Kenteken verlichting / mistlampen led voor skoda octavia combi 3

Joske

Forumguru
Op hypercolor vind ik geen "car configurator" waar je complete sets kan bekijken volgens auto merk/type? :)
 

Klaasje

Forumguru
Keb ook gechecked en als je bij zoeken skoda octavia intypt krijg je ook leds te zien. Misschien helpt dat ook. Ben aan het twijfelen tussen 4000K of 6500K. Die laatste lijkt me iets te blauw.

Wat hebben de meesten gekozen qua kleur/gloed ?
 

NewO3

Forumguru
@blauwkeut heeft inderdaad 4000K in het interieur. 6500K exterieur geloof ik. Voor interieur vind ik 4000K veel mooier. Nu heb je het gevoel dat je in een gezellige woonkamer zit ipv een koelkast. Voor buiten moet het bij xenon passen.
Kom net terug van rit van 200 km met kids en is wel erg prettig al dat licht binnen.
Al dat speelgoed wat overal rond slingert om de kids bezig te houden is zo terug gevonden. Zelfs wat op de straat valt bij openen deur dankzij coming home licht ;)
 

Michael83

Senior Member
Je voetenverlichting, is dat nog dimbaar nu?
En de hemelverlichting, dimt / fade die uit en in bij aan en uitschakelen? Dat vind ik best belangrijk.
Ben bang dat de voeten ofte fel zijn of uberhaupt niet kan dimmen.
Heb je kosten voor voeten verlichting en hemel verlichting nog zo bij de hand?
 

Klaasje

Forumguru
Oh geen idee, ik heb geen leds, dat zou @blauwkeut moeten weten, die heeft leds

Edit: op hypercolor staat Full Dimbaar, dus ga ik er vanuit dat ze dimbaar zijn
 
Laatst bewerkt:

Baasje!

Nieuw lid
Hallo heb nu meerdere malen de topics gelezen over kentekenverlichting en mist lampen om deze te vervangen door led

Maar ben er niet uit, welke leds kan ik nu het beste nemen die geen storingen veroorzaken en die ik er zelf kan inzetten voor:

Kentekenverlichting

Mistlampen

Ik heb na het lezen van dit forum besloten om de bestaande halogeenlampen niet te vervangen voor leds, maar door andere halogeenlampen met dezelfde wattages. Zo heb je gegarandeerd geen storing en past alles zonder aanpassingen.

Bovendien vind ik het ook mooier, en de mistlampen zijn een kwart van de prijs van LEDS met weerstand.

H15 (dagrijverlichting)
image.jpg


image.jpg


H7 dimlicht + H8 mistlampen (met bochtverlichting)
image.jpg


image.jpg


Ook de kentekenplaat verlichting heb ik vervangen door halogeen lampjes (W5W) met blauw glas, waardoor wit licht. Het geeft alleen niet veel licht, op de foto is het niet goed te zien, maar het is niet meer geel en ziet er chique uit

image.jpg

Alle lampen dus vervangen voor halogeenlampen met blauw glas, waardoor wit licht. Niet duur, geen storingen en mooi en veel licht!
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Ik dacht dat het bij de O3 wel makkelijker zou gaan. Zie best vaak O3's rijden met led, dus dacht dat hun canbus wel geschikt zou zijn. Maar ben geen expert :)

De LEDS die in mijn A6 Allroad werkten, werken niet op mijn O3 ondanks aanpassen met VCDS hield ik een foutmelding, ga binnenkort de complete units proberen.
 
Dat ziet er wel mooi uit. Waar heb je die blauwe halogeen lampjes besteld?
En welk gebruik je voor kentekenverlichting?

Heb zelf namelijk al verschillende geprobeerd (Leddel en via Ebay), maar deze geven allemaal storing.
Als de blauwe halogeen lampjes ook werken dan bestel ik die wel.


Ik heb na het lezen van dit forum besloten om de bestaande halogeenlampen niet te vervangen voor leds, maar door andere halogeenlampen met dezelfde wattages. Zo heb je gegarandeerd geen storing en past alles zonder aanpassingen.

Bovendien vind ik het ook mooier, en de mistlampen zijn een kwart van de prijs van LEDS met weerstand.

H15 (dagrijverlichting)
image.jpg


image.jpg


H7 dimlicht + H8 mistlampen (met bochtverlichting)
image.jpg


image.jpg


Ook de kentekenplaat verlichting heb ik vervangen door halogeen lampjes (W5W) met blauw glas, waardoor wit licht. Het geeft alleen niet veel licht, op de foto is het niet goed te zien, maar het is niet meer geel en ziet er chique uit

image.jpg

Alle lampen dus vervangen voor halogeenlampen met blauw glas, waardoor wit licht. Niet duur, geen storingen en mooi en veel licht!
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb na het lezen van dit forum besloten om de bestaande halogeenlampen niet te vervangen voor leds, maar door andere halogeenlampen met dezelfde wattages. Zo heb je gegarandeerd geen storing en past alles zonder aanpassingen.

Bovendien vind ik het ook mooier, en de mistlampen zijn een kwart van de prijs van LEDS met weerstand.

Mag ik vragen welk merk je hebt gebruikt, welke kleurtemperatuur en waar je deze besteld hebt?
 

auriga

Forumguru
Ik heb na het lezen van dit forum besloten om de bestaande halogeenlampen niet te vervangen voor leds, maar door andere halogeenlampen met dezelfde wattages. Zo heb je gegarandeerd geen storing en past alles zonder aanpassingen.

Ik loop zelf ook al een tijdje met die gedacht te spelen. Ik heb (op een andere auto) Philips diamondvision 5000K gezien als retrofit. Dat is behoorlijk Xenon look. (Strak wit, en ondanks die blauwe glaasjes toch nog goede lichtopbrengst (daar is Philips vrij goed in)
ImageUploadedByTapatalk1420747652.619035.jpg

Ben erg benieuwd wat jij gebruikt hebt en hoe de lichtopbrengst is.
 

Reno

Nieuw lid
Net een pakketje met ledjes ontvangen. Ziet er toch nog vrij complex uit. Kan ik eigenlijk is mis doen door te proberen en zijn er zaken waar ik bijzonder moet mee opletten? Zou liefst willen vermijden dat mijn Octavia uitbrandt als gevolg van een kortsluiting :)
 
Bovenaan Onderaan