Keuzestress Superb Combi

soekzoekie

Actief lid
als je naast een S3 een O3 overweegt en een O3 zeker meeneemt, zeker niet in een S3 gaan rijden want dan wil je niets anders. Zelf twee O3's gehad en een S2 en S3 ... we hebben hier thuis al 3 jaar spijt dat de S3 ingewisseld is voor iets anders (lease).

ACT zeker eens rustig op de autostrade rijden. We hebben nu een Passat 1.5tsi ACT (of hoe dit ook heet bij VW). Wanneer je rustig rijdt op de autostrade schakelt hij een cilinder uit en dat zorgt voor een enorm vervelend bijgeluidje (kan ook aan mij liggen dat ik dit hoor ofwel hoort het niet). Ieder keer als ik dat hoor, geef ik een tikje gas om de cilinderuitschakeling uit te schakelen. Zou persoonlijk niet meer deze motor willen (voelt ook niet vlot aan).
Heb je drive mode en heb je m dan in sport?
Wat je omschrijft komt mij ook niet bekend voor namelijk. Zowel in de normale stand als in sport niet. Óf de cilinderuitschakelaar moet zo soepel verlopen dat ik het niet in de gaten heb, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als ik me niet vergis schakelen cilinders ook niet uit in de sport stand?

leon-cupra

Forumguru
Geen drive mode. Het uitschakelen van de cilinder voel je inderdaad niet maar als je erop begint te letten, krijg je zo een rare brom. Precies of de motor niet lekker loopt. Wanneer de motor terug op 4 cilinders draait, loopt hij terug soepel. Zoals ik ook zei “hoort mss ook niet zo te zijn” …

EdwardP

Forumguru
Mijn persoonlijke mening is, blijf bij de Honda. Je rijdt te weinig km's.

1.4 hybride is maximaal 35~40km op de accu en dat is zonder verbruikers. Hiermee loop je standaard tegen het probleem aan dat je de verbrandingsmotor op het laatste moment moet gaan aan slingeren, met als gevolg dat de ICE nooit op bedrijfstemperatuur komt. Dit gaat je op langere termijn problemen geven.

Maximaal 35-40 km op de accu haal ik nu in de winter. In de zomer haal ik tussen de 45 en 55 km op een lading. Ik kan elektrisch heen en weer naar mijn werk (40 km per dag) en voor langere afstanden schakel ik altijd de hybride stand in.

Als je niet thuis kunt laden, wordt het wel een dure hobby om elektrisch te rijden. Ik hang hem thuis gewoon aan een 230 V stopcontact. Auto staat dan aan de straat met het snoer over de stoep en een kabeldrempel erover.

bsmpower

Nieuw lid
Beetje offtopic, maar vanuit onze VvE hebben ze de infra al in 1x aangelegd. Dat wil zeggen een aansluitpunt bij alle parkeerplekken en kabels ondergronds naar de tuinen. We moeten dan zelf nog een paal installeren, meterkast aanpassen en kabel door laten trekken van de tuin naar de meterkast. En 1000,- terugleggen in de VvE ivm voorschot van de infra. Dus naast een nieuwe auto komt er ook nog iets van 4 a 5k bij voor alleen oplaad mogelijkheden. We hebben wel zonnepanelen maar weet niet of dat voldoet. Buren naast ons gaan ook nog eens een verdieping op hun huis gooien, dus weg zon . Denk dat we de stap naar Plugin Hybride of volledig elektrisch nog even uitstellen. En voor die 7k km per jaar is benzine nog prima.

Laatst bewerkt door een moderator:

Slider

Forumguru
- Rijden erg weinig, 7k per jaar ofzo. Voornamelijk door vakanties naar Zuid Frankrijk. Ga binnenkort wel naar een andere kantoor locatie waardoor ik niet meer met de fiets kan en 3x per week 40km moet rijden.
En voor die 7k km per jaar is benzine nog prima.
Dat wordt dus 3x 40Km per week x52 is 6,2k er bij per jaar, bijna een verdubbeling van je genoemde 7k per jaar.
Het zijn nog steeds geen schokkende cijfers, maar het benzine verbruik laag houden (zoals een 1.0 cil) is het overwegen waard.

Canon-Eye

Forumguru
@ESL Niet als er 52 weken woonwerkverkeer worden gerekend (tenzij je op zaterdag heen rijdt en de volgende dag weer terug..).

• Leuk
Waarderingen: Tees

ESL

Donateur
ah zo bedoel je. Tja voor woon-werk zou je geen 52 weken hoeven rekenen maar 47 ofzo.

BigCheese

Donateur
Mits er fulltime gewerkt wordt. Overigens is in mijn sector 4x9 uur ook fulltime. En wordt verwacht dat je 2 dagen per week thuis werkt, dus 2 dagen per week op de zaak. Maar goed ik zou gewoon een leuke auto uitzoeken. Yolo :whistle:

• Leuk
Waarderingen: ESL

EdK

Forumguru
Dat je van een luxe probleem ook nog stress kunt krijgen.......
Nooit geweten of gehad eigenlijk...... :koffie:

Bovenaan Onderaan