Kenteken verlichting / mistlampen led voor skoda octavia combi 3

coreli

Lid
Hallo heb nu meerdere malen de topics gelezen over kentekenverlichting en mist lampen om deze te vervangen door led

Maar ben er niet uit, welke leds kan ik nu het beste nemen die geen storingen veroorzaken en die ik er zelf kan inzetten voor:

Kentekenverlichting

Mistlampen
 

CDK

Forumguru
@coreli dat is per auto verschillend, bij de ene O3 zullen ze wel en bij de andere geen storing geven, gewoon uitproberen en sowieso of canbus proof leds kopen of gewone leds en met losse weerstanden werken dan ben je gegarandeerd gevrijwaard van storingen.
 

Pendragon

Forumguru
Ik dacht dat het bij de O3 wel makkelijker zou gaan. Zie best vaak O3's rijden met led, dus dacht dat hun canbus wel geschikt zou zijn. Maar ben geen expert :)
 

coreli

Lid
Ok wat zijn de eventuele kosten van het omprogrameren en kan dat bij de dealer?

En belangrijkste welke led heb ik dan nodig voor kenteken en mistlampen?
 

CDK

Forumguru
@coreli, dealer is beperkt tot VAS weet niet of het daarmee kan en of hij dat wil, maar er zijn genoeg leden met VCDS die dat voor je kunnen fixen, o.a. @ertromp in Apeldoorn en @Antera in Breda.
 

EdK

Forumguru
Ok wat zijn de eventuele kosten van het omprogrameren en kan dat bij de dealer?
Theoretisch gezien zou een dealer het moeten kunnen, maar of in de praktijk er ook de kennis en wil er voor is , is een ander verhaal.
En derhalve met de garage uurlonen zou het wel eens een heel duur grapje kunnen worden als de wil er wel is maar de kennis niet en men derhalve dus het wiel moet uitvinden voor jou.

En afhankelijk waar je woont in Nederland of België kun je het beste voor het om programmeren contact zoeken met lid Antera of Ertromp die wel de kennis hebben.

Nu alleen nog je de lampjes openschroeven om te kijken welke modellen er bij jou ingebouwd zitten.

En mbt leveranciers zou ik ff de zoekfunctie hier gebruiken, hierover is al zoveel geschreven dat we nu alleen maar in herhaling zoude vallen
 

Antera

Donateur
Ook heb ik ontdekt dat de ene O3 ( 2015 model) wel omcodeerbaar is zonder gezeur en andere weer niet ondanks dat er wel dezelfde leds in zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

El Fuego

Senior Member
Ik wil in deze wel een spelletje Russisch Roulette spelen. Van welke fabrikant moet ik welke LED's aanschaffen voor het mooiste resultaat?
 

Michael83

Senior Member
Waarschijnlijk heb je het ook al gelezen in de andere topics?
Ik heb mistlampen via xenonlamp.nl en kenteken verlichting bij superskoda vandaan.
(Ook wat andere verlichting zoals kofferbak en spiegels bij die laatste.)
 

El Fuego

Senior Member
Maar eens een winkelwagentje met Power LED verlichting van Superskoda vol gegooid. Ook al heb ik de auto zelf nog niet.

Heeft de Octavia Combi Greenline ook verlichting in de deuren zitten om achteropkomend verkeer te waarschuwen dat deur open staat?
 

Asoot

Senior Member
Maar eens een winkelwagentje met Power LED verlichting van Superskoda vol gegooid. Ook al heb ik de auto zelf nog niet.

Heeft de Octavia Combi Greenline ook verlichting in de deuren zitten om achteropkomend verkeer te waarschuwen dat deur open staat?

Volgens mij heeft de GL geen lampjes in de deur, ondanks dat je het lichtpakket hebt..
 
Bovenaan Onderaan