Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Rofffel

Forumguru
Nee, ik draai op een gewone laptop met windows 10.
Ik heb nu de kaart (wederom) geformatteerd en de bestanden er opnieuw opgezet, zometeen maar weer even proberen.
 
misschien onnodige vraag, maar wel volledig geformatteerd en niet de snelle manier van windows !?
Dat maakt voor flasgopslag niet uit.
Het volledig volschrijven van alle sectoren met nullen verkort de levensduur van flash geheugen.

Zet even "verborgen bestanden" en " systeembestanden" op zichtbaar, klein kansje dat er toch nog iets meer op staat dat 'in de weg zit'.
Als er verborgen bestanden in de map zitten dan gaan die wel mee gezien je de map waarin ze zich bevinden gekopieerd word. Kijk je in de root van een map waar verborgen bestanden zitten en je selecteert dan alleen de zichtbare bestanden dan sla je inderdaad de verborgen bestanden over.

Nee, ik draai op een gewone laptop met windows 10.
Ik heb nu de kaart (wederom) geformatteerd en de bestanden er opnieuw opgezet, zometeen maar weer even proberen.
Ik zou even formatteren met een blokgrootte van 16 kilobytes
 
Laatst bewerkt:

Jaap S

Nieuw lid

Versie 166 werkt met deze link bij mij ook prima op een Superb 3 van 2015 . Gedownload op PC en toen uitgepakt op een Sandisk USB 3 stick van 32 GB, snel geformateerd in FAT32 met clustergroote van 16 kilobytes. Raar dat het knooppunt A1/A6 nog niet is aangepast, op de site http://mydestination.skoda-auto.com/ klopt de kaart volgens mij namelijk wel
 

Rofffel

Forumguru
Het is gelukt in de 64kb clustergrootte formattering.. met nadruk op het laatste gedeelte van de woord.
Het heeft me 4 uur geduurd en de update zelf was in 32 minuten gepiept....
Thanks voor de goede hulp männer! (Of mag ik deze aanname niet doen i.v.m. de actuele gender-neutraal-discussies?:laugh:)
 

Pendragon

Forumguru
Het is gelukt in de 64kb clustergrootte formattering.. met nadruk op het laatste gedeelte van de woord.
Het heeft me 4 uur geduurd en de update zelf was in 32 minuten gepiept....
Thanks voor de goede hulp männer! (Of mag ik deze aanname niet doen i.v.m. de actuele gender-neutraal-discussies?)
Ik zei toch 64kb
 

Pendragon

Forumguru
Versie 166 werkt met deze link bij mij ook prima op een Superb 3 van 2015 . Gedownload op PC en toen uitgepakt op een Sandisk USB 3 stick van 32 GB, snel geformateerd in FAT32 met clustergroote van 16 kilobytes. Raar dat het knooppunt A1/A6 nog niet is aangepast, op de site http://mydestination.skoda-auto.com/ klopt de kaart volgens mij namelijk wel

Inderdaad heel raar. Ook de nieuwe situatie A1/A9 staat wel goed in mydestination maar ook niet op de kaart van mijn Columbus. Wat wel aangepast is is dat ik op de A1 nu niet in het weiland rij, dat was eerder nog wel zo. Misschien komt het nog, we gaan het zien.
 

EdK

Forumguru
Wat wel aangepast is is dat ik op de A1 nu niet in het weiland rij, dat was eerder nog wel zo. Misschien komt het nog, we gaan het zien.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar met de TT ( zakelijk ) heb ik 2 updates geleden dezelfde dingen ervaren als jij hierboven beschrijft.
De laatste keer updaten was dit gelijk getrokken en klopte alles weer.
Maw als alles zou kloppen dan zouden bij de volgende update de A6 / A1 / A9 perikelen weer over moeten zijn....

En zou dus het kaartmateriaal van de columbus een twee updates achter lopen tov de TT updates.....:pieker:
 

Pendragon

Forumguru
Weet niet of je er wat aan hebt, maar met de TT ( zakelijk ) heb ik 2 updates geleden dezelfde dingen ervaren als jij hierboven beschrijft.
De laatste keer updaten was dit gelijk getrokken en klopte alles weer.
Maw als alles zou kloppen dan zouden bij de volgende update de A6 / A1 / A9 perikelen weer over moeten zijn....

En zou dus het kaartmateriaal van de columbus een twee updates achter lopen tov de TT updates.....:pieker:
Verschil moet er zijn maar raar is het wel.
 

EdK

Forumguru
maar raar is het wel.
Weet niet of dat raar is......
Het is maar net wat VAG overheeft voor het updaten van zijn kaartmateriaal
En als dat 2 updates ouder stukken goedkoper is dan het echt up to date kaartmateriaal en ze bij VAG dus een boel geld kunnen besparen....... tsja dan wist ik het ook wel als ik eigenaar van VAG was....
 

Mali

Forumguru
Wel raar als ik bij metainfo2.txt kijk staat er “this is the description file for the Software Update of Audi components”
 

rouwehand

Senior Member
Afgelopen weekend de update 2018, via de Skoda Navigatie Update portal naar binnen gehaald. Na het nodige geduld van het downloaden, vervolgens via SD kaart het Columbus-systeem weer met succes bijgewerkt.
 

BWK

Lid
1e poging met de directe link naar het zip bestand wat op dit forum stond gaf bij mij een fout in de Columbus (geen update herkend). Daarna sd kaart geformatteerd (64kb clustergrootte) en via het downloader.exe programma van het update portal zelf en dat werkte.
Denk dat het inderdaad alleen komt omdat ik de zip eerst lokaal had uitgepakt ipv direct naar de SD kaart.
Verder had de kaart in Windows geformatteerd en toch zei het downloader programma dat het niet leeg was en maakte dit alsnog leeg.
Dus gewoon alles via het download programmaatje doen en dan werkt het :)
 

waaltje

Senior Member
Vandaag de update op stick gezet, weekend eens kijken of het gaan lukken, ben benieuwd, overigens wel handig dat de update verder gaat waar hij gebleven is als je de auto uitzet en weer vertrekt. Wel een vraagje daarover, is het handig om de stick er dan uit te halen zodra de auto uit is en weer erin te doen voor aanzetten of gewoon in de nacht laten zitten?
 

waaltje

Senior Member
Is inmiddels gebeurt, en ging rap ook, twee keer een minuut of 10 heen en weer naar het winkelcentrum en hij was al klaar
 

Djeek

Nieuw lid
Heb net een nieuwe Octavia IV en merkte dat Navigatie niet up to date was. Probeer nu met 64Gb SD kaart updaten, maar die wordt niet herkend. Wat voor kaartje hebben jullie hiervoor gebruikt? Of kan het ook via de usb poort?
 
Bovenaan Onderaan