Keuzestress Superb Combi

Ik heb geen ervaring met de 1.4, wel met de 1.5 (DPCA) met handbak. En om eerlijk te zijn, als het blok koud is, rijdt hij echt niet prettig, geen trekkracht en veel schokken (kangaroo-effect). Dit wordt allemaal beter zodra het blok warm is, maar dan slaat de ACT toe, welke ik zeer onprettig vind. Tot ca 80km/u gaat het nog wel, op hogere snelheden levert het een onprettig gedreun op.
Inmiddels contact gehad met VVT, zij geven aan mijn auto nog niet te kunnen aanpassen. Dus binnenkort contact zoeken met JDEngineering. Even horen of zij het misschien al wel kunnen.
Als deze issues zijn opgelost is de 1.5 wel een fijn blok denk (hoop) ik. Maar een vergelijking met de 1.4 heb ik niet.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Heeft deze al een mm update gekregen om de kangoeroe eruit te laten springen?

Mbt cilinderuitschakeling; ja dat voel ik wel soms bij mijn 1.4 als ik er op let maar is niet storend voelbaar.
Van een rijder in een A3 1.5 met automaat uit 2019 weet ik dat deze op de snelweg bij een bepaalde snelheid steeds storend in/uitschakelt.
De enige manier om dat te vermijden is iets langzamer of harder te rijden.

Laatst bewerkt:
Heeft deze al een mm update gekregen om de kangoeroe eruit te laten springen?

Mbt cilinderuitschakeling; ja dat voel ik wel soms bij mijn 1.4 als ik er op let maar is niet storend voelbaar.
Van een rijder in een A3 1.5 met automaat uit 2019 weet ik dat deze op de snelweg bij een bepaalde snelheid steeds storend in/uitschakelt.
De enige manier om dat te vermijden is iets langzamer of harder te rijden.
Onbekend. De Skoda dealers in de omgeving wilden niet echt meewerken om even de boel uit te lezen of de software up to date is. "Ja, we hebben over 5 weken plek, maar we moeten de auto wel de hele dag hebben". Kom op zeg..
En gezien ik de ACT ook graag uit wil hebben, maar niet mee verder gegaan. Maar als ook JD nog niks met deze TSI kan, dan toch nog maar eens een andere dealer bezoeken.
Het is niet zo zeer dat hij steeds in/uit schakelt, maar gewoon een vervelende resonantie. Zodra hij weer op 4 benen loopt is alles weer aangenaam rustig.

Eltjo

Forumguru
Bij de eerdere modellen staat dat gewoon op de RDW site als terugroepactie als dit nog niet gedaan is.
Net even gecheckt, jouw S3 is van '22 dus dat gaat daar voor niet op denk ik zo.
Die 1.4 van mij draait idd ook minder soepel op 2 cilinders. Dit alleen echt gemerkt bij 62-63 km/uur in z'n 5 met nog koude motor.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan