurlijk een beetje een work around in plaats van een oplossing, maar met een achteruitkijkspiegel en een camera (en wellicht 360 sensoren) zou je echt niet meer over je schouder achteruit moeten hoeven kijken……

Bovenaan Onderaan