Karoq Vragen & Weetjes

hendrik38

Forumguru
Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi. Geef mij maar het nieuwe uiterlijk. Volgens mij gaan alle automerken daar naar toe
 

De Stip

Forumguru
Even een vraag. Ik zit nog naar een YouTube filmpje te kijken met de test van een (Duitse) Karoq Sportline en daar zet de presentator de stuurwiel verwarming aan. Ik meen dat die in eerste instantie ook in NLD werd vermeld op de Skoda site (welke zo betrouwbaar is als vul maar in....), maar ik kan dat nu nergens meer terug vinden. Sterker nog, ik liet me vertellen dat stuurwiel verwarming icm een sportstuur niet mogelijk zou zijn. Lijkt me slap gel*l, maar ben nu toch abuis. Wie weet het?
 

CDK

Forumguru
Stuurwielverwarming in combinatie met het sportstuur is inderdaad NIET mogelijk, dat was bij mijn Kodiaq helaas ook het geval.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben op zoek naar badstof stoelhoezen voor de Karoq. We hebben nu lederen bekleding in de Optie, maar straks dus stof in de nieuwe auto. Voor de zomervakantie vind ik het erg prettig om badstof stoelhoezen te gebruiken en wellicht heeft iemand van jullie er reeds ervaring mee en dus de "gouden tip".
Als interim oplossing gebruikten we meestal de badstof stoelhoezen van onze kampeerstoelen. Werkt ook wel, maar iets minder strak om te zien en vaak net niet groot genoeg.
 

De Stip

Forumguru
Alles LED in de Sportline Business, op 1 lampje na. Die van het dashboard kastje. Niet zo fraai en wil die graag ook door LED vervangen. Welke heb je daarvoor nodig? Dan kan ik die alvast bestellen en monteren zodra de Karoq er is.
 

De Stip

Forumguru
En nu ik toch bezig ben, nog een vraag. Wie heeft er reeds ervaring met die mooie Car Bags voor in de Karoq? Ik zag een aanbieding van rond de 300 euro, voor een set van 6 tassen, precies op maat.
 

CDK

Forumguru
@De Stip, ik heb ze voor m’n Kodiaq.
Ben er zeer content mee :)

6e95c3a14ad1fab24086a5c7defbf2a0.jpg
 

De Stip

Forumguru
Op onze Karoq komen tijdens de winterperiode de originele 18" Mytikas velgen, welke bij de uitvoering horen. Ik laat ze zodra de Karoq aan ons word geleverd, voorzien van winterbanden en zet er in 2020 als zomerset, een 19" nog nader te bepalen type op. Ik las dat er geen sneeuwkettingen om de Mytikas kunnen, dus moet op zoek naar een alternatief als we naar Duitsland en Oostenrijk gaan, Welk alternatief adviseren jullie. De autosokken zien er mijns inziens het meest handig uit, al lijken ze officieel niet toegestaan. Overigens neem ik ze mee omdat het verplicht is. Waar wij naartoe gaan kun je prima uit de voeten met de winterbanden en heb ik in de afgelopen 30 jaar nog geen kettingen nodig gehad.
 

Pendragon

Forumguru
Sneeuwkettingen misschien niet, maar volgens mij wel loopvlakkettingen. Bedenk ook dat 18" winterbanden niet vaak gebruikt worden en ook prijzig zijn. Meestal zijn ze 16 of 17".
 

CDK

Forumguru
De wat duurdere loopvlakkettingen met extra platte schakels zijn geen probleem. Sokken zijn vaak niet toegestaan helaas.
 

De Stip

Forumguru
Sneeuwkettingen misschien niet, maar volgens mij wel loopvlakkettingen. Bedenk ook dat 18" winterbanden niet vaak gebruikt worden en ook prijzig zijn. Meestal zijn ze 16 of 17".

Daar heb je ook een punt. Omdat ik de 18" Mytikas eigenlijk net te klein vind, bedacht ik dat ik ze wel zou kunnen gebruiken voor de winterperiode. Daarbij wil ik de deal maken met de banden/velgen leverancier, dat ze de zomer Conti's in nemen en daarvoor winter Conti's (met eventuele bijbetaling) leveren. Lastig lastig.....
 
Bovenaan Onderaan