Knipperende gloeispiraal lampje en Noodloop

knarfje1988

Nieuw lid
Hallo,

Mijn zwager heeft een Skoda Fabia 2 station die de laatste tijd in noodloop en dan knippert het gloeispiraal lampje. Ik heb hierom de auto uitgelezen. Hier kwamen de onderstaande storingen uit naar boven. Weet iemand wat wij daar het beste aan kunnen doen? Ik lees allemaal dingen over een kapotte EGR klep of kapotte turbo? ik heb de apparatuur om dingen aan te passen aan de auto. ik lees namelijk ook dat het verstandig is om de EGR klep Uit te zetten?
Is er iemand met een oplossing?

alvast bedankt hiervoor!

Tuesday,06,November,2018,19:41:54:00006

VCDS Version: Release 18.2.0 (x64) Running on Windows 10 x64

www.Ross-Tech.com


Address 01: Engine Labels: 03P-906-021-CFW.clb

Control Module Part Number: 03P 906 021 K HW: 03P 906 021 AN

Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8509

Software Coding: 00114034032401080000

Work Shop Code: WSC 38062 000 1048576

ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021K 001009 (SK25)

ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod

VCID: 306FA6C26B2355C4A8-8064

2 Faults Found:


15536 - EGR Sensor 1

P0405 00 [191] - Signal too Low

MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 149

Mileage: 206875 km

Date: 2084.14.19

Time: 20:48:54


Engine speed: 0.00 /min

Normed load value: 0.0 %

Vehicle speed: 0 km/h

Coolant temperature: 80 °C

Intake air temperature: 22 °C

Ambient air pressure: 1020 mbar

Voltage terminal 30: 12.335 V

Unlearning counter according OBD: 29

Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C

EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-PWM rate: 0.0 %

EGR Solen.val.: actual value-PWM rate: 50.2 %

EGR valve: offset closed: 0 %

Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C

High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 0.648 V



15985 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)

P0237 00 [136] - Signal too Low

MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 208604 km

Date: 2085.14.07

Time: 09:20:54


Engine speed: 1244.75 /min

Normed load value: 0.0 %

Vehicle speed: 31 km/h

Coolant temperature: 49 °C

Intake air temperature: 10 °C

Ambient air pressure: 1000 mbar

Voltage terminal 30: 14.687 V

Unlearning counter according OBD: 29

Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C

Charge air pressure: actual value: 0 hPa

Environmental pressure sensor gross voltage-counts: 831.997 counts

Engine status: Engine running

Outside air temperature: 8 °C

Particle filter: difference pressure: 0 hPa

Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C
 

Chatslet

Forumguru
Is het een 1.2 TDI? Zo ja, vul je kenteken eens in bij de RDW. Staat er geen terugroepacties dan hebben ze de sjoemelsoftware er uit gehaald en daar gaat de EGR van stuk. Die kun je dan gratis laten vervangen.
 

knarfje1988

Nieuw lid
Is het een 1.2 TDI? Zo ja, vul je kenteken eens in bij de RDW. Staat er geen terugroepacties dan hebben ze de sjoemelsoftware er uit gehaald en daar gaat de EGR van stuk. Die kun je dan gratis laten vervangen.

Het is inderdaad een 1.2 TDI. Echter Staan de terugroepacties er nog in. Ik vermoed dat ze de EGR dan niet gratis zullen vervangen of wel?
 
Ik heb het bij een tuning bedrijf laten doen in Uitgeest, en even terug komen op peter-036, voor je roetfilter is echt een fabel, die van mij is al 3 jaar uitgeschreven heb hem toen die tijd gelijk laten tunen met een Ventura Box, en heb nergens geen last meer van gehad. En daarbij rij ik 35 duizend per jaar met deze auto, dan gat de roetfilter al lang stuk moeten zijn of vol
 
Nooit ergens last van gehad, voor dat ik hem weg heb laten schrijven...... toen had ik overal last van. Als je tussen de 30 en 35 duizend kilometer rijd per jaar en negens geen last meer heb gehad, dan zal het inderdaad wel wat uitgemaakt hebben. Me ouwe heer heeft een Renault captur en ook bij deze is hij weg geschreven, auto heeft teneerste meer power, verbruik ligt veel lager, loopt mooier en stabieler, en bij de Apk zien ze alleen dat er geen vinkje staat bij de egr, dus dien ze een roetmeting en deze is gewoon goed. Dus kortom maakt geen reet uit of je auto het wel of niet nodig heeft voor het regenereren van je roetfilter, is alleen maar voor het milieu en je auto wordt er alleen maar traag van van die rotzooi, vroeger had je dat allemaal niet
 
