Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Dat begreep ik, maar nu heeft hij de huidige generatie en daarvan valt doormiddel van SFD2 nog niets te coderen, dus ook het rechts inhallen met ACC niet.
 

satbeginner

Nieuw lid
Het kostte moeite om vervangend vervoer te krijgen bij mijn dealer, maar mijn poot stijf gehouden, nu een praktisch nieuwe Kamiq mee.

Voor de werkplaats nog even het probleem zo simpel mogelijk in 5 stappen uitgelegd:

1. Hoogspannings accu onder de 80%,
2. Laadlimiet instellen op 100%,
3. 's Nachts laden vanuit een 7,2 of 11kW laadpaal,
4. Wanneer hij 's nachts vol is blijft de laadplug dus zitten.

5. De volgende ochtend is de 12V accu helemaal leeg. (3,5V)

De werkplaats bevestigde dat er (nu?) een Service actie is die dit zou moeten oplossen met als nummer S-04 90EE.

Mogelijk dat ook de 12V accu nu ook vervangen moet worden vanwege de diepontlading.

We gaan het zien.

Detail: onze wagen is 14 juli afgeleverd en heeft in de afgelopen 6 weken dus al 2x 'dood' naast het huis gestaan.

De Service actie heeft als datum 23 JUNI 2025 ...

Het gezeik had dus allemaal voorkomen kunnen worden.

Wordt vervolgd,

Leo
De auto is dus bij de dealer, ik kreeg een bericht dat ze er gisterenmiddag mee aan de slag zouden gaan.
De laatste keer dat ik hem in de My Skoda app kon zien was toen hij door de flatbed bij de dealer werd afgeleverd.
Daar moest hij wel even met een draagbare startaccu tot leven gewekt worden om hem eraf te kunnen rijden.

Ik vermoed dat de 90EE software upgrade de link met mij als gebruiker en de app reset, want sindsdien geen contact meer met de wagen gehad.

Ik ben benieuwd, wordt vervolgd.

Leo
 

Joepo

Lid
Sinds kort krijg ik opeens navigatemeldingen (Google maps via CarPlay) midden in mijn toerenteller. Ik kan niet vinden hoe ik die weer wegkrijg.
Iemand een tip?
 
Laatst bewerkt:

satbeginner

Nieuw lid
De auto is dus bij de dealer, ik kreeg een bericht dat ze er gisterenmiddag mee aan de slag zouden gaan.
........
Vrijdag weer contact gehad met de garage, lang verhaal kort, ze kunnen de update 90EE niet uitvoeren, "er gaat wat fout".
Ze gaan ondersteuning aanvragen bij Skoda, dus zal het wel lang(er) gaan duren...

Als hij rijdt is de KODIAQ iV PHEV een fijne auto, maar had ik dit vantevoren geweten.....

Wordt vervolgd,

Leo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag eerste écht lange rit gereden,
740 km naar de Loire in Frankrijk, Kodiaq helemaal volgeladen met spullen, dakkoffer op het dak.
Accu 100% geladen. Geen mogelijkheid tot laden op de camping, zo goed als alles op brandstof motor gereden. Behalve wat file rijden rond Parijs. Kwamen aan met met 85% accu.
Gemiddeld verbruik op euro98, kwam op 1 op 13,6 km. Gemiddeld genomen het meeste tussen de 100 en 130 km/h gereden.
Vond het knappe score volgepakt met dakkoffer.
Verder geen centje pijn, de Kodiaq deed het perfect. Nul storingen.
 

Bijlagen

  • IMG_1694.jpeg
    IMG_1694.jpeg
    632,5 KB · Weergaven: 44

Fif

Lid
Sinds kort krijg ik opeens navigatemeldingen (Google maps via CarPlay) midden in mijn toerenteller. Ik kan niet vinden hoe ik die weer wegkrijg.
Iemand een tip?
Dat heb ik dus ook. rete-irritant. Ik stop het navigeren en start hem weer. Dan is het weg tot de volgende aanwijzing. Werkt op de snelweg nog een beetje
 
Vraagje, ik kreeg laatst twee keer een melding: "Sleutel bevind zich niet in de auto of leg de sleutel op de juiste plaats" raadpleeg de handleiding.... ben op zoek geweest in de handleiding maar kan niet vinden waar de sleutel "officieel" geplaatst moet worden. ik werp hem altijd in het vakje boven de inductie laders voor de telefoons dit vind ik de meest logische plaats.

