Klok loopt per seconde 1 minuut door..Vocht?

BigCheese

Forumguru
'Producteigenschap' dus. Ik heb ook van die zakjes van de Action maar wist niet dat je die weer kunt droogstoken, weer wat geleerd.
 

Tees

Donateur
Ook silica moet je mee oppassen in de magnetron, je kan dat spul héél snel oververhitten, met tot gevolg dat de boel uit elkaar spat en de hete stukken silica door je magnetron vliegen (met mogelijk ook weer de gevolgen van dien...)
 

HarryL

Lid
Ik heb van die zakjes gekocht welke in de magnetron mogen, 6 minuten op 600 watt (vind ik best lang als ik heel eerlijk ben). Maar ze werken prima :-)
Liggen trouwens in beide faabjes :-)
 

PizzaPieter

Forumguru
Ex-Panda van mijn vrouw had ook een vochtprobleem. Uiteindelijk gevonden en opgelost door eerst interieur te laten drogen, zoals iemand hier al voorstelde met ventilator kacheltje.

Kacheltje erin, raamjes en dakraam op ruime kier zodat verdampte vocht eruit kon.

Heeft 3 dagen (900-1700)stoken gekost om alles goed droog te krijgen. Matjes niet liggen, want dan duurt vloerbedekking nog langer. Regelmatig andere plek voor ventilator, zodat alle plekken geraakt worden.

Daarna regelmatig alle plekjes aanraken tot je de natte vindt (that's what she said) en dan gerichter zoeken. Door licht aflopende vloerplaat en oprit was bij de Panda de natste plek achter de voorstoelen terwijl de lekkage voorin zat.
 

Cordoba

Forumguru
@Tees bij de standaard zakjes zit het droogvoorschrift (duur en magnetronvermogen) ook gewoon op de verpakking, zoals ook HarryL al aangeeft.

En ja bij gebruik van kattegrit, echt alleen de vergelijkbare korrels gebruiken, dus geen geperste houtpallets of iets dergelijks.
 

Tees

Donateur
Ah, kende die dingen van de Action niet. Als het zo op de verpakking staat mogen we aannemen dat het veilig is :jaja:.
 

EdK

Forumguru
Bij mij komen dat soort dingen al helemaal niet in de magnetron.
Die staat er bij mij voor andere producten, en zodra het niets van doen heeft met voedsel dan is het een NO GO
 
Bovenaan Onderaan