FNaRK_02
Senior Member
Dit verdient ook niet echt de schoonheidsprijsHet in correct NL taal lukt al niet meer.

Dit verdient ook niet echt de schoonheidsprijsHet in correct NL taal lukt al niet meer.
Is deze nieuwe afspraak reeds geweest en hebben ze iets kunnen vinden? En bij welke dealer zit je? Mijn Kodiaq gaat over 2 weken naar de garage (Wealer) voor de terugroepactie 94EW en dan zouden ze ook naar deze klacht kijken. Het is bij mij echter niet iedere keer bij kou wegrijden. Verder exact hetzelfde probleem als bij jou...Welke problemen leverde het op? Ik heb last van willekeurige (eenmalige) schokken in de eerste 100 meter wanneer ik met de auto wegrij. De rest van de rit rijdt de auto probleemloos. Onlangs hebben ze de basisinstellingen gereset maar ik heb het probleem nog steeds (nieuwe afspraak is gepland).
Kan die niet handmatig uitgezet worden ?
Juist bij in- en uitparkeren gebruik ik die Autohold nooit, omdat het véél makkelijker is om die manoevres uit te voeren met gebruikmaking van het rempedaal en de kruipneiging. Dan kun je op de centimeter manoevreren.Sta je in een wat krappe parkeergarage en wil je voorzichtig wegrijden, springt hij een meter naar voor zodra je het gaspedaal aanraakt
Nope... Die blijft uit.Heeft tegenwoordig geen fysieke knop meer, maar zit in het menu via het centrale scherm…
En dan staat de AutoHold ook bij elke nieuwe start weer automatisch aan, voor zover ik begreep…
Je kan daar een snelkoppeling voor maken op je scherm.Heeft tegenwoordig geen fysieke knop meer, maar zit in het menu via het centrale scherm…
Nee uit blijft uit. Bij m'n collega en een buurtbewoner gaat hij ook spontaan uit af en toe, da's weer een ander verhaal.En dan staat de AutoHold ook bij elke nieuwe start weer automatisch aan, voor zover ik begreep…
Dat lukte me met m'n Passat uit 2016 en later de Ateca uit 2020 gewoon allemaal prima met auto-hold.Juist bij in- en uitparkeren gebruik ik die Autohold nooit, omdat het véél makkelijker is om die manoevres uit te voeren met gebruikmaking van het rempedaal en de kruipneiging. Dan kun je op de centimeter manoevreren.
Mooie work around. Maar voor een hele nieuwe auto van EUR 50k+ toch wel wat schraal om het zo te moeten doen, is mijn persoonlijke mening...Autohold vind ik alleen prettig in stadsverkeer met verkeerslichten en stopkruisingen, én in start/stop/aanschuiffiles. In het laatste geval zet ik de bak in M (zodat hij in de 1e versnelling blijft) totdat er weer iets meer snelheid dan stapvoets gemaakt kan worden.