KM heffing

Constant

Erelid
Stel je voor, een engert in je straat zit op je te loeren en toevallig heeft deze meneer (en soms een mevrouw) vanwege zijn werk toegang tot de database. En dat zijn er erg veel bij de politie, justitie, etc. En vaak wordt als vriendendienst dit soort gegevens doorgegeven en/of verkocht. En die engert kan perfect volgen waar je bent geweest. Dit is niet denkbeeldig, er zijn al meerdere politie agenten betrapt op privegebruik (en ernstig misbruik) van politiegegevens en soms veroordeeld. En dit is het topje van de ijsberg, want het toezicht is afwezig en vaak is het misbruik indirect opgemerkt.

Bij telecombedrijven zit menig servicedesk medewerker te loeren in telefoniegegevens, je wilt het gewoon niet weten, zo kan een Ajax speler vaak van nummer veranderen want binnen de kortste keren heeft hij weer een onvriendelijke onbekende (meestal Feijenoorder) aan de lijn.

Het probleem zit 'm dus niet in de gegevensopslag, maar in het vaak falende toegangsbeleid. En daar hoor je niemand over, dat vind ik erg dom van het CBP want die hebben het alleen over het bewaren, doen alleen onderzoek op papier en falen 100% in hun toezichtstaak op het juiste gebruik.

Captain Hook

Forumguru
Waar ik ben geweest is nog niet het grootste probleem
Nou, uit je 'gedrag' waar je geweest bent, valt toekomstig gedrag af te leiden. En met die informatie zijn ook snode bedoelingen denkbaar...

En voor diegenen die nog steeds denken dat onze overheid het beste met ons voor heeft:
http://www.bigbrotherawards.nl/?p=322
We vinden het allemaal goed, en halen gelaten onze schouders op. Ben toch bang dat we een herhaling van de geschiedenis zullen krijgen. Dan roept iedereen "zie je nou wel?" "waarom hebben we niks gedaan"
"ich habe es nicht gewüsst" :icon_smile_dead:

hemi24

Forumguru
ondertussen zijn we ook allemaal te traceren via ons mobieltje...
Maar goed, daarvoor kun je kiezen om die thuis te laten...
Nog meer van die leuke volg-items: pinpassen en creditcards, OV-chipkaart, Bonuskaart van de grootste kruidenier van NL, etc, etc...

Het CBS kan er maar niet genoeg van krijgen, al deze moderne bewakingsmiddelen

floris

Lid
een fabeltje!

Fabel … op vrijdag 5 februari 2010

De kronkelwegen
Prima als jullie uit mijn vijver drinken', zei de olifant tegen de bos bewoners,
'maar jullie moeten er voortaan wel voor beta­len.
Ik zorg ervoor dat de drie slin­gerpad en naar het water goed be­gaanbaar blijven, en ik houd de vij­ver schoon.
Niet te geloven hoe jullie de boel vervuilen met die vieze lijven!'

'We zijn je dankbaar voor je werk­zaamheden', zei de zebra.
'Natuurlijk mag daar iets tegenoverstaan.
Maar hoe wil je dat regelen met die beta­ling?'

'Eén vrucht voor het korte pad, twee voor het middellange en drie voor het lange', antwoordde de oli­fant.

'En als ik langs het korte pad kom, en via het lange pad wegga?' vroeg de beer.
'En als ik heen loop en terug vlieg?' vroeg de kraanvogel.
'En als ik door het bos naar de vij­ver kruip?' vroeg de slang.
'En alle vogeltjes die meeliften op mijn rug?'vroeg de neushoorn.'Ge­bruiken die het pad ook?'

'Dat ga ik allemaal nog uitwer­ken', zei de olifant.

'En als we nu eens niet voorde paden maar gewoon voor het drinken betalen?' vroeg de muis.

Het was even stil. Toen schudde de olifant zijn kop.

'Nee', sprak hij vol overtuiging. 'Als dat een goed plan was, had ik het zélf wel bedacht.'

Captain Hook

Forumguru
En voor diegenen die nog steeds vinden dat ze niks te verbergen hebben en daardoor niks te vrezen hebben EN die denken dat de overheid het beste met ons voor heeft en dat er helemaal geen achterdeurtjes in de hedendaagse gebruikte systemen zitten:
http://www.security.nl/artikel/3233...e=rssfeed&utm_medium=rss&utm_campaign=rssfeed
Dream on. En besef de consequenties van dit soort malafide mogelijkheden!

"Alles WAT tegen u gebruikt KAN worden, ZAL tegen u gebruikt worden"

Weltruste :1439:

Captain Hook

Forumguru
Door de huidige politieke perikelen is het hele kilometerheffing gebeuren weer ff naar de achtergrond verschoven.
Maar denk nou niet, dat het er niet gaat komen... Rechts of links, gij, automobilist zult belast worden. :disc:

En in het kader van verderschrijdende big-brother scenario's:
Weer zoiets waar je niet echt blij van wordt:
http://webwereld.nl/nieuws/65289/vijf-vuige-kanten-van-acta.html

En zo gaat het maar door. We slikken het, halen onze schouders op en denken, dat zal zo'n vaart niet lopen...
Jongens, jongens, kijk naar de geschiedenis (b.v. vlak voor WO II) toen dachten we ook, dat zal zo'n vaart niet lopen...
Zeg zometeen niet "Wir haben es nicht gewusst" :1439:

hemi24

Forumguru
Tja en een bepaalde voorkeur bij het stemmen maakt daar weinig verschil: of je nu genaaid wordt door een schreeuwerige linkse milieuliefhebber, of door een geraffineerde rechtse christen, het geld wordt je echt wel uit de portemonnee gegraaid!!!

Dit kinderachtige gedoe van een opstappend kabinet wat voor haar verantwoordelijkheden wegloopt zorgt er uiteindelijk voor dat de kosten alleen nog maar verder oplopen...

Wasmachineman

Forumguru
kilometerheffing gaat definitief de ijskast in

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft zoals verwacht de voorbereidingen voor de invoering van een kilometerheffing controversieel verklaard, zodat er met het huidige demissionaire kabinet niet meer over gesproken zal worden.
Dat bleek donderdagochtend tijdens een overleg in het parlement. Een substantiële minderheid van de Kamer is tegen de heffing, waarna de rest van de Kamer accepteerde dat het onderwerp voorlopig op de lange baan wordt geschoven. (ANP)

LenK

Forumguru
Als de linkse kerk in de regering komt wordt het nog veeeeel erger.
Daar zitten er genoeg tussen die iedereen het openbaar vervoer in willen drijven.
Door dat vervoer volop te gaan subsidieren met geld dat het autoverkeer mag gaan ophoesten
evilgrin.gif

Constant

Erelid
Van de baan? Het volgende kabinet gaat stug door met automobilisten pesten, zo gaat het altijd in Nederland. En alsof het al niet erg genoeg is om elke dag in de file te staan, straks mogen we er ook nog extra voor gaan betalen :biggthumpdown:.

Hetzer

Forumguru
Definitief van de baan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, CDA trekt de stekker eruit, het rekening rijden gaat niet meer door :473:

LenK

Forumguru
De MRB is ondertussen wel mooi verhoogd vanwege iets wat niet door gaat.
Heeft nu de status van zoiets als het kwartje van COCK.
Dat zien we nooit meer........terug.

Bovenaan Onderaan