Ik ben bezig om mijn auto weer optimaal te maken. Koelvloeistof probleem is opgelost (zie andere topic).
Heb naar een andere auto gekeken maar de meeste gebruiken toch best veel benzine(meer dan mijn Skoda Octavia Combi, die toch best "zuinig" is) en de inruilwaarde van mijn huidige waarde is nihil. En dit voor een L&K 150 PK turbo editie.
Nu wil ik de bedrading aanpakken. Echter kan ik nergens een nieuwe kabelboom vinden.
Problemen zijn o.a. lekstroom (niet altijd maar (heel) soms), niet op slot gaan van de deuren (alleen via de knop op , maar 1 deur links achter blijft dan open), AB werkt al jaren niet meer.
Vandaag heb ik de carkit verwijderd, een hele lading kabels, even werkte alles naar behoren. Maar, zoals altijd, wanneer ik de hele zooi weer in elkaar heb dan werkt het niet meer. Er zit dus een breuk of meerdere breuken. Ook denk ik aan om de zooi af te knippen ergens en dan een deel van de draden te vernieuwen, een deel van de draden vervangen voor nieuwe, maar de originele stekkers bewaren en deze gebruiken. Dus via solderen o.i.d. niet heel erg optimaal, maar je moet toch wat.
Om nu bij de sloop zoiets te halen lijkt mij geen goed plan, aangezien dit een bekend probleem is bij deze auto is het maar de vraag of een tweedehands kabel wel goed is. Jammer dat ik nergens de stekkers kan vinden (kopen).
Heeft iemand verdere info? Ik had vandaag het dashboard los om dus de carkit te verwijderen, zag echter niet hoe de kabels vanuit de deur de auto in komen, dit zit waarschijnlijk ergens achter. Toch toen ik de zekeringkast los had hangen (wel verbonden) werkte alles dus. Nogmaals zoals ik eerder zei duidt dit op een kabelbreuk.
Kan iemand mij vertellen hoe de kabels lopen? Eventueel een foto o.i.d.?
Alvast bedankt!
Heb naar een andere auto gekeken maar de meeste gebruiken toch best veel benzine(meer dan mijn Skoda Octavia Combi, die toch best "zuinig" is) en de inruilwaarde van mijn huidige waarde is nihil. En dit voor een L&K 150 PK turbo editie.
Nu wil ik de bedrading aanpakken. Echter kan ik nergens een nieuwe kabelboom vinden.
Problemen zijn o.a. lekstroom (niet altijd maar (heel) soms), niet op slot gaan van de deuren (alleen via de knop op , maar 1 deur links achter blijft dan open), AB werkt al jaren niet meer.
Vandaag heb ik de carkit verwijderd, een hele lading kabels, even werkte alles naar behoren. Maar, zoals altijd, wanneer ik de hele zooi weer in elkaar heb dan werkt het niet meer. Er zit dus een breuk of meerdere breuken. Ook denk ik aan om de zooi af te knippen ergens en dan een deel van de draden te vernieuwen, een deel van de draden vervangen voor nieuwe, maar de originele stekkers bewaren en deze gebruiken. Dus via solderen o.i.d. niet heel erg optimaal, maar je moet toch wat.
Om nu bij de sloop zoiets te halen lijkt mij geen goed plan, aangezien dit een bekend probleem is bij deze auto is het maar de vraag of een tweedehands kabel wel goed is. Jammer dat ik nergens de stekkers kan vinden (kopen).
Heeft iemand verdere info? Ik had vandaag het dashboard los om dus de carkit te verwijderen, zag echter niet hoe de kabels vanuit de deur de auto in komen, dit zit waarschijnlijk ergens achter. Toch toen ik de zekeringkast los had hangen (wel verbonden) werkte alles dus. Nogmaals zoals ik eerder zei duidt dit op een kabelbreuk.
Kan iemand mij vertellen hoe de kabels lopen? Eventueel een foto o.i.d.?
Alvast bedankt!
) schoongemaakt..In elkaar gezet. Alle switches doorgemeten werkte allemaal. Nog deed de zooi het niet.. Daarna ben ik de printplaat baantjes nagelopen en er bleek 1 baantje brak te zijn (wakkel). Hier ff een brug over gesoldeerd en zo ff alleen de printplaat getest op de deur en alles doet het perfect. Daarna de hele zooi weer in elkaar gezet. Bleek dat het kabeltje voor de deurhendel vast te zitten. Kon ik hem er weer af halen. Gelukkig hoef ik alles 1 keer te doen en daarna ben ik er een "pro" in
Thanks!








tja beter een tip dan achter de krant wegduiken 