Karoq met Nederlands kenteken overzetten op Belgisch kenteken....

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
@Rallye welke discussie moet ik aangaan ?
Onder bereik kan ook zijn in het reservewiel compartiment , onder handbereik is dat ik hem zittend vanuit de stoel al kan pakken...
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye blijkbaar een veel gestelde vraag op het net :D
Wetgeving zegt “binnen het bereik” en dus niet handbereik. Er zijn wagens waar het standaard in de koffer zit, dus ook op die manier gehomologeerd. Bij de twee laatste wagens die ik verkocht heb, gewoon de brandblusser in de koffer gegooid en ook geen opmerking over gekregen en als ik mij niet vergis, zit de brandblusser van de Superb ook gewoon in de koffer. Bij de benz zat hij bevestigd aan de bestuurdersstoel, maar wel op een esthetisch mooie manier. Bij mijn vader belandde die altijd op een standaardplaats : kast in de garage :deuk:
 

EdK

Forumguru
En schrijft de belgische wet ook nog voor dat de brandblusser jaarlijks gekeurd moet worden ?
Bedrijfstechnisch rij ik ook met zo'n fles in de wagen buiten HAND bereik , maar deze moet jaarlijks gekeurd worden...
 

Rallye

Forumguru
Mijn (zeer beperkte) ervaring met Belgische auto’s is dat de brandblusser daar inderdaad bij de passagiersstoel zat. Ik begrijp nu dat het begrip “bereik” anders wordt uitgelegd dan ik (mede op basis van die ervaring) zou doen. Dat kan natuurlijk, maar maakt de verplichting om een brandblusser in de auto te hebben voor mij nog minder begrijpelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK bij een nieuwe wagen moet de wagen pas na 4 jaar naar de keuring. Dus op dat moment gaat de keurder kijken of er een brandblusser in zit. Veel keurders zijn ook zeer mild op het vlak van brandblusser. Een brandblusser die over datum is , daarvoor zullen ze de wagen niet afkeuren.
Bij wagens ouder dan 4 jaar is het om het jaar of om de twee jaar.
 

EdK

Forumguru
brandblusser die over datum is , daarvoor zullen ze de wagen niet afkeuren
Ja maar dat is de keurder !
Maar wat doet de verzekering in dit geval ?
Dat is de instantie die uiteindelijk de centjes uitbetaald naar jou.
En als die een brandblusser tegenkomen die over data is ........???
 

leon-cupra

Forumguru
@Rallye , een brandblusser in de wagen heeft wel effectief een nut. Het blussen van kleine beheersbare brandjes. Ook om eventueel een andere persoon te helpen blussen (in de mate van het mogelijke ) vooraleer de brandweer arriveert. Denk dat er al genoeg gevalletjes zijn waar een brandblusser ergere schade heeft vermeden.

Wat ik wel niet snap is dat er niet meer verplichte opleiding er rond is. Zelf zou ik begot niet weten hoe zo een brandblusser correct te gebruiken en zelf nog niet eens geprobeerd. Dus moest ik in zo een situatie belanden tja ... goed dat hij erin zit maar verder ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan