Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Helaas heb ik de auto door omstandigheden niet zelf gebracht & gehaald.

Ben wel van plan om even te kijken of het wellicht verbeterd is (kan het me niet voorstellen) en dan iemand te spreken die meer kan en wil dan de persoon achter de servicebalie. Ik verwacht dat er wel wat meer nodig is dan alleen remvloeistof wisselen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit aan remvloeistof kan liggen. Eerder aan remblokkken. Bij (standaard) gesinterde remblokkken neemt de remkracht to als de remmen warmer worden. Wat weinig gebeurt bij een hybride. Ik zou persoonlijk dan voor organische remblokken kiezen die doen het ook goed als ze koud zijn. Remvloeistof is meestal dot4. Alleen in racerij gebruikt men anders dan dot4.
Zelf merk ik ook sporadisch dat de kodiaq niet liniair afremt. Dan moet ik echt een stuk harder de rem intrappen. Voor mn gevoel wil de conputer dan nog op de motor afremmen terwijl ik de rem intrap.

mvank01

Nieuw lid
heb sinds 6 mei de auto opgehaald, maar het het gevoel dat het elke spannender wordt met auto rijden, zeker nu vandaag het hulp systeem in eens aanschoot en ik geen controlle over de auto meer had. De auto reageerde niet meer op gas pedaal en wilde mij van de linker baan naar de rechter baan begeleiden op de a16 in de spits met 100km/u. dit was even de druppel en maar met dealer contact opgenomen. helaas pas in augustus tijd...

Auto op de snelweg zonder iemand voor me, zegt ineens dat ik moet remmen.
achteruit inparkeren, gaat steeds op noodrem
wegen waarbij je soms stukje fietspad mee moet pakken omdat je andere auto's moet passeren, gaat de auto niet lekker overweg
heel vaak krijg ik de melding dat ik het stuur niet vast heb, wat ik wel heb en moet dan het stuur heen en weer bewegen om de melding weg te krijgen. dit gebeurd ook vaak bij rechtuit rijden. toch wel gevaarlijk beetje moeten slingeren aan je stuur.

Zo jammer 5 jaar met plezier in kodiaq 1 gereden en elke dag met spanning wat ik nu weer mee ga maken...
tot nu toe wel een tegenvaller... had niet verwacht dat er zo veel issues zouden zijn... en dit al in nog geen 2wkn...

ertromp

Forumguru
Blijf me verbazen met wat ik lees hier. Rijd nu sinds 18 april j.l. met de Tiguan PHEV maar heb geen vreemde ingrepen of iets dergelijks gehad. Nu 1530 km gereden en met volle plezier.
Hier een overzicht van software:
20250501_114750.jpg

Grootste verschil Kodiaq en Tiguan is wel stuur en linker stuurhendel aan stuurkolom.

hemi24

Forumguru
Nieuwe bezuiniging dan zeker binnen de VAG? Bij de ID.3 liep ‘ie tot vorig jaar meestal een maandje achter.
Dus eigenlijk had ik 25.4 daar verwacht ( of nog 25.3 ). :arghh:

Bovenaan Onderaan