KESSY uitschakelen

B.Stuurder

Forumguru
Nu dus niet meer, blijkbaar...
Jawel, in feite creëren ze een key-image. Dus een sleutel. Draadjes verbinden is verleden tijd. ;)

Als mijn auto geopend word met een versterker en ze slopen het infotainment eruit, zal de verzekering zeggen "Hij zat niet op slot, geen spoor van inbraak". Hoe wil ik dan bewijzen dat hij wel op slot zat?
Wel eens van stoeptegels gehoord? Wel eerst even de beveiligingscamera van de buurman uit laten zetten.

Of laat jij soms je achterdeur 's nachts open zodat de inbreker naar binnen kan zonder onnodige schade te maken?
Nee, maar niet omdat ik bang ben dat er iemand bínnen komt, maar dat ze niet meer weg komen. En dat kost mij mijn hond in dat geval.

Je geeft inhoudelijk antwoord op de vraag
Ja, dáár komen we hier niet voor....;):laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Captain Hook

Forumguru
Het gaat in het genoemde filmpje niet alleen om het makkelijk meenemen van een keyless vehikel (d.m.v. de grotere afstand-versterker-toegang-verschaffer). Maar er wordt ook genoemd hoe op die wijze een bestaande key(less) gedupliceerd kan worden naar een blanco exemplaar.

M.a.w. zelfs als de auto weg is, op kilometers afstand, en al weer uitgezet, dan kan met die gekopieerde key(less) de wagen gewoon opnieuw geopend/gestart worden.

Lastige bij dit soort dingen blijft dan ook het 'bewijs' (voor politie en verzekering) dat 'ie echt gestolen is en dat de bestuurder niets te verwijten valt...

Zoals bij menig security onderwerp kan er niet vaak genoeg aandacht geschonken worden aan dit soort zaken. Bewustzijn kweken dat menig comfort-gadget vaak ook erg aantrekkelijk is voor de snode medemens op onze planeet!

Analoog aan het verhaal b.v. de microsoft-schimmige-telefoontjes-oplichters, de vele malware/ransomware/phishing zooi die onze multimediale digitale wereld overspoeld, of de komende vloedgolf aan bad-ass IoT devices die digitale- en real-world malheur over ons uit zullen storten.
En menigeen maar roepen; dat zal mij niet gebeuren...:koffie:
 

CharlesTucker

Forumguru
Tsja, ik vond de voordelen van een Style Business toch wel zodanig groot dat ik Kessy maar voor lief neem, maar voor mij had het niet gehoeven, En zo'n raar zakje maakt het allemaal wel erg onhandig. En dat uitschakelen zoals in de handleiding beschreven, leuk, maar dat dat dan iedere keer moet maakt het ook wel een no-go. Misschien toch maar een metalen doosje bij de voordeur waar de sleutel in gaat, dat is niet veel meer moeite dan 'm aan een haakje hangen ... Eigenlijk had @Antera denk ik de beste oplossing, hoewel ik geen fan ben van bij een splinternieuwe auto direct maar iets "kapot" te maken. Overigens vind ik ook het vergrendelen niet handig, ik vind eigenlijk dat ie zichzelf behoort te vergrendelen als je wegloopt. Wat mij betreft een van de weinige zaken bij Skoda die niet helemaal "simply clever" zijn. Maar misschien valt het in de praktijk mee, ik heb de auto nog niet dus heb m'n informatie uit de handleiding en dit forum.
 

Jooo...

Forumguru
twee keer geld verspild dus. eerst aan kessy, en dan aan anti-kessy :fool:

Kessy komt "gratis" bij het pack RS Comfort dus had ik zoiets van ja ok doe maar zeker? :)

Ga nu ook niet constant die sleutel in het zakje gaan stoppen, maar ik weet dat ik het heb.
 

kalespijker

Actief lid
Ik heb voor een style business gekozen vanwege de vele handige opties, o.a. kessy. Als het goed is word ie begin juli geleverd ;) Bij mijn huidige Megane gaat alles echt automatisch op slot als je weg loopt. Je kan ook de achterklep openen zonder eerst de portiergreep aan te raken (Dat kan bij de octavia niet geloof ik?). Bij de Megane vind ik het in ieder geval heel fijn werken.

Over de veiligheid maak ik me totaal niet druk.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat 'ie echt gestolen is en dat de bestuurder niets te verwijten valt...
Het helpt al, denk ik, als je de beide originele sleutels op tafel kunt leggen - net als bij de fietsverzekering.
En inmiddels zijn ze bij politie en verzekeraars ook wel op de hoogte van deze problematiek, dus heel vreemd zullen ze er niet meer van opkijken...
 

Nick2203

Forumguru
Ik meen ergens gezien te hebben dat er vanaf MY2018 aanpassingen gedaan waren aan de kessy oplossing. Hierdoor zou de truuk met de “range extender” niet meer werken toch?
 

Schmart

Forumguru
Omdat het slotje maar niet komt; hier nog een onderzoeksrapport van 2010 (!) over het fundamentele probleem en mogelijke contramaatregelen.

https://eprint.iacr.org/2010/332.pdf

Overigens, het loshalen van de connectoren van de Kessy-antennes veroorzaakt vrijwel zeker storingsmeldingen, maar het is mij niet bekend of deze ook op het cluster of navigatiescherm worden gemeld.
 

ertromp

Forumguru
Ik heb voor een style business gekozen vanwege de vele handige opties, o.a. kessy. Als het goed is word ie begin juli geleverd ;) Bij mijn huidige Megane gaat alles echt automatisch op slot als je weg loopt. Je kan ook de achterklep openen zonder eerst de portiergreep aan te raken (Dat kan bij de octavia niet geloof ik?). Bij de Megane vind ik het in ieder geval heel fijn werken.

Over de veiligheid maak ik me totaal niet druk.
Tja wie wil er nu een Megane stelen ......... :deuk:
 

SuperBeeb

Forumguru
Omdat het slotje maar niet komt;
Nee, natuurlijk niet! D’r zit een hoesje omheen, signaal komt niet door :deuk:
Wist overigens niet dat Kessy soms ‘standaard’ was. Ben iig blij dat ik t niet heb. Al kunnen ze ook de afstandbediening ‘afluisteren’. M’n ex is zo de airbags in haar Polo kwijtgeraakt.
 
Bovenaan Onderaan