Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Vandaag is bij mij die dakmodule direct vervangen. Alles werkt weer naar behoren. Die modules is kennelijk een bekend probleem... slechte kwaliteit.

Jeroen Middag

Actief lid
Ik had vorig weekend dat de ontgrendeling van de laadkabel niet werkte aan de autozijde. Voor degene die t willen weten; dan moet je onder de motorkap boven de laadpoort een plastic kap verwijderen waar onder een kabel met een oog zit. Trek daaraan en de vergedeling gaat manueel van je laadkabel. 1x gehad maar je staat wel ff te klooien.

Jeroen Middag

Actief lid
Heb ik ook gedaan. Meermalig op auto ontgrendelen, weer op nieuw aan de paal en dan loskoppelen etc. Maar lukte alleen manueel. Gelukkig was t eenmalig maar het is wel iritant als t je overkomt om er achter te komen hoe je t moet oplossen.

Ik had vorig weekend dat de ontgrendeling van de laadkabel niet werkte aan de autozijde. Voor degene die t willen weten; dan moet je onder de motorkap boven de laadpoort een plastic kap verwijderen waar onder een kabel met een oog zit. Trek daaraan en de vergedeling gaat manueel van je laadkabel. 1x gehad maar je staat wel ff te klooien.
Dit heb ik ongeveer 1 op de 5 keer. Erg irritant

Wij hadden gisteren een Kerstboom van lampjes en meldingen.
Gele, rode en 13 meldingen op het scherm.
Het begon met dat de auto niet met Lessy, dus via de handgreep wilde openen, maar dat doet hij wel een vaker, dus met de knop op de sleutel geopend.
Hij kon mijn gebruikers informatie niet laden, dat duurde te lang, en bij het aanzetten met de Startknop begin de reeks meldingen die steeds langer werd.
Ik kon hem niet in D zetten en het infotainment scherm startte steeds opnieuw op.
De eerste meldingen gingen steeds over een probleem met de 12V en ook dat het stroomverbruik te hoog zou zijn en dat daardoor een deel van het comfort systeem niet zou werken.

Het lijkt erop dat de 12V accu ofwel niet voldoende geladen wordt, ofwel dat deze geen lading meer vasthoudt.

Nu is het zo dat vorig jaar toen we het gedoe hadden met de 12V accu die leeg getrokken werd wanneer de laadplug bleef zitten wat opgelost is met de 90EE update, de 12V meerdere keren diep ontladen is geweest (tot wel 3,3V) maar deze niet is vervangen.

Hij is opgehaald en staat nu weer bij de garage, we wachten het af...

Leo

Als ik het zo lees, is je 12V accu net even téveel geplaagd geweest…
De garage zegt dat de 12V accu een Gel-accu is en dus niet zoals vroeger een loodaccu.

Dus eigenlijk hoop ik dat het inderdaad alleen de accu is, en niet de dynamo/inverter/spanningsregelaar....

Dat zou wel eens lastig zoeken kunnen worden voor de mensen daar.

Bovenaan Onderaan