Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Hallo allemaal , volg dit topic al een tijdje. Heb zelf ook belangstelling voor een Kodiaq 2 maar alle problemen maken me wat ongerust. Nu lijkt (?) het erop dat de frequentie van de berichten in dit topic wat minder worden waardoor ik dacht dat bij de nieuwste uitgeleverde kodiaqs minder problemen zijn.
Is dit “wishful thinking “ of is dit idd zo ?

Joepo

Lid
Ik heb de problemen al in dit topic aangegeven, maar ik ga dat hier niet steeds herhalen, dus ik weet niet of jouw conclusie klopt.

Na de update afgelopen winter is er bij mij weinig tot niets verbeterd, waarbij ik me afvraag of er wel echt een update heeft plaatsgevonden omdat het versienummer onveranderd is.

Sinds een tijdje gaan bij mij nu vrij vaak zo ongeveer alle hulpsystemen direct na starten in storing. Ze verdwijnen ook weer een voor een vanzelf na 50 m rijden. Dacht nog dat het misschien aan een beslagen voorruit lag, maar dat is momenteel niet het geval.
Over een paar dagen de 30k km beurt, heb al een lijstje gemaakt met punten. Hoewel ik verwacht dat deze inmiddels al lang en breed bekend zijn bij de dealer en ze er ook niets aan kunnen doen. Alleen kunnen ze dat natuurlijk niet tegen hun klanten zeggen. Het zal wel weer een update worden en "Aangegeven problemen bij proefrit niet geconstateerd". Dat geloof ik graag als ik de auto na de beurt met 3 km meer op de teller ophaal.

Helaas heb ik nu voor het eerst een auto waarbij je eigenlijk constant bedacht bent op een onnodige ingreep. Gisteren weer eens een remingreep gehad bij heel rustig achteruit rijden, waarbij er vanuit het niets (er was niets of niemand in de buurt) vol -maar dan ook écht vol- op de rem wordt gestaan. Niet prettig als je met je hoofd half omgedraaid naar achter zit te kijken. Je weet dat het kan gebeuren, je doet er alles aan om het te vermijden, het gebeurd tóch en je schrikt je alsnog helemaal kapot. Ik word dat zóóóóóó ontzettend zat...

Laatst bewerkt door een moderator:
@Joepo : dat klinkt nog niet erg hoopvol. Mijn ervaring met software updates en vw/skoda is dat er maar weinig zijn die de materie begrijpen en meer kunnen dan alleen “ op de knop drukken “

Van wanneer is jouw Kodiaq ?

MikeyMan

Forumguru
Maak me vooral zorgen over het gebrek aan updates en communicatie hieromtrent.

Ook mooi. Vorige week de einduitslag gekregen van Skoda naar aanleiding van het ongeluk dat ik op dag vier met de auto had. Van achteren aangereden omdat het ding middenop een kruising onterecht in de ankers ging. Vier keer een ochtend bij de dealer gezeten om het ding uit te lezen. Reactie nu: ingreep was niet onterecht. Geen data, geen onderbouwing, niets.

Wekt vertrouwen voor de toekomst!

rsch

Nieuw lid
Ik heb de problemen al in dit topic aangegeven, maar ik ga dat hier niet steeds herhalen, dus ik weet niet of jouw conclusie klopt.
.............
Dit is bij mij precies hetzelfde, na de update heel even rustig geweest maar nu weer vaak na starten alle hulpsystemen in storing die na het rijden weer verdwijnen.
Tevens regelmatig bij het willen wegrijden of achteruitrijden na de 1e keer starten dat de auto niet weg wil maar in P stand schiet met de handrem erop, na een aantal x proberen of uit en aan te zetten kunnen we dan uiteindelijk op reis.......
Ook nog steeds aan het wachten wanneer het mogelijk wordt om een trekhaak te kunnen laten plaatsen, echt niet normaal dat dit soort problemen NOG steeds niet is opgelost!!
Als ik van te voren had geweten dat het zo'n probleem zou zijn met de trekhaak en dan nog de bijbehorende ellende met de software dan had ik echt iets anders besteld ondanks dat het een fijne wagen is als deze normaal rijd zonder storingen e.d.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rij nu een anderhalve week in de nieuwe Superb, wat op technisch vlak veel deelt met de Kodiaq. Heb na ruim 2.200km nog geen storing of melding gehad. Wel is de auto iets gevoeliger op bijvoorbeeld afslaande voorliggers, maar hier wen je snel aan.

Ya_1611

Nieuw lid
Hallo allemaal , volg dit topic al een tijdje. Heb zelf ook belangstelling voor een Kodiaq 2 maar alle problemen maken me wat ongerust. Nu lijkt (?) het erop dat de frequentie van de berichten in dit topic wat minder worden waardoor ik dacht dat bij de nieuwste uitgeleverde kodiaqs minder problemen zijn.
Of de frequentie neemt af omdat de wagens met problemen lang bij de dealer staan voor herstelling.
Dit is bij mij het geval: sinds 7/4 staat de wagen stil, het onderdeel dat men wil vervangen blijkt niet voorradig en men wist niet hoe lang dit zou duren.

