Karoq 6 cm verlagen iemand ervaring?

@Chrisjemol de voornaamste reden waarvoor ik het heb gedaan is een beetje sportievere wegligging.
Als je met de originele vering de kickdown intrapt zie je de sterren in plaats van het wegdek.
Nu ligt de karoq als een blok op de weg.
Kwa rij belevening is de auto nu een dikke 9 als je het mij vraagt.
Kwa comfort iets minder.
Ik hoop van de week mijn nieuwe veren voor de achterkant binnen te krijgen.
Kijken of dat het af maakt.
 

dirkie996

Forumguru
Verleden week in de streek van de Mont Saint Michel vertoefd. Daar was ik blij, dat de Karoq iets hoger staat, want wat de Fransen verstaan onder "verkeersdrempel", zou hier niet kunnen. Getuige daarvan de vele sleep-/oliesporen op die bulten.
Dat je de sterren ziet bij kickdown, zo erg is 't niet bij mij, en het verschil zal toch niet zo groot zijn tussen multilink en torsieas, of tussen DCC en klassieke uitvoering. Dan heb je origineel wel heel slappe veren eronder zitten.
Ergens vraag ik me af, of je wel de juiste keuze hebt gemaakt, bij aanschaf van de Karoq. 'n SUV heeft nu éénmaal 'n hoger zwaartepunt. Nu ja, elk z'n keuze en smaak, en wie mooi wil zijn, moet lijden, zeker? ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog een kleine update.
Heb inmiddels nieuwe veren onder de achter ass geplaatst.
De auto licht nog steeds als een huis op de weg maar is nu velen malen comfortabeler.
Misschien schroef ik hem de karoq nog een centimeter of twee omhoog voor nog meer comfort maar voelt nu allemaal erg fijn aan.
hier de plaatjes van de mee geleverde en de nieuwe comfortabelere veren.

IMG_4351.jpg
Origineel mee geleverde veren bij de ST set voor onafhankelijke wiel ophanging

IMG_4346.jpg
de nieuwe veren met meer comfort.

Het was een beste rollercoaster maar wat mij betreft met een geslaagd eind.
Hadden de andere veren ook geen optie geweest had ik alles er weer onder vandaan gehaald.
 

Antera

Donateur
Dan heb je alleen nog de verkeerde dempers eronder zitten en weet niet of dit invloed heeft vanwege aflasten En de rubbers die nu klem zitten in je achteras

Maaar als je er tevreden mee bent top
 
@Antera
De dempers van St achter doen een prima taak oom eerlijk te zijn.
Ondanks dat je kan zeggen dat er twee sets gemixt zijn met elkaar.
Gisteren even wat foto's geschoten van het eind resultaat.
Ziet er goed uit en de auto rijd ligt als een huis op de weg.
Comfort is zeker naar beneden gegaan in vergelijking met origineel maar het rijd echt heerlijk.

IMG_E4455.jpg


IMG_E4443.jpg

IMG_E4436.jpg

IMG_E4435.jpg
 

JeSko

Forumguru
Stoere Karoq zo hoor, ik houd ervan als mensen hun auto zo subtiel aanpakken, ik ben uiteraard fan van extreme tuning maar dit maakt de wegen ook weer wat mooier, stijlvol :thumbsup:

Ps: zelf zou ik nog een mooi zwart of zelfs wit velgje zoeken, 19 inch en verder naar buiten, dat maakt hem helemaal af in my opinion.
 
@JeSko
Bij deze is u wens ingewilligd :D
Vandaag is de karoq voorzien van nieuwe wielen.
Zat te twijfelen tussen 20 of 19 inch.
Maar aangezien ik het confort niet nog verder onder uit wilde halen zocht ik een hogere wang.
Er zit nu 225/45/19 onder
Hier het resultaat.

IMG_E4712.jpg

IMG_E4720.jpg

IMG_E4722.jpg

Ik denk dat ik de remklauwen nog aanpak en dan hou ik de auto zoals deze nu is.
 

andrehj

Forumguru
Hier het resultaat.

Bekijk bijlage 104542
Ik denk dat ik de remklauwen nog aanpak en dan hou ik de auto zoals deze nu is.
Het zal best aan mij liggen, maar ik begrijp hier niks van. Waarom koop je een hoge auto als je die vervolgens weer gaat verlagen? Dan kun je toch veel beter een Octavia (of, als je iets kleiners zoekt, een Scala of Fabia) kopen? Dan zit je direct op de gewenste hoogte. :unsure:
 

eriktv

Forumguru
Ik vind het juist wel leuk, eigenlijk had de Karoq van mij standaard wel een stuk lager mogen staan. Zoals hij nu is, is het nog steeds een heel ander model dan de drie die je noemt. En je hebt nog iets unieks ook :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

BJF

Senior Member
Het zal best aan mij liggen, maar ik begrijp hier niks van. Waarom koop je een hoge auto als je die vervolgens weer gaat verlagen? Dan kun je toch veel beter een Octavia (of, als je iets kleiners zoekt, een Scala of Fabia) kopen? Dan zit je direct op de gewenste hoogte. :unsure:
Kan een kwestie van smaak zijn, dat je dus domweg deze hoge auto mooier vindt.

Vwb je opmerking dat een verlaagde Karoq dezelfde hoogte heeft als oa een Octavia, daar geloof ik niks van. En mocht je toch weer iets hoger willen zitten na verlaging van de auto dan kan de stoel verder omhoog

Overigens ben ik niet geheel onpartijdig, als berijder van een Tiguan…
 

JeSko

Forumguru
@andrehj

Hoe laag je een SUV/crossover ook legt hij zal altijd een hoger gepositioneerde zit hebben dan een normale auto, dus hij oogt laag maar het overzicht blijft meer dan gemiddeld hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan