Ik denk dat ik het probleem al gevonden hèb, het is een software-issue met de auto-hold EPB, de veiligheidslogica is te streng afgesteld. Waardoor de auto uit voorzorg terug schakelt naar P. Is een erkend probleem bij Skoda
Ik heb afgelopen weken hetzelfde issue meermaals gehad. De eerste x in Zwitserland, recht voor de parkeergarage van een hotel, waardoor ik ook nog de irritatie van het halve hotel over me heen kreeg...
Auto hold eraf, en de parkeerrem vasthouden tijdens het wegrijden loste het probleem uiteindelijk op.
Dacht dat het aan de bergen sneeuw, en daarmee het potentieel slippen van de banden zou liggen. Maar afgelopen week had ik hetzelfde issue bij de wasstraat.
Vrijdag naar de garage geweest om eea te laten onderzoeken, maar natuurlijk niets te vinden. Kreeg wel het advies om de gordel aan te houden (ook bij het achteruit rijden), en begreep dat de sensoren op de stoelen ook erg gevoelig zouden zijn. Als je zoals ik als lichtgewicht (60kg) overje schouder wilt kijken bij het achteruit rijden, dan zakt de druk op de stoel mogelijk net onder de treshold, wat dit issue zou kunnen triggeren.
Deze tank is duidelijk niet berekend op kleine/lichte mensen.