Ondanks alle 'enge' brieven en persberichten rond de Kuga PHEV van mogelijke problemen met het (Samsung) HV-accupakket, doet 'ie het nog steeds prima.
Hetzelfde probleem speelt ook bij bepaalde modellen van Volvo en Audi (precies hetzelfde issue)
Inmiddels krijg je, als je er om vraagt, 120€ genoegdoening overgemaakt als compensatie. Daarnaast is de garantie op het accupakket uitgebreid naar 10 jaar/240kkm.
Nu moet alleen nog de daadwerkelijke s/w update uitgerold worden c.q. mogelijke accu vervanging plaatsvinden.
Verder nog wat te zeuren? Neuh, eigenlijk niet. Deze PHEV rijdt gewoonweg heerlijk. En nog steeds verbazingwekkend (relatief) zuinig als 'ie op benzine rijdt. En dat voor zo'n 'lomp' 2,5l Atkinson blok, zonder turbo...
Het verbruik op de Duitse Autobahn is zelfs nog iets gunstiger dan destijds met de Skoda 1.2 TSI DSG-7.
Nu de temperaturen weer ruim boven nul liggen, is ook het EV-bereik weer flink toegenomen. Bij gebruik binnen de bebouwde kom rijdt 'ie ca 15-16kWh/100km. En buiten de bebouwde kom zit het tussen de 18-21kWh/100km (met airco aan).
Oh ja wacht, de zwarte kleur... Had ik nou maar niet naar mijn vrouw geluisterd.

Verschrikkelijk gewoon, je ziet er echt alles op. Vooral nu met die droge periodes met al dat stuifmeel.
