Kachel links warm, rechts blijft koud

Zwapp

Forumguru
Ff aansluiten hier, rechts warm, links koud... Morgen maar even uitlezen want met deze buitentemp niet lekker...

Zit er alleen in het midden van die temperatuur opnemers of zitten er meer in het systeem?

{Edit}
Vraagje toegevoegd.
 

Zwapp

Forumguru
Hier dus een ander probleem...:

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1Z0 907 044 S HW: 1Z0 907 044 S
Component: ClimatronicPQ35 110 0402
Revision: 00110021 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 4685265A31D0872EE11-8013

1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
000 - - - Intermittent

Zal ik me even in moeten gaan verdiepen, of heeft iemand de gouden tip op de tong liggen?
 

Rob

Forumguru
Hoezo ander probleem? Dit is naar mijn weten precies wat er aan de hand is.
Er is een fault gevonden in de air recirculation flap positioning motor. Die flap doet niets anders dan de warme lucht van de motor doorlaten. Als de sensor stuk is/verkeerde gegevens doorgeeft, blijft de flap open danwel dicht, afhankelijk van de verkeerde gegevens.
 

Zwapp

Forumguru
Oké zo kan je hem ook lezen ja, ik had al op gerritspeek gekeken en daar hadden ze het niet over de opnemer.

Die opnemer komt dus niet zelf met een foutcode? Zag ook dat je de waarden kan uitlezen welke de opnemers geven, doe ik binnenkort...
 

Antera

Donateur
Motor vervangen van de klep of de klep zelf staat duidelijk in de foutcode dat dit de oorzaak is. Niks ongewoons en komt heel veel voor. Begint met tikken en word dan ineens warm/koud
 

Zwapp

Forumguru
Zojuist de kleppen gekalibreerd en het leek er even op dat het weer goed was, na 5min warme lucht werd het weer koud...
Ga voor de zekerheid de opnemers verwisselen om te zien of probleem zich verplaatst en anders moet de motor vervangen worden, hoorde duidelijk het tikken waar @Antera het over had...
Waar zit die motor precies en is er makkelijk bij te komen?
 

Zwapp

Forumguru
Even aan het speuren geweest in Elsawin, lijkt mee te vallen:
Dashboardkastje uitbouwen dan zou je er bij moeten kunnen...

In de bijlage alvast een afdruk vanuit Elsawin voor de geïnteresseerde.

Dan zit ik alleen nog met een vraag, dit is een grote klep zo te zien, regelt deze de temperatuur aan beide zijde of is dit de klep voor de keuze: lucht van buiten of binnen?
 

Bijlagen

  • Uitbouwen Dashboardkast 1Z5.pdf
    185,1 KB · Weergaven: 46
  • Uitbouwen V113 stelmotor.pdf
    153,9 KB · Weergaven: 46

Zwapp

Forumguru
Even een update, had de tempsensoren omgewisseld en het probleem verschoof mee, nieuwe sensor gestoken en het is weer heerlijk warm in de auto, kosten zijn 32euries.
 

vandijk65

Nieuw lid
Ik heb bij mijn octavia 1.6 TDI greenlinevan 9-2009 ook problemen met de kachel temperatuur. Of koud, of heel heet. Kan het aan de kachel bediening liggen of de sensors of de stelmotor? Hoe weet ik nu wat er stuk is?

Grt. Johan.
 

DJSmiley

Actief lid
Ik heb bij mijn octavia 1.6 TDI greenlinevan 9-2009 ook problemen met de kachel temperatuur. Of koud, of heel heet. Kan het aan de kachel bediening liggen of de sensors of de stelmotor? Hoe weet ik nu wat er stuk is?

Grt. Johan.

Heb je 'm al uitgelezen? Lijkt me de eerste stap.
 
Bovenaan Onderaan