Kan de auto langer ‘aan’ blijven?

Fif

Lid
Ik zou graag willen dat als ik bijvoorbeeld bij de glasbak stop om even te dumpen, de auto gewoon ‘aan’ blijft.
Nu gaat hij binnen een halve minuut ofzo uit en moet je na het inschakelen weer de hele hulpsystemen-uitschakelen riedel door.
ik vergelijk met mijn vorige Volvo en die bleef gewoon netjes ‘lopen’

EdK

Forumguru
Wel de flessen op bijrijdersstoel leggen en strak tegen de glasbak aanrijden en na raam geopend te hebben de flessen dumpen.
Andere oplossing dan het sneller doen binnen de 30 sec zal er niet zijn..... :koffie:

unphoto

Nieuw lid
Probeer eens de versnellingsbak in neutraal te zetten en de handrem erop zetten.

De vraag is, wil je dit in alle scenarios?

Zie dat verhaal van die zanger waar zijn lopende wagen met 3 kids op de achterbank is gestolen, en dat is dan ook nog op zijn erf geweest.

EdwardP

Forumguru
Als ik de versnellingsbak in neutraal zet en m’n deur open doe, begint de S3 te blèren dat ik de pook in P moet zetten.

unphoto

Nieuw lid
EDIT, mijn onderstaande reactie was in veronderstelling dat de reactie van EdwarP, de reactie van OP was.

Blijft de wagen op contact? De deur moet dicht zijn uiteraard.
Als ik het goed begrijp wil je de auto niet steeds opnieuw aanzetten zodra de auto op contact staat maar niemand detecteert op de bestuurdersstoel en na 30 seconden het contact verbreekt, correct?

In deze moderne tijden kan je niet alles verwachten.
Vroeger komt nooit meer terug.
Vooruitgang komt ter opoffering van oude gemakken.
Ying/Yang.
Er bestaat geen scenario waar de auto aan blijft onder "normale" condities op MQB, tenzij men weet dit aan te passen met codering.

Vergelijkbaar scenario is het start/stop systeem; men wilt dat dit werkt wanneer het hen uitkomt, en niet wanneer de auto dit uitvoert op basis van voorgeprogrammeerde logica (met dank aan uitstoot norm etc etc).
Workaround hiervoor is om de auto te foppen om permanent de laag voltage drempel op nominale waarde in te stellen....maar dan werkt het start/stop systeem niet meer wanneer je het soms wel wilt.

Neutraal zonder bestuurder zou de auto zonder prerequisites/condities laten:
-Geen bestuurder aanwezig.
-Geen parkeerstand/Drive voor de bak gedetecteerd (auto kan rollen).
-Contact aan
Als dit niet werkt, weet ik geen alternatief te suggereren, anders dan codering te zoeken om het alarm van module 17 te vermijden (niet langer mogelijk zover ik weet) of om: "contact aan, zonder bestuurder" condities te negeren.

Bovenaan Onderaan