Weet iemand waar de officiële plaats is voor de sleutel ? of zit ik al goed? :cautious:
 
Sinds kort krijg ik opeens navigatemeldingen (Google maps via CarPlay) midden in mijn toerenteller. Ik kan niet vinden hoe ik die weer wegkrijg.
Iemand een tip?
Sinds vandaag ineens google maps in scherm en in heads up.
paar weken geleden al de updates van de auto gehad, geen iphone updates gehad sinds 30-aug, maandag werkte dit nog niet, maar vandaag ineens wel... in Heads up wel handig, maar niet ipv toeren teller...
Heb met plezier de Kodiaq1 5 jaar lang gereden, geen een probleem. Nu kodiaq 2 phev sportline, maar de auto rijd totaal niet lekker. heb nog specifiek DCC erbij genomen. Kodiaq 1 lag als een blok op de weg, kodiaq 2 is meer een dweil op de weg.
Veel last ook van de rij systemen, spontaan remmen bij uitrit, geen auto oid in de buurt. achteruit inparkeren elke keer noodrem. parkeer al 20 jaar op eigen parkeerplek, maar deze auto vind dat niet leuk. auto slingerd erg over de weg door lane assist. met Cruise control, rechtuit rijden steeds elke 10s melding stuur vasthouden, terwijl deze vast gehouden wordt. ruk aan het stuur help vaak, maar soms ook niet, dan laat de auto je schikken door een tik op de rem.

Vorige kodiaq was zeer relax rijden, reed in 1x naar parijs zonder vermoeid te zijn
nieuwe kodiaq, na 2 uur rijden vermoeid omdat de auto als een dweil rijd en blijft zeuren

erg jammer, is een fijne auto maar al die technische "mankementen" maten het auto rijden wel vervelend.
hoor wisselende vervangen, de een heeft het niet de ander wel...
mijn vrouw ervaart exact zelde issues als zij met de auto weg is..., erg jammer
 

pfe83

Senior Member
Ik heb inmiddels bijna 1000km erop zitten in mijn PHEV, ik ben (nog) enthousiast.
Ik herken enkele dingen van de klachten hierboven, maar heb een modus gevonden waarin ik weinig last heb van het ingrijpen. Ik heb een paar snelkoppelingen in het startscherm geplaatst zodat ik snel de dingen kan aanpassen die ik vervelend vind en die telkens weer 'terug' gezet worden (snelheidsmelding, rijmodus, hulpsystemen). Van de week in een krappe parkeergarage voor het eerst tijdens parkeren een flinke ingreep gehad, was inderdaad even schrikken.

Over de DCC @mvank01, wellicht ten overvloede maar de rijmodus wordt (bij mij) steeds weer terug gezet naar normal en daarmee dus ook de DCC. Ik zet deze elke rit opnieuw op handmatig. Zelfs binnen de optie handmatig heb ik onlangs gemerkt dat mijn instellingen weer terug waren gezet. Wellicht speelt dat mee met jullie 'dweil' gevoel?

De handen aan het stuur melding krijg ik inderdaad ook vaak, maar ik moet zeggen dat die in mijn Kodiaq1 ook al regelmatig voorbij kwam.
 
Kodiaq 1 reageerde sneller op stuur beweging waardoor verder ingrijpen voorkomen kon worden. Met Kodiaq 2 gaat deze snel op ingrijpen over, aantikken van rem. De snelkoppelingen op scherm plaatsen ben ik wel geïnteresseerd naar… voor de rest fijne auto alleen die paar punten creëren wat ergens omdat die dagelijks merkbaar zijn.

Ik wacht nu op reactie dealer voor terugkom dag(en). Heb al keer auto terug gebracht 3 dgn bij dealer gestaan, maar weinig opgelost, hadden geen tijd.
 
Na de vreemde ingreep (noodstop zonder reden) enkele weken geleden, gelukkig een eenmalig feit op bijna 5.000 km deze week ook even bij de dealer. Na uitlezen niets bijzonders behalve te vertellen dat er nog een update op komst is maar voorlopig on hold staat.
 

MHaas

Lid
Ben inmiddels 10.000km op weg vanaf begin juli en nergens last van. Geen ingrepen, alleen wanneer het ff nodig was en flinke piep maar dat was mijn eigen schuld. Ben er heen en terug mee naar Italië gereden...en de Kodiaq 2 niet gespaard. En ja de Kodiaq is een zware hoge auto...en dat merk je. Maar rijdt geenszins als een dweil. Hiervoor 4 jaar een Mustang MachE gereden...en die is vrij sportief geveerd ed. Daar kon je hard mee de bocht om...de Kodiaq doet dat ietsie minder strak maar zeker niet slecht. De rechtdoor stabiliteit van de Kodiaq is daarentegen weer stukken beter dan de MachE. En nee...ik heb geen DCC.
 
Bovenaan Onderaan