Karoq 1.5TSi DSG-probleem

TurboT

Forumguru
Hej Luitjes,

Ik ben ook op zoek naar een jonge Karoq. Momenteel heb ik een Rapid met een DQ200. Ik dacht dat de Karoq geen DQ200 meer had, maar kennelijk is dit niet het geval. Of zijn ze tegenwoordig overgestapt naar een andere versie? Gehoopt op de natte koppeling, maar dat is wishfull thinking…

Wat zijn de kinderziektes van de Karoq?

Het gaat ook om de 1.5 Tsi ACT dsg.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb twijfels of die DQ200 niet net aan de maat is voor een 1.5 tsi. Als ik die combi had, zou ik zeker twijfelen aan chippen, al zou dat wel verleidelijk zijn
 

TurboT

Forumguru
Pfoe he. Ik ben geen fan van de DQ200. Zelf ondervonden dat dit een product is met kwalen….

Verder nog andere bijzonderheden aan de Karoq waar ik op moet letten?

Een Seat Ateca is voor mij ook een interessante alternatief.
 

TurboT

Forumguru
Of je zoekt een Kodiaq, daar zit bij de 1.5 wel de zwaardere bak achter!
Rijdt trouwens ook net een klasse beter…
Dat meen je. Bij de Kodiaq wel een andere versnellingsbak. De Kodiaq is mij net te groot. Wel handig als mijn vrouw vervelend is dan kan ze in de kofferbak…
 

nakharry

Forumguru
Problemen bij de Karoq los van de DQ200 bak die echt te licht is voor een 1.5 TSI zijn problemen met een sensor in het stuur zodat je storing kan krijgen met de Travel Assist.

Voor diegene die een jonge Karoq zoeken.. voor de juiste prijs is alles te koop.. :laugh: maar de mijne heeft om specifiek problemen aan de DSG te voorkomen wel een 6 bak.
 

Beauri

Forumguru
Of je zoekt een Kodiaq, daar zit bij de 1.5 wel de zwaardere bak achter!
Rijdt trouwens ook net een klasse beter…
Zal dan wel een persoonlijk iets zijn... heb testen en vergelijke gezien waarin de Karoq op het gebied van rijden hoger scoorde dan de Kodiaq, lomp en groot maakt je niet beter en niet iedereen zit te wachten op nutteloze zeeën van beenruimte achterin.
Het is maar net waar je je gelukkig in voelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan