Knipperende gloeispiraal lampje en Noodloop

Topic in 'Fabia II' gestart door knarfje1988, 06-11-2018.

  1. knarfje1988

    knarfje1988 Nieuw lid

    Hallo,

    Mijn zwager heeft een Skoda Fabia 2 station die de laatste tijd in noodloop en dan knippert het gloeispiraal lampje. Ik heb hierom de auto uitgelezen. Hier kwamen de onderstaande storingen uit naar boven. Weet iemand wat wij daar het beste aan kunnen doen? Ik lees allemaal dingen over een kapotte EGR klep of kapotte turbo? ik heb de apparatuur om dingen aan te passen aan de auto. ik lees namelijk ook dat het verstandig is om de EGR klep Uit te zetten?
    Is er iemand met een oplossing?

    alvast bedankt hiervoor!

    Tuesday,06,November,2018,19:41:54:00006

    VCDS Version: Release 18.2.0 (x64) Running on Windows 10 x64

    www.Ross-Tech.com


    Address 01: Engine Labels: 03P-906-021-CFW.clb

    Control Module Part Number: 03P 906 021 K HW: 03P 906 021 AN

    Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8509

    Software Coding: 00114034032401080000

    Work Shop Code: WSC 38062 000 1048576

    ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021K 001009 (SK25)

    ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod

    VCID: 306FA6C26B2355C4A8-8064

    2 Faults Found:


    15536 - EGR Sensor 1

    P0405 00 [191] - Signal too Low

    MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00000001

    Fault Priority: 2

    Fault Frequency: 149

    Mileage: 206875 km

    Date: 2084.14.19

    Time: 20:48:54


    Engine speed: 0.00 /min

    Normed load value: 0.0 %

    Vehicle speed: 0 km/h

    Coolant temperature: 80 °C

    Intake air temperature: 22 °C

    Ambient air pressure: 1020 mbar

    Voltage terminal 30: 12.335 V

    Unlearning counter according OBD: 29

    Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C

    EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation-PWM rate: 0.0 %

    EGR Solen.val.: actual value-PWM rate: 50.2 %

    EGR valve: offset closed: 0 %

    Sensor for engine block temperature: raw value: 80 °C

    High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 0.648 V



    15985 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)

    P0237 00 [136] - Signal too Low

    MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00000001

    Fault Priority: 2

    Fault Frequency: 2

    Mileage: 208604 km

    Date: 2085.14.07

    Time: 09:20:54


    Engine speed: 1244.75 /min

    Normed load value: 0.0 %

    Vehicle speed: 31 km/h

    Coolant temperature: 49 °C

    Intake air temperature: 10 °C

    Ambient air pressure: 1000 mbar

    Voltage terminal 30: 14.687 V

    Unlearning counter according OBD: 29

    Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C

    Charge air pressure: actual value: 0 hPa

    Environmental pressure sensor gross voltage-counts: 831.997 counts

    Engine status: Engine running

    Outside air temperature: 8 °C

    Particle filter: difference pressure: 0 hPa

    Sensor for engine block temperature: raw value: 49 °C
     

  2. Chatslet

    Chatslet Forumguru

    Is het een 1.2 TDI? Zo ja, vul je kenteken eens in bij de RDW. Staat er geen terugroepacties dan hebben ze de sjoemelsoftware er uit gehaald en daar gaat de EGR van stuk. Die kun je dan gratis laten vervangen.
     
  3. Egr gaat ook stuk als je geen sjoemelsoftware in je auto hebt, gewoon weg schrijven dat ding, helemaal niet nodig dat ding.
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  4. Peter-036

    Peter-036 Forumguru Moderator

    Correctie: voor het reinigen van het roetfilter is in elk geval een beperkte werking van de EGR nodig.
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  5. knarfje1988

    knarfje1988 Nieuw lid

    Het is inderdaad een 1.2 TDI. Echter Staan de terugroepacties er nog in. Ik vermoed dat ze de EGR dan niet gratis zullen vervangen of wel?
     
  6. knarfje1988

    knarfje1988 Nieuw lid

    Enig idee hoe ik deze uitkan schrijven dan??
     
  7. Ik heb het bij een tuning bedrijf laten doen in Uitgeest, en even terug komen op peter-036, voor je roetfilter is echt een fabel, die van mij is al 3 jaar uitgeschreven heb hem toen die tijd gelijk laten tunen met een Ventura Box, en heb nergens geen last meer van gehad. En daarbij rij ik 35 duizend per jaar met deze auto, dan gat de roetfilter al lang stuk moeten zijn of vol
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  8. ronald_j

    ronald_j Actief lid

    Inderdaad, helemaal niet nodig. Wie zit er nou op schone uitlaatgassen te wachten, of gezonde bomen en mensen? Nergens voor nodig.
     
  9. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

    Ze zijn er nog de wereldverbeteraars :jaja:
     
    ertromp en oco1979 vinden dit leuk.
  10. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Je zult maar drie jaar lang overal last van hebben
     
  11. Nooit ergens last van gehad, voor dat ik hem weg heb laten schrijven...... toen had ik overal last van. Als je tussen de 30 en 35 duizend kilometer rijd per jaar en negens geen last meer heb gehad, dan zal het inderdaad wel wat uitgemaakt hebben. Me ouwe heer heeft een Renault captur en ook bij deze is hij weg geschreven, auto heeft teneerste meer power, verbruik ligt veel lager, loopt mooier en stabieler, en bij de Apk zien ze alleen dat er geen vinkje staat bij de egr, dus dien ze een roetmeting en deze is gewoon goed. Dus kortom maakt geen reet uit of je auto het wel of niet nodig heeft voor het regenereren van je roetfilter, is alleen maar voor het milieu en je auto wordt er alleen maar traag van van die rotzooi, vroeger had je dat allemaal niet
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  12. En wat zouden jullie doen, egr laten vervangen voor 900 euro of weg schrijven voor 30 euro, als je dan te horen krijgt wat dat ding allemaal aanricht aan schade aan je motor dan is de keus snel gemaakt toch, of geven jullie liever 900 euro uit en dan de rest van je bank account voor de rest van de schade van je motor. Ga ik toch liever voor het weg schrijven er van. Gemiddeld rij ik 4 a 5 jaar met zi een auto en dan ga ik weer voor een ander dus zal de tijd wel leren
     
  13. Renkie

    Renkie Actief lid

    Of je laat de Sjoemelsoftware eruit halen via de terugroepactie waarna je dus de extra garantie krijgt. En daarna laat je de EGR repareren onder garantie.

    Zodra dat klaar is kun je bij een tuner de software weer origineel maken als je wilt, stuk goedkoper dan 900 voor een nieuwe EGR.

    Is het helemaal eerder tov Pon? Nope, maar goed..... Pon naait de meeste klanten ook waar ze kunnen dus ik zou er geen moeite mee hebben.
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  14. Jappa

    Jappa Lid

    30,- voor het wegschrijven? Waar doen ze dat voor die prijs?Ik heb wat rondgekeken en kom overal prijzen tegen van tussen de 139,- en 200,-.
     
  15. Tuning bedrijf in Castricum, zit er maar een dus kan niet missen
     
  16. Klopt ook wel dat het tussen de 139 en 200 euro zou kosten maar dat is niet alleen weg schrijven van de egr maar dat is inclusief tunen, en ik heb alleen destijds de egr weg laten schrijven, en later laten tunen met een fentura Box
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  17. oco1979

    oco1979 Forumguru

    EGR_KLEP enkel voor milieu.

    Voor motor is dat rommel.
     
  18. EdK

    EdK Forumguru

    Tsja vroeger........... de tijd dat ik nog een jonge god was...
     
  19. Kogamyata

    Kogamyata Senior Member

    ja. Gisteren laten doen bij VAG Nuenen. Bij mij was de egr voor 2e keer vol/verstopt of stuk. Vervanging kost ca € 1000,- ivm 1 dag werk.
    Alternatief nu EGR uitschrijven 179,- maar nu aktie om hem te laten tunen waarbij tevens de EGR wordt uitgeschreven. Kosten totaal nu € 300,-
    Hij heeft nu 'n koppel van 225 Nm (180) bij 2000 toeren en 100 pk (75) bij ca 3000 tpm. Hij neemt nu veel beter op vanaf 1600 t en is veel sneller. Het stotteren bij laag toerental in 1 en 2 dat kwam door anti sjoemel software is nu verleden tijd. Nog niet veel gereden maar 1e 20 km dik tevreden.
     
    oco1979 vindt dit leuk.
  20. oco1979

    oco1979 Forumguru

    Zo zou die eigenlijk uit de fabriek moeten komen;
    je ga nog zeggen van "waarom" heb ik dat niet eerder laten doen :thumbsup:
     

Deel deze pagina