Klok loopt per seconde 1 minuut door..Vocht?

HarryL

Lid
Hoi!

Mijn grijze faab heeft een tijd stil gestaan, iets met thuiswerken enzo....
Nu doet de klok (tijd) raar. Hij draait door zeg maar.

Dus 13:01, 13:02 tot 13:59 en dan begint ie weer bij 13:00, 13:01 etc...
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De auto doet verder normaal.

Indien gewenst kan ik wel een (kort) filmpje maken.
Ik heb via Google al gezocht maar kan er eigenlijk niks over vinden.
 

HarryL

Lid
Krijg ik dan geen gedoe met de code van de radio?
Heb ik eerder gehad, heb gelukkig de code nog wel hoor :-)
 

HarryL

Lid
Okee, duidelijk!
Ik ga het proberen!
De uitkomst laat ik weten!
Hoop er vandaag aan toe te komen, anders wordt het aankomend weekend!
 

Antera

Donateur
Het knopje om hem te verstellen zit vast denk ik. Daarmee worden de minuten aangepast maar loopt hij in een loop omdat deze vast zit. Ik ga dan uit van het feit dat het doorteld continu en niet per uur
 

HarryL

Lid
Het knopje om hem te verstellen zit vast denk ik. Daarmee worden de minuten aangepast maar loopt hij in een loop omdat deze vast zit. Ik ga dan uit van het feit dat het doorteld continu en niet per uur

Hij telt door per uur. Niet continue :-)

Net even stukje gereden, maar soms gaat ie ook wat langzamer, lijkt ie haast "stil" te staan en dan gaat ie weer :-)
 

VAG-man

Forumguru
Wat @Peter-036 zegt kan zeker de oplossing zijn. Ik zou dit toch langer doen dan de 2 minuten.
Kan ook zijn dat de accu spanning wat laag is, waardoor je gekke electrische storingen krijgt.
Zeker een kwartier rijden.
 

Tees

Donateur
Ik zou zeker even de accu los halen, dat kan van alles oplossen bij wat oudere auto's. Maar gezien de symptomen vind ik @Antera's suggestie een hele goede: ofwel het knopje zit vast (fysiek danwel electrisch), ofwel er zit ergens sluiting in de bekabeling ernaartoe.
 

Cordoba

Forumguru
Net als Antera dacht ik ook aan vastzittend knopje om de tijd te verstellen. Probeer eens of je het knopje even kort kan indrukken (als ie klem zit, komt ie dan soms los), of probeer om het andere knopje in te drukken en kijk wat er dan gebeurt.
 

EdK

Forumguru
Het heeft wel een voordeel, je kunt niet te laat komen als je om 14.00 uur de afspraak hebt....
Maar ook al eens met de knoppies de tijd opnieuw ingesteld en dan 24 uur door ?
 

Tees

Donateur
In aanvulling op @Cordoba: draaien zou dan misschien beter zijn, aangezien de klok in de F1 versteld wordt door te draaien (rechtsom voor minuten, linksom voor uur). Maar als dat niet werkt, kan drukken natuurlijk ook :pardon:
 

Cordoba

Forumguru
@Tees Ik herinner het me weer, maar het was toch stukje naar links of naar rechts draaien zodat ie verspringt (dus niet continue draaien zoals bij een simpele kwarts klok op batterijen).
 

HarryL

Lid
Sorry dat het zo lang heeft geduurd, heb het even over de jaarwisseling getild vanwege werk en andere zaken.
Accu los gehad, dit heeft het euvel niet verholpen, vermoeden gaat nu richting een ander (vocht) probleem.
auto is redelijk vochtig van binnen, heb er nu vochtvreters in staan, kijken of dat helpt.

To be continued.
 

Tees

Donateur
Ik hoop voor je dat er niet een serieuze hoeveelheid vocht in het dashboard oid zit, dan zou je nog wel meer onaangename verrassingen tegen kunnen komen.
Had je al een beetje zitten draaien en drukken aan de schakelaar, zoals we voorstelden?
 
Bovenaan Onderaan