Intussen met mijn werkgever (het is een bedrijfswagen - geen leasing) overeengekomen om de huidige wagen te verkopen en een ander model te kiezen. Momenteel in onderhandeling met de dealer wat zij van commerciële tussenkomst kunnen doen.

Als bij toeval krijg je dan kort erna plotsklaps het bericht dat het bestelde onderdeel deze week of volgende week zou worden geleverd… desalniettemin gaan we toch verder met omruilen, vertrouwen in de wagen is zoek.

EvilKnievel

Senior Member
Staar je niet blind op dit forum. Natuurlijk zijn er zijn er auto's met problemen, maar er zijn er ook genoeg zónder noemenswaardige problemen.
Volgens de RDW staan er van dit type reeds 5293 op kenteken sinds de eerste uitlevering, als die allemaal dezelfde problemen hadden, dan had je dat hier ook meer gemerkt denk ik.

• Leuk
Waarderingen: ER73

ER73

Lid
Bijna twee weken en 2500 km verder met m’n nieuwe Kodiaq 2.0 TDI (import uit Duitsland) – en tot nu toe geen noemenswaardige problemen.

Op dag 1 , één keer storing rijhulpsystemen (in het donker), maar dat is daarna niet meer teruggekomen.
Verder rijdt hij als een zonnetje!

Maar... Skoda Connect is een ander verhaal.
Ik kan geen gebruikers aanmaken, de privacy-instellingen zijn niet beschikbaar. Er is geen verbinding met het internet (grijs wereld bolletje zonder incognito poppetje) Het lijkt erop dat de auto niet geautoriseerd is ?
Alle trucjes uit het boekje én van het internet geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ook via Skoda NL kom ik niet verder.

Iemand een idee of vergelijkbare ervaring?
Alle tips zijn welkom!
Update: connect probleem gisteren door de dealer opgelost

Verder gelukkig ook vrij van storingen en problemen. die zijn er ook

Ik heb inmiddels c.a 5000 km er op zitten. Heel af en toe een keer dat ik een melding krijg dat een hulpsysteem niet beschikbaar is, af en toe vergeet ie mijn instellingen zoals brake hold die dan in eens weer aan staat. Verder een keer gehad dat de airco t niet deed. Auto uit en aanzetten was t verholpen. Veelal kleinigheden. Maar in grote lijnen heb ik geen problemen. Moet er wel bij zeggen dat ik altijd lane assist enzo uit zet omdat ik dat iritant vind. En ik durf de auto niet lang aan de laadpaal te zetten om de accu 12v niet leeg te laten lopen. Daarvoor is nog (steeds) geen update.

• Leuk
Waarderingen: ER73

EvilKnievel

Senior Member
Ik heb er nu net iets meer dan 10.000 op zitten en ook geen gekke problemen. 12v probleem bij lang aan de laadpaal heb ik overigens ook nog niet ervaren, ook al hangt de auto soms de hele dag aan de laadpaal (privé paal, dus geen klever ;) )

Ik heb er nu net iets meer dan 10.000 op zitten en ook geen gekke problemen. 12v probleem bij lang aan de laadpaal heb ik overigens ook nog niet ervaren, ook al hangt de auto soms de hele dag aan de laadpaal (privé paal, dus geen klever ;) )
Ik had t de tweede keer dat ik m had geladen. Ik durf m nu niet snachts aan de publieke laadpaal te hangen. Ook tijdens mn werk moet ik halverwegen stoppen om mn auto los te koppelen. Had wel meteen een kleine jumpstarter gekocht die standaard in mn auto ligt.

Joepo

Lid
@Joepo : dat klinkt nog niet erg hoopvol. Mijn ervaring met software updates en vw/skoda is dat er maar weinig zijn die de materie begrijpen en meer kunnen dan alleen “ op de knop drukken “

Van wanneer is jouw Kodiaq ?
Juli ‘24.

De dealer heeft nu geconstateerd dat het remsysteem inderdaad soms raar/abrupt/onvoorspelbaar reageert. Mooi dus!
Toch niet.

”Misschien dat het bij een remvloeistofservice in de toekomst oplost”… Wtf.

Het achterlijk hard accelereren bij Autohold is ook geconstateerd, maar al bekend. “Kunnen we niks mee”.

Joepo

Lid
En dan moet je gelijk zeggen:

“Doe dat nu direct maar even dan, ik wacht wel even!” :arghh:
Helaas heb ik de auto door omstandigheden niet zelf gebracht & gehaald.

Ben wel van plan om even te kijken of het wellicht verbeterd is (kan het me niet voorstellen) en dan iemand te spreken die meer kan en wil dan de persoon achter de servicebalie. Ik verwacht dat er wel wat meer nodig is dan alleen remvloeistof wisselen.

Bovenaan Onderaan