Kabelboom bestuurders portier

arievh

Actief lid
Heb alles verwijderd achter. Ging super simpel, gewoon de motor los schroeven en ik haalde zo de hele mik-mak er uit... Maar nu.. Ik zoek op internet en kan nergens de achterarm vinden of is deze het zelfde als die in het topic van Turboturbo??. Overigens is de motor ook kapot.. Nou ja de motor is goed maar de as zit vast en de behuizing is gescheurd waar hij vast zit (door de roest). Dus moet ik de motor ook vervangen.
Weet iemand het artikel nummer van de achter arm voor mijn skoda? (Nummer van de motor is simpel, dat staat er gewoon op) . Of moet ik hiervoor een nieuw topic aanmaken, anders wordt het wel erg warrig allemaal..
 

arievh

Actief lid
Heb even in de kennisbank gekeken, er staat wel in hoe je het moet demonteren(niet nodig, tis echt mega simpel). Maar geen onderdeelnummer(s) helaas.
In principe kan natuurlijk vrijwel elke arm er op. Maar omdat ik de oude niet heb, omdat deze door vandalisme er af gebroken is en nergens te vinden is (heb door de straat gekeken, hij lag echt nergens, wat ze er mee gedaan hebben????), weet ik dus de afmeting(en) niet.
 

arievh

Actief lid
Gevonden! Ik heb even gezocht op het artikelnummer van de motor!

Voor de mensen die er om zoeken:
Wisserarm: 1U9955707B
Wisserblad: 1U9955425B
Kap: 7M3955435
 

arievh

Actief lid
Vandaag de achter ruitenwissermotor ontvangen en geïnstalleerd. Werkt perfect. Nou ja ik heb de arm niet, dus ook geen ruitenwisserblad. Die heb ik nog niet kunnen vinden, helaas.
Hoop dat ik volgende week de andere onderdelen binnen krijg. Ik heb o.a. 2 nieuwe draagarmen besteld, raammechanisme links achter (dat is de enige die nog origineel is een kapot ging toen ik bezig was met de bestuurs kant slot. , nieuwe klapsleutel, vagtackom+k kabel om transponders te programmeren, transponder kopieer apparaat, nieuwe kofferbak gasveren (2stuks) en nog wat zooi .
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe brug, zodat ik meerdere auto's kan repareren, want op een krik is irritant.
 

turboturbo

Forumguru
Goed bezig!
Welke regio woon je? Dan kom ik graag eens buurten en je brug huren om al dan niet samen aan onze Octavies I te sleutelen :geek:
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@turboturbo
Tussen de meren.
Welke meren?
Ijselmeer, Giethoornse plassen, Zuidlaarder en Paterswoldse meer, en Wattenmeer, hoewel die laatste eigenlijk een zee is, maar dat weten de Duitsers nog steeds niet. :nono:

Google maps er bij, en je hebt de regio te pakken. :D
 

arievh

Actief lid
Vandaag van alles binnen gekregen.
Nieuwe gasveren voor de achterklep (5 minuutjes werk hooguit). = klaar
Nieuwe raammechanisme links achter, dat was bij elkaar zo'n 20 minuten werk en is dus ook klaar.
De draagarmen had ik geen zin in nog. Maar eind van de middag toch mee begonnen (was zulk mooi weer).. Dat ging dus voor geen meter..
Als eerste brak de bout van de voorste stabilisator, maar goed omdat ik toch een nieuwe arm(2x) heb maakt het niet zoveel uit. Maar ik moet natuurlijk wel ergens zo'n zelfde bout zien te krijgen, zelfde maat etc.. (Weet iemand de afmeting??)
Daarna de fusekogel.. Nou daar hield het dan ook op. De moer hierop draaide compleet door, sleutel 18 was wat aan de ruime kant en 17 past niet. Helaas zijn mijn engelse maten gestolen anders had ik die kunnen proberen. Na 2 uur kloten is hij er nog niet af. De moer zit nu helemaal boven aan, bijna er af dus, maar nu, sja nu is hij helemaal glad.
Morgen flex ik de hele zooi er af, want hier heb ik geen zin in :tongue: Zit wel erg lastig, dus wordt oppassen dat ik niet m'n remklauw kapot flex.
Overigens heb ik alles nieuw, de draagarmen en ook de fusekogels, dus deze oude magen helemaal naar de klote.

Ik heb trouwens de hele tijd met WD40 lopen spuiten, dit hielp niks (ja wel dr op ja :tongue: ). Brander kan niet want dat vinden de rubbers rondom niet zo lekker denk ik :tongue:

PS: Ik heb nog een andere auto, dus hij staat nu wel ff best op mn velg; omhoog gekrikt, wiel er af, dan leg ik altijd het wiel onder de auto, met wat plankjes hout, als extra veiligheid. En zoals nu kan ik de krik dan gewoon binnen leggen, want een krik voor de deur laten staan.. Nee dat gaat denk ik niet goed...
 

Hakar

Donateur
En laat dat nou een geboren Groninger zijn die door een fout van zijn vader daar is geboren.
De eerste fout was misschien wel dat hij mij verwekt heeft, en dat jullie nu met mij zitten opgescheept.
De tweede fout was dat, nadat de huisarts en vroedvrouw hadden aangegeven dat het beter was om naar een ziekenhuis te gaan voor de bevalling, de beste man dacht dat Groningen dichter bij was dan Assen.
Mijn ouders woonden toen in Zuidvelde, tussen Assen en Norg.
Door mijn moeder en mij als ongeboren kind daarnaar toe te brengen, heeft hij mij opgezadeld met een juk waar ik niet meer onderuit kom.
Op papier ben ik een Groninger, maar heb op één dag na nooit iets met Groningen gehad.

Ik ben Drent.
 

arievh

Actief lid
En laat dat nou een geboren Groninger zijn die door een fout van zijn vader daar is geboren.
De eerste fout was misschien wel dat hij mij verwekt heeft, en dat jullie nu met mij zitten opgescheept.
De tweede fout was dat, nadat de huisarts en vroedvrouw hadden aangegeven dat het beter was om naar een ziekenhuis te gaan voor de bevalling, de beste man dacht dat Groningen dichter bij was dan Assen.
Mijn ouders woonden toen in Zuidvelde, tussen Assen en Norg.
Door mijn moeder en mij als ongeboren kind daarnaar toe te brengen, heeft hij mij opgezadeld met een juk waar ik niet meer onderuit kom.
Op papier ben ik een Groninger, maar heb op één dag na nooit iets met Groningen gehad.

Ik ben Drent.
Da's Toevallig. Ik ben ook geboren in Groningen
 

arievh

Actief lid
Vandaag de k+CAN (VAG TACHNO) kabel binnen en de klapsleutel. Klapsleutel ingeleerd. Ik heb nu eindelijk weer een AB voor mn auto :tongue: Alleen de transponder chip is niet goed. Ik kan met de VAG kabel programmeren maar deze chip is fout zegt hij.. Lekker dan. Ik moet schijnbaar (volgens de schoenmaker ) een T5 glas transponder hebben. Hij had even de oude van mij ingelezen. Kon deze wel bij hem krijgen maar moest iets van 39 euro kosten. Dat ga ik niet doen :tongue:
Elke keer als ik de verkeerde transponder wilde programmeren gooide hij de andere sleutel er ook uit, dan stond er elke keer dat er 0 sleutels waren. Dus moest de originele sleutel opnieuw programmeren. Gelukkig kan ik met de kabel de code uit de ECU vissen, dus dan was zo gepiept. Ik had overigens ook nog een ceramische T5 transponder liggen, deze heb ik geprobeerd maar deze deed het ook niet.
Moet iemand ook T5 glas transponders? ik kan er 1 kopen maar per 5 stuks is het een stuk goedkoper.
Voor de liefhebber heb ik nog een nieuwe ID48 glas transponder te koop. Deze kan ik dus niet gebruiken. Misschien iemand ruilen oid?

De draagarm heb ik er overigens af gehaald was zo gepiept. De fusekogel heb ik er nog niet af kunnen krijgen, ben net ff bezig geweest maar mn schijf op mn flex is bijna op en dan kan ik hem er niet afflexen zonder dat ik mijn hele auto door de midden flex :tongue: Dus morgen ff nieuwe schijf halen dan flex ik hem er even af en dan kan de nieuwe er in.

Even een tip voor de mensen die het niet weten. Je moet de draagarm ALTIJD in belaste toestand weer vast draaien. Dit kun je met een krik doen! (anders zwabbelt de fusekogel maar wat in het rond en dan is het binnen no time kapot plus je lagers/rubbers etc..

PS: Ik wacht eerst nog ff op mn keytransponder kopieer apparaat, dan kan ik met zekerheid zeggen welke chips ik nu heb, met de kabel kan ik niet lezen welke transponder ik heb. Volgens de kabel heb ik een TP22 nodig, maar volgens de schoenmaker, dus, zit er een T5 in.. Jaja lekker vaag weer... :/
 
Laatst bewerkt:

dcstuurman

Nieuw lid
Het is jammer dat je voor mij zover weg woont, want met die deurvergrendeling heb ik soms ook, afwisselend bestuurder, bijrijder of gewoon niks... Ook af en toe knipperlicht geluid wat op hol slaat...
 

dcstuurman

Nieuw lid
Dit is bijna altijd te wijten aan het relais (die zit geïntegreerd in het gevarenlicht knopje) danwel de richtingaanwijzer stengel zelf (versleten/doorgebrande contacten)

Bedankt voor je antwoord! Is het dan in het eerste geval een nieuw gevarenlicht knopje? Ik heb dit doorgekregen: Alarmlicht schakelaar inclusief relais artikelnummer 140 953 235 B300 = 41,81 -10%. Of is dat een te dure oplossing?
 

dcstuurman

Nieuw lid
Dit is bijna altijd te wijten aan het relais (die zit geïntegreerd in het gevarenlicht knopje) danwel de richtingaanwijzer stengel zelf (versleten/doorgebrande contacten)

Oh, met richting aangeven verder geen problemen. Het lijkt zich ook voor te doen sinds inbouw nieuwe radio vorig jaar zomer. Maar is al 3 keer er uit geweest en naar gekeken.
 
Bovenaan Onderaan