knarfje1988
Nieuw lid
Hallo,
Mijn zwager heeft een Skoda Fabia 2 station die de laatste tijd in noodloop en dan knippert het gloeispiraal lampje. Ik heb hierom de auto uitgelezen. Hier kwamen de onderstaande storingen uit naar boven. Weet iemand wat wij daar het beste aan kunnen doen? Ik lees allemaal dingen over een kapotte EGR klep of kapotte turbo? ik heb de apparatuur om dingen aan te passen aan de auto. ik lees namelijk ook dat het verstandig is om de EGR klep Uit te zetten?
Is er iemand met een oplossing?
alvast bedankt hiervoor!
Tuesday,06,November,2018,19:41:54:00006
VCDS Version: Release 18.2.0 (x64) Running on Windows 10 x64
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Control Module Part Number: 03P 906 021 K HW: 03P 906 021 AN
Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8509
Software Coding: 00114034032401080000
Work Shop Code: WSC 38062 000 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021K 001009 (SK25)
ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod
VCID: 306FA6C26B2355C4A8-8064
2 Faults Found:
15536 - EGR Sensor 1
P0405 00 [191] - Signal too Low
MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 149
Mileage: 206875 km
Date: 2084.14.19
Time: 20:48:54
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 80 °C
Intake air temperature: 22 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 12.335 V
Unlearning counter according OBD: 29
Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-PWM rate: 0.0 %
EGR Solen.val.: actual value-PWM rate: 50.2 %
EGR valve: offset closed: 0 %
Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 0.648 V
15985 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 00 [136] - Signal too Low
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 208604 km
Date: 2085.14.07
Time: 09:20:54
Engine speed: 1244.75 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 31 km/h
Coolant temperature: 49 °C
Intake air temperature: 10 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.687 V
Unlearning counter according OBD: 29
Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C
Charge air pressure: actual value: 0 hPa
Environmental pressure sensor gross voltage-counts: 831.997 counts
Engine status: Engine running
Outside air temperature: 8 °C
Particle filter: difference pressure: 0 hPa
Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C
Mijn zwager heeft een Skoda Fabia 2 station die de laatste tijd in noodloop en dan knippert het gloeispiraal lampje. Ik heb hierom de auto uitgelezen. Hier kwamen de onderstaande storingen uit naar boven. Weet iemand wat wij daar het beste aan kunnen doen? Ik lees allemaal dingen over een kapotte EGR klep of kapotte turbo? ik heb de apparatuur om dingen aan te passen aan de auto. ik lees namelijk ook dat het verstandig is om de EGR klep Uit te zetten?
Is er iemand met een oplossing?
alvast bedankt hiervoor!
Tuesday,06,November,2018,19:41:54:00006
VCDS Version: Release 18.2.0 (x64) Running on Windows 10 x64
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Control Module Part Number: 03P 906 021 K HW: 03P 906 021 AN
Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8509
Software Coding: 00114034032401080000
Work Shop Code: WSC 38062 000 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021K 001009 (SK25)
ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod
VCID: 306FA6C26B2355C4A8-8064
2 Faults Found:
15536 - EGR Sensor 1
P0405 00 [191] - Signal too Low
MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 149
Mileage: 206875 km
Date: 2084.14.19
Time: 20:48:54
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 80 °C
Intake air temperature: 22 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 12.335 V
Unlearning counter according OBD: 29
Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-PWM rate: 0.0 %
EGR Solen.val.: actual value-PWM rate: 50.2 %
EGR valve: offset closed: 0 %
Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 0.648 V
15985 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 00 [136] - Signal too Low
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 208604 km
Date: 2085.14.07
Time: 09:20:54
Engine speed: 1244.75 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 31 km/h
Coolant temperature: 49 °C
Intake air temperature: 10 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.687 V
Unlearning counter according OBD: 29
Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C
Charge air pressure: actual value: 0 hPa
Environmental pressure sensor gross voltage-counts: 831.997 counts
Engine status: Engine running
Outside air temperature: 8 °C
Particle filter: difference pressure: 0 hPa
Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C