Kleur interieurverlichting Fabia Facelift

TOP! Bedankt voor de antwoorden en foto's. Het is nu duidelijk. Wel wederom blij dat ik maxidot besteld heb...!:baby012:
 

V50

Lid
Denk dat weinig mensen zich er van bewust zijn dat de maxidot-optie eigenlijk een heel ander dashboard inhoudt. Ik verbaas me echt over het grote verschil. Zonder maxidot, dus met maar een half infoscherm en groene tellers zonder benzine- en temperatuurmeter, komt het geheel nogal gedateerd op mij over. Het sluit ook helemaal niet aan op de vormgeving van de climatronic en het radio-display. Begrijp dan ook niet waarom Skoda deze keuze biedt. Misschien hebben ze nog veel van dat oud spul liggen en wordt maxidot standaard als die voorraad er doorheen is.
 

piair1982

Forumguru
De overige knoppen zijn gewoon groen, misschien dat een toekomstige klant gewoon alles groen wilt omdat ie het mooi vind.
Dus Skoda doet het goed om de klant een keuze te laten maken! Voor elk wat wils...:winkie:
 

van_der_P

Senior Member
De meters (de wijzers dus) zijn altijd verlicht ook als de verlichting uit is.
Dat is bij het maxi-dot, het viel mij op toen ik onder bomen doorreed, dat de wijzer wit verlicht waren. Het ziet heel apart uit alleen die verlichte wijzers.
 

V50

Lid
De overige knoppen zijn gewoon groen, misschien dat een toekomstige klant gewoon alles groen wilt omdat ie het mooi vind.
Dus Skoda doet het goed om de klant een keuze te laten maken! Voor elk wat wils...:winkie:

Tuurlijk, smaken verschillen en dat is maar goed ook. De keuze om alles groen te hebben is er echter niet. Indien de radio en climatronic ook in het groen verkrijbaar waren had ik er minder moeite mee. Nu is het een allegaartje. Maar van de andere kant, diegene die er niets om geeft is nu wellicht goedkoper uit. Bij de VW Polo zijn de knoppen rood met maxidot standaard, kost echter standaard ook heel wat meer dan een vergelijkbare Fabia.
 

Hetzer

Forumguru
Het is zeker geen allegaartje, het Mini-dot icm de knoppen van de Swing vormen met de climatronic en alle overige schakelaars op het dashboard, in de deur en midden bij de handrem juist 1 (groen) geheel.


Het Mini-dot is ook niet verouderd, sterker nog het huidige Mini-dot is vernieuwt ten opzichte van de pre-facelift. Ik ben persoonlijk dik tevreden over mijn huidige Mini-dot. Misschien "oogt" het Maxi-dot wat moderner, maar ik vond de 200 euro (extra), gewoon teveel geld.
 
Zelfs de navigatie toont eensgezindheid met de hele lampenwinkel van het interieur: groen. Ik heb gezocht naar wat kleur maar niet gevonden. Ik vind het zelf lekker rustig. Passende bij het karakter van de auto. Geen fratsen.
 

V50

Lid
Hoe pas je de sterkte van de dashboardverlichting eigenlijk aan? ik zie daar geen regelaar voor in het dashboard zitten. Gaat dit via het menu of heb ik ergens overheen gekeken?
 

V50

Lid
Dat zou ik wel een misser vinden, wanneer de sterkte van de verlichting helemaal niet instelbaar zou zijn. Gebruik het namelijk best veel op mijn huidige auto. Vooral met zonnig weer, dan zet ik de verlichting altijd op maximaal zodat ik ook met een zonnebril de navigatie goed kan aflezen. Dit was voor mij ook één van de redenen om weer voor een geïntegreerd navigatie-systeem te kiezen (Amundsen).
 

NielsW

Lid
Misschien dat je de sterkte van je navigatie wel in kunt stellen.
Ik had het alleen over je dashboard.
 

V50

Lid
Ja, hopelijk is het display van de navigatie wel regelbaar. Vind het nu alleen zo handig dat alles aan elkaar gekoppeld is. Het zijn van die kleine dingen die je het gevoel van gemak en luxe geven.
 

V50

Lid
Dankjewel Fred voor deze link. Ik lees in de gebruiksaanwijzing dat er ook een lichtsensor in de Amundsen zit die de helderheid van het display automatisch aanpast op het omgevingslicht :)
 
Bovenaan Onderaan