Karoq Vragen & Weetjes

064harry

Forumguru
Euhm.... De onderste is gesloten .... :pardon:

Je ziet bij de 1e duidelijk de radiator zitten.
Maar voor de rest zal je wel gelijk hebben.
Ik heb een 1.0 TSI idd.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Sinds gisteren krijg ik continue de melding op mijn dashboard, snelheid met 30 km/h overschreden. Deze melding gaat gepaard met een geluid. Nu zal je zeggen, dat kun je uitzetten middels je configuratie menu... Uiteraard heb ik dat al geprobeerd en wat nog veel gekker is, ik heb helemaal niets veranderd aan de instellingen en opeens was dit euvel er. Het kan op geen enkele manier uitgezet worden en is vet irritant. Ik heb de reset procedure al gedaan (20 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden van de Amundsen, totdat het Sportline logo verschijnt), maar niets helpt :(
 

064harry

Forumguru
Ik heb de manual er effe op nageslagen maar ik kan niets vinden wat in die richting wijst.
Heeft het misschien iets met de verkeersbordherkenning te maken?
Belgie 130 km en Nederland 100?
Heb je de limiet op 100 gezet? En gaat de herkenning op de 130km van België?
Ik probeer alleen mee te denken ...
 

Chiel

Actief lid
@De Stip Bij de Columbus naar menu Wagen, dan rechtsonder naar Setup, rechtsonder tandwielen en dan naar banden. Daar kun instellen of er een waarschuwing moet komen en zo ja bij welke snelheid. Bij Amundsen zal het ongeveer vergelijkbaar zijn.
SmartSelect_20210507-070356_Gallery.jpg

Voor de foto heb ik de waarschuwing even aangevinkt. De winterbanden zijn al een tijd terug gewisseld voor de normale banden.
 

hemi24

Forumguru
Jammer jongens, allemaal fout..!

Het zit onder “Instellingen hulpsystemen” onder “Bestuurdershulpsystemen” in het CAR-menu…
 

Bijlagen

  • 080D82EF-1A6B-4CC2-B722-128A17C9F023.jpeg
    080D82EF-1A6B-4CC2-B722-128A17C9F023.jpeg
    256,5 KB · Weergaven: 65

hemi24

Forumguru
@Chiel : misschien moet je het probleem van @De Stip dan misschien nog maar een keer goed lezen…

hij krijgt géén melding van winterbanden, maar van 30km/h boven de aangegeven snelheid!

ook bij jouw Columbus zou je deze optie terug moeten kunnen vinden, tenzij het aan een pakket hangt die je wellicht niet hebt…
 

Chiel

Actief lid
@hemi24 je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen. Het woord winterbanden komt niet voor in het verhaal.
De instelling die jij beschrijft, komt ook in mijn Columbus voor en dat zal de reden zijn waarom de melding verschijnt bij @De Stip.
 

De Stip

Forumguru
Forum vrienden, dank voor jullie input. Na veel gepiel zijn we erachter gekomen. Bij de dealer van alles geprobeerd en het bleek uiteindelijk te liggen aan het volgende. Via het Car deel in het menu stond alles goed, maar op de een of andere manier is er aan de stuurwiel bediening iets gewijzigd en daar kun je dus blijkbaar ook, onafhankelijk van dat Car menu, de snelheidswaarschuwing instellen. Nu is de grote vraag, hoe kan dat gebeurd zijn? Want ik heb niets (bewust) veranderd in dat menu. Laten we het erop houden dat het toch een gebruikersfout is...... Enfin, eind goed al goed en die zure piep is verdwenen gelukkig.

O ja, om jullie toch nog even te informeren over een eerder euvel. De Apple CarPlay werkt nog steeds niet naar behoren en het linker voorportier raam maakt nog steeds herrie bij het omlaag doen helaas.

Word vervolgd....
 

De Stip

Forumguru
De ruitenwissers van mijn Karoq en dan vooral die aan de achterzijde, maken bij gebruik best wel lawaai. Aan de voorzijde gaan ze wat zwabberend over het raam. Iets, dat ik ooit al eerder in dit topic beschreef. Toch apart bij net 1,5 jaar oud. Zou ik ze nu al moeten vervangen? En doe ik dat het beste met de originele via de Skoda garage, of kan ik beter een ander merk uit de aftermarket kiezen?
 

064harry

Forumguru
Ik heb mijn auto laatst laten poetsen. Ook de ramen hadden ze gedaan. Dus geen last meer van squeekende ruitenwissers. Dus het ligt niet aan de wissers hoor.
 

De Stip

Forumguru
Wellicht is de oorzaak te vinden in de autoshampoo die ik gebruik? Misschien de ramen eens schoonmaken na het wassen, met iets van ammoniak of spiritus?
 
Bovenaan Onderaan