Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

EvilKnievel

Forumguru
Ja herkenbaar, volgens mij is dat gewoon het wringen van de banden en dat komt voornamelijk voor bij kouder weer. Dat verklaart waarschijnlijk waarom je het sinds kort hebt.

Nee banden klink echt anders. Het is meer een ratelend geluid waarvan de frequentie toeneemt met de snelheid. ( een beetje het het vroegere kartonnetje tegen de spaken van de fiets om een motorgeluid te simuleren).

Racingblue

Nieuw lid
Ja ik ook maar geen idee waar het vandaan komt. Eerste (jeugd)associatie was dat het geluid hetzelfde was als bij een MB200 streeksbus die maakte ook dat geluid bij volledige uitslag….

Benieuwd wat het is.

Net even met volledig stuuruitslag geluisterd maar ik hoor ook een heel licht ratelend geluid. Maar dan moet ik echt heel goed luisteren. Iets wat me eerde niet was opgevallen. Klinkt niet gezond dus ik doe t liever niet

wdejong32

Actief lid
vraagje ,, ik leg overhoop met de dealer omdat ik een mail kreeg dat de airco is gecheckt , met een label waar 0,0 op staat terwijl afgesproken is dat de airco VOL gevuld wordt. dit staat ook zo op de bon ,,,, airco vol vullen

ik vertrouw dit uiteraard niet en checken is wat anders dan vol vullen ,,, en 0,0 helpt ook niet want ik krijg het idee dat de monteur gevoeld heeft , en ja hij doet het (nu) goed en klaar
dit is niet de afspraak

dit omdat mijn 2 vorige kodiaqs na 2 jaar minder goed koelden en ik 200 euro kon neerleggen om hem goed vol te vullen ,,, ik heb vernomen dat de fabriek ze maar voor 60-70 procent vult om zo de kosten te drukken,, en dat koelmiddel in de airco is best prijzig

wie weet hoevol de airco met koelmiddel zit als hij vol is ??

Nu mot met dealer , hij zegt we zijn te vertrouwen en als het afgesproken is doen we het ,,, maar zijn mail met de logo spreekt dit tegen
kheb hem al gewaarschuwd dat het over te schrijven deel zal doen maar dat hij met toch eerst moet overtuigen voordat ik het deel contant betaal voordat ik hem vrijdag meeneem

Skoda Van den Brug Heerenveen

GetAttachmentThumbnail

wdejong32

Actief lid
op bijvullen van de airco zit geen garantie ,,,, elk jaar verlies het systeem 15-20 procent koelmiddel door gebruik,,,,,en na een jaar of anderhalf merk ik dar de airco minder wordt,,,
daarom wil ik de airco vol gevuld hebben....

Je kunt naar een willekeurige garage gaan na afleveren en het daar laten checken dan weet je het zeker. En kun je je dealer confronteren als er te weinig in zat..
(Bij mijn vorige Kodiaq uit 2018 was na 5 jaar het system ook grotendeels leeg. Koste 140 eur om bij te vullen )

Anderzijds je hebt 4 jaar garantie, valt het dan niet onder de garantie als hij niet meer koelt. ?

Zag bij mij dat er geen afdekking zat onder het Dashboard boven de pedalen. ( bij de luchtuitstroom opening voor de voeten ).

Is dat bij jullie ook zo , of hebben ze bij mij wat vergeten ?

Bijlagen

• IMG_7958.jpeg
    IMG_7958.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
vraagje ,, ik leg overhoop met de dealer omdat ik een mail kreeg dat de airco is gecheckt , met een label waar 0,0 op staat terwijl afgesproken is dat de airco VOL gevuld wordt. dit staat ook zo op de bon ,,,, airco vol vullen

ik vertrouw dit uiteraard niet en checken is wat anders dan vol vullen ,,, en 0,0 helpt ook niet want ik krijg het idee dat de monteur gevoeld heeft , en ja hij doet het (nu) goed en klaar
dit is niet de afspraak

dit omdat mijn 2 vorige kodiaqs na 2 jaar minder goed koelden en ik 200 euro kon neerleggen om hem goed vol te vullen ,,, ik heb vernomen dat de fabriek ze maar voor 60-70 procent vult om zo de kosten te drukken,, en dat koelmiddel in de airco is best prijzig

wie weet hoevol de airco met koelmiddel zit als hij vol is ??

Nu mot met dealer , hij zegt we zijn te vertrouwen en als het afgesproken is doen we het ,,, maar zijn mail met de logo spreekt dit tegen
kheb hem al gewaarschuwd dat het over te schrijven deel zal doen maar dat hij met toch eerst moet overtuigen voordat ik het deel contant betaal voordat ik hem vrijdag meeneem

Skoda Van den Brug Heerenveen

GetAttachmentThumbnail
Er staat een sticker geplakt onder de motorkap hoeveel gram koudemiddel er in het systeem moet zitten voor de juiste vulling. Teveel gas is ook niet goed, net als te weinig.
Wij leveren ook nieuwe VAG voertuigen af, maar maken nooit mee dat er te weinig koudemiddel af-fabriek in de voertuigen zit…
Ik vind het wel heel wantrouwend allemaal.

Bovenaan Onderaan