Keuzehulp ivm budget :-)

hemi24

Forumguru
TA kijkt naar bepaalde borden zoals o.a. max. snelheid, inhaalverbod, einde alle verboden.
Tot mijn verbazing weet het systeem ook de snelheid op matrixborden waar te nemen..!

De irritatie komt eerder van de data uit het navigatiesysteem, de data zit er regelmatig naast v.w.b. snelheden.
 

Canon-Eye

Forumguru
En zodra er een snelheidsbord een onderbord heeft (en dat zijn er nogal wat tegenwoordig...), weet het systeem het ook niet meer.
Ook 60km zoneborden sturen de boel in de war.
Trouwens, de ook de nieuwste navigatie-database loopt jaren achter, dus je kunt uiteindelijk gewoon niet op TA vertrouwen.
Verder niks mis mee, hoor... :deuk:
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog wat over te zeggen?

- Heeft het gewone stuur nou wel of geen paddles op het stuur om manueel te schakelen (zoals sportstuur dat heeft)??? Ene verkoper spreekt andere hierin tegen dus niet heel handig...
- Gewone stoel vs sportstoel. Zit hier ook verschil in de diepte van opstaande (ondersteunigs)randen aan de zijkanten van zowel zitvlak als rugleuning, of is dit wel gelijk bij deze stoelen?
 

4Motion

Senior Member
@Jankees ik denk dat "paddles" aan het stuur altijd een optie zijn. Ik heb ze en gebruik ze enkel tijdens het rijden met aanhanger/caravan (bergje af). Wanneer je geen aanhangers trekt zou ik hier geen geld aan besteden.
 

Canon-Eye

Forumguru
En als het incidenteel gebeurt (paar dagen per jaar), zou ik er ook geen geld aan besteden. Zó moeilijk is het nou ook weer niet om eerst die hendel opzij te duwen en dan af en toe een tikje naar voren of naar achteren te geven...
 

Desperado

Forumguru
Ik had ze ook in de C4 en gebruikte ze maar sporadisch. Inderdaad voornamelijk bij het rijden met aanhanger en dergelijke.
Als je zelf in controle wilt blijven zijn ze leuk, maar voor het rijgenot overbodig.
 

Henrik

Forumguru
@Jankees

Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen...
Bij mijn weten (in ieder geval was het zo toen ik mijn Kodiaq bestelde) zijn de paddles standaard op het sportstuur. Dit was een grote plus voor mij en ik ben er nog steeds heel blij mee.
Ik gebruik ze met enige regelmaat, en niet alleen als de caravan erachter hangt. Mijn rijstijl is, laten we zeggen, "dynamisch" :D.
Dat zal vast de reden zijn dat ik ze regelmatig gebruik. Wat mij betreft een prettige toevoeging, die zoals gezegd standaard bij het sportstuur zat.

Wat betreft de sportstoelen, daar heb ik geen ervaring mee, maar afgaande op de plaatjes en mijn eerdere ervaringen met sportstoelen zijn de opstaande randen van een sportstoel groter/hoger dan die van een standaard stoel. Ik zou je echter willen adviseren om dit toch even te gaan ervaren bij een garage. Er is al zoveel gezegd en geschreven op dit forum over de verschillende typen stoelen... Dat is en blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Dus test het uit voordat je een keuze maakt.
 
Mbt paddles... geen must-have, maar wilde m.n. wat duidelijkheid omdat verkoper zegt dat ze ook op gewoon stuur zitten bij de Kodiaq terwijl ik dit erg betwijfel. Heb ze btw wel gezien op een gewoon stuur, maar dat was in showroom bij een Octovia of Superb. Zou het wel aardig van dus vandaar mijn vraag aangezien ik wrs voor een gewoon stuur kies.

Mbt stoelen, heb beide gezeten... althans gewone stoelen in wederom Octavia of Superb. Beide dealers alleen Kodiaq Sportline staan (dus sportstoelen). Beide stoelen hebben opstaande (ondersteunigs)randen, maar heb niet vergeleken of dit veel verschilt qua diepte. Vind hoge/diepe randen wel fijn, maar zou prima kunnen dat die van gewone stoel ook al meer dan prima zijn. Dus mss dat iemand hier wat meer over kan roepen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Iedereen kan wat roepen naar aanleiding van de eigen ervaring en gewenning, maar niemand kan voor jou bepalen hoe jij het gaat ervaren. Zelf proberen (liefst in een proefrit van een uur of langer) is echt de enige manier om erachter te komen en een gefundeerde beslissing te nemen.
 
Bovenaan Onderaan