En wat zouden jullie doen, egr laten vervangen voor 900 euro of weg schrijven voor 30 euro, als je dan te horen krijgt wat dat ding allemaal aanricht aan schade aan je motor dan is de keus snel gemaakt toch, of geven jullie liever 900 euro uit en dan de rest van je bank account voor de rest van de schade van je motor. Ga ik toch liever voor het weg schrijven er van. Gemiddeld rij ik 4 a 5 jaar met zi een auto en dan ga ik weer voor een ander dus zal de tijd wel leren
 

Renkie

Forumguru
Het is inderdaad een 1.2 TDI. Echter Staan de terugroepacties er nog in. Ik vermoed dat ze de EGR dan niet gratis zullen vervangen of wel

Of je laat de Sjoemelsoftware eruit halen via de terugroepactie waarna je dus de extra garantie krijgt. En daarna laat je de EGR repareren onder garantie.

Zodra dat klaar is kun je bij een tuner de software weer origineel maken als je wilt, stuk goedkoper dan 900 voor een nieuwe EGR.

Is het helemaal eerder tov Pon? Nope, maar goed..... Pon naait de meeste klanten ook waar ze kunnen dus ik zou er geen moeite mee hebben.
 

Jappa

Lid
En wat zouden jullie doen, egr laten vervangen voor 900 euro of weg schrijven voor 30 euro, als je dan te horen krijgt wat dat ding allemaal aanricht aan schade aan je motor dan is de keus snel gemaakt toch, of geven jullie liever 900 euro uit en dan de rest van je bank account voor de rest van de schade van je motor. Ga ik toch liever voor het weg schrijven er van. Gemiddeld rij ik 4 a 5 jaar met zi een auto en dan ga ik weer voor een ander dus zal de tijd wel leren

30,- voor het wegschrijven? Waar doen ze dat voor die prijs?Ik heb wat rondgekeken en kom overal prijzen tegen van tussen de 139,- en 200,-.
 
Klopt ook wel dat het tussen de 139 en 200 euro zou kosten maar dat is niet alleen weg schrijven van de egr maar dat is inclusief tunen, en ik heb alleen destijds de egr weg laten schrijven, en later laten tunen met een fentura Box
 

Kogamyata

Senior Member
Enig idee hoe ik deze uitkan schrijven dan??
ja. Gisteren laten doen bij VAG Nuenen. Bij mij was de egr voor 2e keer vol/verstopt of stuk. Vervanging kost ca € 1000,- ivm 1 dag werk.
Alternatief nu EGR uitschrijven 179,- maar nu aktie om hem te laten tunen waarbij tevens de EGR wordt uitgeschreven. Kosten totaal nu € 300,-
Hij heeft nu 'n koppel van 225 Nm (180) bij 2000 toeren en 100 pk (75) bij ca 3000 tpm. Hij neemt nu veel beter op vanaf 1600 t en is veel sneller. Het stotteren bij laag toerental in 1 en 2 dat kwam door anti sjoemel software is nu verleden tijd. Nog niet veel gereden maar 1e 20 km dik tevreden.
 

oco1979

Forumguru
ja. Gisteren laten doen bij VAG Nuenen. Bij mij was de egr voor 2e keer vol/verstopt of stuk. Vervanging kost ca € 1000,- ivm 1 dag werk.
Alternatief nu EGR uitschrijven 179,- maar nu aktie om hem te laten tunen waarbij tevens de EGR wordt uitgeschreven. Kosten totaal nu € 300,-
Hij heeft nu 'n koppel van 225 Nm (180) bij 2000 toeren en 100 pk (75) bij ca 3000 tpm. Hij neemt nu veel beter op vanaf 1600 t en is veel sneller. Het stotteren bij laag toerental in 1 en 2 dat kwam door anti sjoemel software is nu verleden tijd. Nog niet veel gereden maar 1e 20 km dik tevreden.

Zo zou die eigenlijk uit de fabriek moeten komen;
je ga nog zeggen van "waarom" heb ik dat niet eerder laten doen :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan