Karoq 6 cm verlagen iemand ervaring?

Hallo beste leden van het forum,
Ik heb sinds een maand een karoq uit 2018 1.5 ̷1̷5̷0̷ ̷p̷k̷ (190PK) DSG
Echter wil ik de auto een stuk naar beneden gaan halen.
Ik zat zelf te denken aan.
Iemand ervaring met deze set of met het verlagen van de karoq,
Graag zou ik nog enig comfort willen houden in de karoq.
Mocht er een suggestie zijn over andere onderdelen hoor ik dat uiteraard ook graag.
 

JeSko

Forumguru
Een Karoq die zo laag ligt is hier niet te vinden, ik heb wel weet van een verlaagde Yeti maar daar ben je niks mee uiteraard. Er zijn hier wel verlaagde Karoq's dmv verlagingsveren en die liggen zo'n 3-3.5 cm lager, en daar zijn de eigenaars bij mijn weten tevreden over. Ik heb zowel beide gehad, schroefset en verlagingsveren en ik wil persoonlijk nooit nog verlagingsveren, schroefsetje is veel comfortabeler.

ST is goed materiaal dus daar moet je niet aan twijfelen, persoonlijk denk ik ook dat je weinig comfort inboet met zo'n 6cm verlaging, Skoda's zijn erg zacht en los afgeveerd dus wanneer je er een schroefsetje onder gooit zijn ze imo eigenlijk zoals het moet, mijn oude Superb lag op een aangepast schroefset 7-7.25 cm lager dan standaard en dat reed geweldig, lag op 19 inch getrokken banden met 8.5 brede wielen, nooit iemand horen zeggen dat de auto oncomfortabel was, integendeel. :)
 

Brokkie

Forumguru
Als je besluit om het te gaan doen, post dan alsjeblieft wat foto's! Van de montage en van het het resultaat. Ben heel benieuwd!
 

Cars076

Forumguru
Ikzelf rijd een Octavia 2 met ST schroefset , bevalt mij goed.
En ook ik ben benieuwd naar de foto's.
 
Bedankt voor de reacties.
@ JeSko
Zo te horen gaat het dan toch een schroefset worden van ST.

@ Cars076,
Paste die ST set op jou standaard ophang punten.
Of moet je er nog nieuwe schotels of dergelijke voor mee bestellen ?

Uiteraard zal ik wat fototjes posten van de voor en naar.
 

dirkie996

Forumguru
@Boost_Loading : wat is de beweegredenen om uw Karoq 6 cm te verlagen? Is dit voor de looks of ben je niet tevreden over de wegligging? Ikzelf kom van 'n Octavia III fl RS en vond in 't begin de wegligging ook 'n beetje soft bij 't bochtenwerk. Maar gelukkig heb ik de DCC, en wanneer ik die in sportstand zet, wordt de wegligging 'n stuk strakker. Maar bij rustige ritten laat ik de DCC in "normal" staan. De stand "comfort" vind ik dan veel te week.
Die van mij staat nog 1,5cm hoger dan normaal, dit door 't "Performance Pack". 6 cm verlagen zou voor mij niet werken, aangezien ik de Karoq gekocht heb, voor de gemakkelijkere instap ( rugpatiënt), en de sporadische bos/ gravelpaden in de Pyreneeën.
Ik ben wel benieuwd naar uw ervaring met deze set.
 

Antera

Donateur
@dirkie996 een verlaging van 25mm is prima te doen ( op je Performance onderstel). Je behoud daarmee zelf nagenoeg je origineLe comfort en kan tevens ook op de DCC dempers waardoor je ook dit behoud.

Is zeker een aanrader en maakt het net wat beter dan het nu is.

Mocht je daar meer over weten contact me dan even
 
@dirkie996 De voornaamste beweeg reden is dat de auto een beetje aanvoelt als een grote boot.
Ik wil meer contact met de weg voelen.
Maar het hoeft geen stuiterbak te worden.
Ben benieuwd of dat het haalbaar is met de set van ST
En als we dan toch aan de gang gaan met de veren dan meteen naar beneden.
Vind het persoonlijk erg mooi als SUV's verlaagd zijn.
 
Het was even stoeien vandaag om de veertjes er netjes onder te krijgen.
Het resultaat mag er dan wezen (optisch gezien)
De auto staat nu maximaal naar beneden z'n 5 a 6 cm
Echter is de handling helemaal goud maar het comfort is wel heel erg gezakt.
Of ik nou de rebound op helemaal hard of helemaal zacht zet het blijft heel erg stug.
Morgen zal ik even proberen de auto omhoog te schroeven naar z'n 3cm en kijken hoe de comfort dan is.
Iemand eventueel tips om het er nog een beetje comfort in te krijgen.
Elk klein putje in de weg komt door als een gek.

Uiteraard hier de foto's
IMG_4231.jpg

Origineel


IMG_4252.jpg

5 a 6 cm naar beneden

IMG_4238.jpg

IMG_4239.jpg

IMG_4246.jpg

IMG_4250.jpg


XDOI7269.JPG

alle tips over de afstelling van de rebound en hoogte zijn uiteraard welkom.
Dan kan ik verder stoeien
 

JeSko

Forumguru
Hmm raar, mijn Superb had zelfs vooraan ingekorte poten om extra laag te kunnen en ik heb hem nooit als knalhard ervaren, en ook kwam alles niet door zoals jij beschrijft en deze lag echt goed laag en op 19 inch met amper 35 banden. Onze Mazda ligt nu ook op ST maar staat nog helemaal omhooggedraaid voor de afzetters van de keuring, daarbij staat de veer helemaal opgespannen en zelfs nu vind ik hem vrij comfortabel, wel op de standaard ballon banden nu en niet op zijn zomer 18 wielen.
 

EdK

Forumguru
Misschien even met @Antera contact opnemen, waarschinlijk heeft deze met ervaringen wel de gouwe tip voor je kwa afstelling
 

Antera

Donateur
Mooi om te zien dat hij verlaagt is met de schroefset. dD stugheid kan hem in meerdere zaken zitten, maar je hebt hem zo laag gezet dat hij op zijn bumpstops rust en niet meer kan dempen. Bij extreme verlaging moet je vaak ook die aanpassen zodat je nog dempingsvrijheid houd. Ik pas ze altijd aan.

Voor en achter zie je bv al die zwarte bumpstops. Verwijderen is dan een advies en tevens de bumpstops inkorten. Word weer een rondje demontage en tevens rondje uitlijnen als de verlaging anders gaat worden omdat bij nu niet verder kan zakkenb
 
@Antera Bedankt voor de tips.
Echter zat die inderdaad helemaal op de bumpstops vast.
Dit is even een detail dat we over het hoofd hebben gezien.
Ik heb vandaag de bumpstops verwijdert en het gele schuim ook ingekort.
Het voelt al een stuk beter aan.
Ik zal er nog even een snelweg mee moeten pakken om echt even te voelen.

Ik heb nu de rebound op zijn zachtst staan en de veren op de laagste stand die mogelijk is
Dan zou de vering toch het zachtst moeten zijn wat mogelijk is?
Want als ik de veer hoger draai komt deze strakker te staan en word de auto stugger of is dat een denk fout van mij?
 
Bovenaan Onderaan