Kleine storingen / irritaties

BBO

Senior Member
Weet er iemand of er al een oplossing is voor de zelf openende achterklep? Mijne stond vanochtend open toen ik naar me werk wilde en het kan echt geen afstandbediening zijn die ingedrukt wordt. Heb geen idee hoelang deze al openstond. Gelukkig zat alles er nog in. Is toch wel schrikken even als je zo je klep openziet staan. Maar neem aan dit wel bekend is bij dealers en dat ze aan een oplossing werken?
Ik hoop dat ze er een oplossing voor vinden. Vorige week voorgehad dat ik aan de wagen kom en de koffer volledig open stond. Ik dacht eerst dat ik per ingeluk op de afstandsbediening had geduwd. Gelukkig slaapt mijn wagen 's nachts binnen en moet ik niet iedere keer met een bang hart naar de wagen gaan kijken.

Bij de SII van mijn vrouw hebben we dit nog niet voorgehad. Zou de oorzaak de sleutel zijn of de combinatie met de virtual pedal? Of zijn er mensen die geen virtual padal hebben en er ook last van hebben?

Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb de auto nu 2 weken en gelukkig nog niet meegemaakt dat de achterklep spontaan open ging.

@BBO Als ik me niet vergis werkt virtual pedal niet als de sleutel zich in de auto bevindt. Dat iemand anders via virtual pedal de klep kan openen terwijl je in de auto stil staat voor bv een verkeerslicht is dan niet mogelijk.

BBO

Senior Member
@gdisselkoen In theorie moet de sleutel zeer kort bij de auto zijn om virtual pedal te laten werken net als kessy.

Maar koffers die openen zonder dat ze het commando krijgen is ook niet normaal. Er moet toch ergens een fout in de software of storing op de frequentie zitten dat dit wel gebeurt.

Mijn vader's Renault 25 jaren geleden was zijn eerste wagen met afstandsbediening, nog een los bakje. Toen was het signaal of ontvanger zo zwak dat je tegen de wagen moest staan. Tegenwoordig kan je meters van een wagen afstaan en de afstandsbediening werkt nog. Dus kans ook groter op storing want tegenwoordig is alles met afstadsbediening en draadloos. Vroeg of laat moeten die signalen toch eens storing geven aan elkaar zou ik zo denken.

Hagelschade: voorruit gescheurd, motorkap, dak, koffer en zijkanten vol deukjes. Gelukkig is hij wit dus de golfbal grapjes doen het goed. Volgende week reparatie.

Stakie75

Senior Member
Hier ook ruim 150 deukjes in O2 combi. Waarschijnlijk pas in september repareren.........

Gr. Michel

Skoda user1970

Actief lid
Doorgescheurd scharnierpunt van hoekjes om bagage vast te zetten in de kofferruimte.

Gebeurd tijdens het loshalen van een van de hoekjes van het tapijt in de kofferruimte. :nailbiting:
Ben echt geen "Brutus".
Wie herkend dit?

Ik herken het niet, maar kan het me goed voorstellen. Is plastic dat bij veelvuldig gebruik wel zwak zal worden op het scharnierpunt.

Monteurtje

Forumguru
Las een paar berichten over het spontaan openen van achterklep.
Dat is een software probleem en heeft met het virtual pedal te maken.
Heb nog niet gelezen dat de oplossing beschikbaar is. Wordt aan gewerkt.
Tot die tijd kun je de functie van virtual pedal uitschakelen in het MIB. CAR - SETUP - Openen en sluiten (of wat daar op lijkt) Volgens mij moet je dan Easy openen uitvinken.
Dan zal de klep niet meer spontaan openen.

Brebelco

Actief lid
Doorgescheurd scharnierpunt van hoekjes om bagage vast te zetten in de kofferruimte.

Gebeurd tijdens het loshalen van een van de hoekjes van het tapijt in de kofferruimte. :nailbiting:
Ben echt geen "Brutus".
Wie herkend dit?
Yup. Had ik bij mijn octavia ook voor. Ik hou men hart al vast hoelang het deze maal gaat duren.

superbia

Forumguru
De laatste 3 dagen valt het me op dat na korte rustige ritjes (10min, max 80km/u) de auto staat na te blazen en tikken alsof hij heel hard heeft gewerkt. Is iemand dit ook opgevallen?

Stian

Actief lid
Valt mij ook op. Nablazen duurt ook relatief lang.

Daarnaast slepend piepje bij schakelen. Koppeling vervangen onder garantie. Was een 'bekend' probleem

Bovenaan Onderaan