Karoq met caravan geen fijne combinatie?

PizzaPieter

Forumguru
Ik rijd ook al jaren met fietsen achterop. Als je bewust laad met voldoende druk op de kogel en een zware trekker (75%regel) kan dat mijn inziens prima. Ik rijd weliswaar met een kodiaq maar ik was ook positief verrast door de 1.5 tsi in combinatie met 1800 kg hut. Het verbruik viel mij wel wat tegen.
Hoe kom jij aan %75 als je caravan 1800kg weegt?

Veel blikken bier in de kofferbak?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
@PizzaPieter idd volle bak auto beladen. Dakkoffer zit al vol met 75 kg voortent. Achterbak vol en alle zitplekken bezet.
P.s. gok dat bij laatste trip caravan rond de 1700 kg was.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
De combinatie rijdt prima en bij de overnachting hebben we de beide elektrische fietsen voorop gezet. Dat rijdt toch net even wat beter dan 1 vóór en 1 achter. De Emuk spiegels bevallen ook zeer goed. @CDK nogmaals dank voor je advies.

4A533EFC-DDB3-4804-83D0-97F3B58BE93E.jpeg
 
Ik ben net terug van vakantie met mijn nieuwe Karoq.
Na alle negatieve verhalen was ik toch wel nerveus geworden.
Conclusie is, Hij zweeft wat meer maar dat is de zachtere vering en is op te lossen.
De caravan 1300kg Fendt liep als een zonnetje achter de auto aan, ook als ik door heel hard rijdende campers of een vrachtwagen werd ingehaald.
Af en toe met 100 inhalen, geen probleem.
Het enige probleem was de hill hold die erg moeilijk losliet
Ook de Brenner en de Fernpas gereden, lekker vlot.
Ik ben wel heel precies met de belading, L R verschil minder dan 10 kg volgens berekening, dat is belangrijk zeker bij een ALKO
De eerste keer ooit alles via de weegschaal naar binnen en de plek aangetekend.
 

Bijlagen

  • car.jpg
    car.jpg
    325,9 KB · Weergaven: 54
eten koop ik in het land waar ik ben als dat mogelijk is:giggle:
Overigens dit is een uitdraai van een in onbruik geraakte spreadsheet.
Gebruik ik al 12 jaar
 

EdK

Forumguru
eten koop ik in het land waar ik ben als dat mogelijk is:giggle:
Nou in europa is dat in elk land toch wel mogelijk....
En vreemd hoor maar de paprika smaakte in Noorwegen toendertijd precies hetzelfde als hier in NL...
Maar de keer er op zag ik op doos NL staan !!! Vond toch wel aardig van die tuinder dat hij die helemaal voor mij had gebracht.... :D
 
Bovenaan Onderaan