De Stip
Forumguru
Hoi, vanwege mijn werk ga ik de Karoq overzetten van Nederlands, naar Belgisch kenteken. Nu heb ik er al het een en ander over gehoord in een voorlichting van de werkgever, maar ik heb toch nog wat praktische vragen.
Ik weet dat ik mijn auto moet afmelden bij het RDW in Nederland en dat ik dan mijn gele platen en kentekenbewijs moet inleveren bij een erkend RDW garagebedrijf (gewoon mijn Skoda dealer lijkt me). Daarna mag ik nog 2 weken met witte platen rijden, zoals je die ook gebruikt bijvoorbeeld bij je fietsendrager. In de tussentijd lopen dus die aanvraag procedures en keuringen en krijg ik op vertoon van alle benodigde paperassen, mijn Belgische platen.
* kun je Belgische platen ook vastzetten met popnagels en dan afdekken met van die plastic dopjes zoals ik dat nu ook met de Nederlandse platen heb gedaan? Ik zie namelijk niemand rondrijden met van die dopjes.
* waar hebben jullie in België bij je Karoq de verplichte brandblusser gemonteerd?
* welke CI keuring (zo heet volgens mij de Belgische APK) instantie net over de grens bij Hazeldonk adviseren jullie? Mij lijkt het makkelijker namelijk, om bij een Nederlands sprekende CI te gaan, dan in de buurt van mijn werk, waar het Franstalig is.
* de auto verzekeren bij een Belgische verzekeraar en uitschrijven uit de Nederlandse verzekering
* BPM betaald in Nederland kan terug gevorderd worden, moet alleen nog uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat
* en verder zijn alle tips die jullie hebben van harte welkom uiteraard
Ik weet dat ik mijn auto moet afmelden bij het RDW in Nederland en dat ik dan mijn gele platen en kentekenbewijs moet inleveren bij een erkend RDW garagebedrijf (gewoon mijn Skoda dealer lijkt me). Daarna mag ik nog 2 weken met witte platen rijden, zoals je die ook gebruikt bijvoorbeeld bij je fietsendrager. In de tussentijd lopen dus die aanvraag procedures en keuringen en krijg ik op vertoon van alle benodigde paperassen, mijn Belgische platen.
* kun je Belgische platen ook vastzetten met popnagels en dan afdekken met van die plastic dopjes zoals ik dat nu ook met de Nederlandse platen heb gedaan? Ik zie namelijk niemand rondrijden met van die dopjes.
* waar hebben jullie in België bij je Karoq de verplichte brandblusser gemonteerd?
* welke CI keuring (zo heet volgens mij de Belgische APK) instantie net over de grens bij Hazeldonk adviseren jullie? Mij lijkt het makkelijker namelijk, om bij een Nederlands sprekende CI te gaan, dan in de buurt van mijn werk, waar het Franstalig is.
* de auto verzekeren bij een Belgische verzekeraar en uitschrijven uit de Nederlandse verzekering
* BPM betaald in Nederland kan terug gevorderd worden, moet alleen nog uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat
* en verder zijn alle tips die jullie hebben van harte welkom uiteraard
Laatst bewerkt: