Kleur interieurverlichting Fabia Facelift

Jkz

Lid
Dashboard verlichting fabia GL

Hallo Allemaal,

Over een paar weekjes hoop ik mijn fabia hatchback GL te krijgen en heb al heel wat op het forum gelezen. Met name de instelling die gedaan moest worden voor het carjacking sprak mij aan en zal ik ook zeker laten doen wanneer de auto afgeleverd wordt!

Nu nog een vraag van mijn kant:
Op de Belgische skoda site stond een foto van een fabiainterieur waarbij de verlichting blauw in plaats van groen was!

Weet iemand of dit bij de dealer en dus bij aflevering instelbaar is ipv die groen verlichting??

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Persoonlijk vind ik blauw iets mooier wat zeker te maken heeft met het feit dat ik altijd VW heb gereden!

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!!

Groeten J.
 

Noord26

Forumguru
Een GL heeft witte verlichting volgens mij hoor. Ik kan tenminste geen groen ontdekken in de 10Dkm die ik er mee gereden heb. Zit er verschil tussen de Belgische en Nederlandse uitvoeringen qua verlichtingskleur? Vorige modellen hadden wel duidelijk groene dash- verlichting in NL.
 

PC-fre@k

Banned
Pff, ik schrok al :O
Ik heb geen groen gezien bij de proefritjes, zou een mooie afgang zijn als het opeens groen is.
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Heren ik heb dit nieuwe draadje in een reeds bestant draadje gevoegd!!, voor alle nieuwe leden hier, gebruik eerst de zoekfunctie voordat u een vraag stelt[/MODERATORBREAK]

p.s in dit draadje meerdere malen behandeld, de auto uitgerust met MAXI-dot hebben een witte dashboard verlichting gelijk aan het display van de Swing radio, de auto's met MINI-dot hebben de regulier groene dashboard verlichting gelijk aan alle overige knoppen in het interieur.
 

jan49

Actief lid
bij mijn schoonvader is het display groen en de verlichting van de knoppen groen bij maxidot is het blauwe maar de knoppen groen

gr jan
 

Jkz

Lid
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik blauw op de Belgische site heb gezien!
Ik heb het dan over de radio en climatronic!
Helaas had ik dit draadje niet gevonden en zal in de toekomst eerst beter kijken!
Was de eerste keer excuses daarvoor!
Toch is het me nog steeds niet duidelijk maar wacht het wel af!!
Gr. J.
 

FredV

Banned
In mn foto-album zie je de verlichting van dashboard, climatronic en maxidot, wit licht dus om met Marco Borsato te spreken.
 

Jkz

Lid
Duidelijk, het lijkt blauw maar is wit! Ik ben er blij mee want ik vind het groene iets minder mooi!!



Many thanks!!!!!!!
 

PC-fre@k

Banned
Precies wat ik me ook herinner, wit overal, geen kleur in ieder geval. Helaas doen de plaatjes het natuurlijk weer niet, maar binnen nu en 1,5 week kan ik het in het echt zien en zal ik zelf ook een giga berg foto's gaan maken :D
 

Yuco

Lid
Het zou nog kunnen dat specifiek alleen de Scout uitvoeringen blauwe verlichting hebben Het was mij ook al deens eerder opgevallen
 

Brains

Nieuw lid
Enige misser van het maxi-dot display vind ik dat ze de "onderste regel"(waar dagteller inzit ) niet hebben vewisseld met bovenste regel(waar de schakelindicator zit enzo).
Want:
De onderste regel is álijd te lezen in welke stand/hoogte het stuur ook staat, terwijl de belangrijkste(bovenste regel) wegvalt achter het stuur als ik deze in mijn meest comfortable onderste stand zet. Hadden ze de informatieweergave dus verwisseld in deze twee vakjes cq regels dan kloptte de ergonomie beter.
Ik hoop dat het begrijpelijk is zoals ik het neerzet.
 

Noord26

Forumguru
Als je stuur het bovenste gedeelte van je dashboard niet meer leesbaar maakt, dan staat, volgens mij, je stoel gewoon niet op de juiste hoogte...
 

Hetzer

Forumguru
@Yuco, nee de Scout heeft ook gewoon dat witte licht maxidot licht.
Op foto's oogt het wel blauwer dan in werkelijkheid
 

Brains

Nieuw lid
@
Noord26 , Nee want ik kijk al tegen het stuur aan met de stoel in de laagste stand. Zet ik stoel hoger dan zie ik alleen maar nóg minder van het display.
 

Noord26

Forumguru
@
Noord26 , Nee want ik kijk al tegen het stuur aan met de stoel in de laagste stand. Zet ik stoel hoger dan zie ik alleen maar nóg minder van het display.

Dan raad ik u aan om eens langs de lokale dealer te gaan om die samen met u de juiste instellingen te vinden voor stoelhoogte, hoek van de rugleuning, afstand stoel tot het stuur, hoogte van het stuur en diepte van het stuur. Want u bent de eerste bij wie ik dit ooit gehoord heb, en standaard is een GL juist uitgerust met alle mogelijkheden op die optimale zitpositie te vinden, zonder enige belemmering van uitzicht op het dashboard.
 
IK heb met minidot besteld, maar als ik dat van die groene kleuren had geweten (nooit op gelet met proefrijden) had ik misschien wel maxidot besteld. Kan je makkelijk zelf andere kleur lampjes monteren???
 

Hetzer

Forumguru
Makkelijk niet, het is wel mogelijk om de dashbaord verlichting lampjes een ander kleur te geven, echter........... dan is het natuurlijk niet echt meer een mooie geheel met de overige interieur lampjes.
Ik heb zelf mini-dot en dus een overall groene gloed in de auto, vooral in het donker is dat erg mooi en rust gevend, vind ik dan tenminste :)
 
Ik zal het afwachten....nog 10 dagen misschien bevalt het wel. Nu hebben we een touran met blauw-rood persoonlijk vindt ik dat nog steeds erg mooi.
 
Bovenaan Onderaan