Kinderziektes Octavia III?

Rick

Senior Member
Je zou je blower één standje hoger kunnen zetten. Dan gaan de lampjes branden in het knopje en kun je volgen hoe hard de verwarming blaast. Zegt natuurlijk niets over de temperatuur.
 

Joske

Forumguru
Bij mij gaat de ventilator ook niet harder blazen hoor.. Climate control regelt gewoon helemaal anders dan in de O2.
 

Joske

Forumguru
en omdat ik nu eenmaal een koppige kerel kan zijn, vandaag deze foto's genomen, dit bevestigt volgens mij alleen maar het feit dat de Climate control helemaal anders werkt dan vroeger in de andere Škoda-modellen.

Gevraagde temperatuur 22,5 graden:

foto 1.JPG


Gevraagde temperatuur 22 graden:

foto 12.JPG


Zoek het verschil? :pieker:

ohja, excuses voor de beroerde kwaliteit van de foto's.. handsfree bellen kan ik wel, maar handsfree foto's maken... die app is er nog niet volgens mij :laugh::laugh::laugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@Joske het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt aangeven met de foto's? je ziet hier toch niet de blaassnelheid, of zie ik iets over het hoofd :)

Ik zie wel dat bij 22 graden er koude lucht geblazen word en bij 22,5 graden warme lucht, mijn conclusie: het is ongeveer 22 graden in de auto.
 

Joske

Forumguru
neen, het omslagpunt voor de climate control is op die temperatuur volgens mij, vandaar de kleurverandering @micky

(ik begrijp je opmerking wel en je kan ook gelijk hebben natuurlijk maar dat zal ik eens testen bij koude wagen dan ;) )
 

Archie

Senior Member
@Joske ik zie wel dat je de A/C uit hebt staan; die laat ik altijd aanstaan (ook in de golf) aangezien die toch bij aanslaat als het nodig is? dus bij verwarmen niet?
 

Joske

Forumguru
wel is te zien vind ik, als je de temperatuur te laag instelt vind ik dat die nog al snel koude lucht blaast, vandaar dat ik die pas inschakel (in de tussenseizoenen toch) wanneer het nodig is. (en ik kan geen koude lucht meer verdragen op mijn nek... vandaar ;) )
 

Joske

Forumguru
heb daarnet trouwens eens opnieuw geprobeerd met bovenstaande instellingen en hij geeft nog steeds op 22 graden "koude" lucht en op 22.5 graden warme lucht.. is dat bij jullie ook zo in de O3?
 

Badnews

Senior Member
Ik zal het straks in mijn tochtje naar huis checken. Morgen heb ik een vervanger en zal het daar ook in checken.
 

octaafje IV

Actief lid
en omdat ik nu eenmaal een koppige kerel kan zijn, vandaag deze foto's genomen, dit bevestigt volgens mij alleen maar het feit dat de Climate control helemaal anders werkt dan vroeger in de andere Škoda-modellen.

Gevraagde temperatuur 22,5 graden:

Bekijk bijlage 30974


Gevraagde temperatuur 22 graden:

Bekijk bijlage 30975


Zoek het verschil? :pieker:


Graag ook nog even een foto van links 22 graden en rechts 22,5 graad (dual ja dus)
Dank alvast.
 

micky

Forumguru
Belgium-power :rockon:

Maar ik snap nog steeds het doel niet helemaal, bedoel je dat de kleur van de uitstromende lucht niet overeenkomt met de echte lucht, dus airco aan airco uit? Ik dacht iig aan de kleur te kunnen zien of hij op dat moment koud of warm blaast, niet dus, weer een illusie armer...
 

Joske

Forumguru
Belgium-power :rockon:

Maar ik snap nog steeds het doel niet helemaal, bedoel je dat de kleur van de uitstromende lucht niet overeenkomt met de echte lucht, dus airco aan airco uit? Ik dacht iig aan de kleur te kunnen zien of hij op dat moment koud of warm blaast, niet dus, weer een illusie armer...

er zijn 2 mogelijkheden:

1. het is een gimmick van het systeem, waarbij 22 graden de overgang vormt tussen blauw en rood maar verder geen werkelijk gekoppelde temperatuurwaarde heeft

of

2. wel degelijk een echte overgang tussen koudere en warmere lucht


Als ik gedurende langere tijd mijn hand op het rooster hou met warme lucht, voelt het ook warmer aan als dat ik mijn hand er op hou bij koude lucht (22 graden dan) maar zou het me ook kunnen verbeelden natuurlijk... ;)
 

Rick

Senior Member
@Joske ik zie wel dat je de A/C uit hebt staan; die laat ik altijd aanstaan (ook in de golf) aangezien die toch bij aanslaat als het nodig is? dus bij verwarmen niet?
Volgens mij klopt dat niet. Airco aan is Airco aan, behalve als het onder nul is volgens mij. Laat hem maar eens uit tijdens een regenbui, je ramen zullen sneller beslaan. Zet je hem vervolgens uit dan ontwasemen je ramen direct.
 

micky

Forumguru
@Rick nee hoor, de pomp draait altijd, ook als de airco uitstaat, maar als hij moet gaan werken hoor je een klik en dan pas pompt hij rond, dus energie verbruik alleen bij ingeschakelde pomp.
 
Bovenaan Onderaan