Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Rallye

Forumguru
Waarom wil iedereen toch zo graag het kaartje formatteren? Ja, Skoda zegt dat het kan. Maar we weten ook dat het problemen oplevert, zeker bij Macs. Je kunt toch ook gewoon de bestanden van de kaart verwijderen in plaats van het kaartje te formatteren?
 

DeNnZ

Forumguru
@Rallye, En als dat nou niet werkt?
Natuurlijk was dat ook het eerste wat ik probeerde, maar dat werkt niet!


Ik heb nu wel gevonden dat bij het direct uitpakken naar de kaart, de bestanden in een nieuwe map worden geplaatst. Ik heb dit nu gewijzigd, even kijken of dit wilt helpen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Dat werkt dus helaas ook niet...
Maar dan ben je nog steeds met de appel bezig ?

Denk dat voor de duidelijkheid en om te kunnen helpen door anderen dat je bij elke poging toch even moet vermelden of je raam of appel computer gebruikt.

Anders worden er aannamens gedaan vanuit beide kampen en word het er steeds minder duidelijk door...
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb de update gisteren geïnstalleerd, werkt feestelijk. Het WMPinfo.xml bestand kan het probleem wel eens zijn. Wat voor mij altijd werkt is het kaartje helemaal leegmaken en dus niet verder formatteren, bestanden uitpakken naar de kaart, kaart in de auto, systeem vindt ze vanzelf en leest de update in. Als je uitpakt met Winzip kies je de doellocatie, dat is dan de SD kaart. Bij het uitpakken worden 4 bestanden geplaatst: MIB1, MIB2, metainfo2.txt en P166_N60S5MIBH3_EU_NT.md5. Andere bestanden moeten er niet op staan in mijn ervaring!

Overigens deel ik de bestanden met een collega die ook een Columbus MIB1 heeft, en die knipt en plakt de uitgepakte bestanden op een lege kaart en dat werkt bij hem uitstekend.
 

DeNnZ

Forumguru
Het WMPinfo.xml bestand kan het probleem wel eens zijn.

Dit bestand staat er blijkbaar pas op de kaart als deze in de auto is geweest, hiervoor dus niet..

@Rallye Ik schreef pas in mn laatste bericht dat ik 'm opnieuw geformatteerd had, bij alle andere pogingen heb ik dus de bestanden van de kaart verwijderd en de nieuwe erop gezet ;)

@EdK , Ja, dit heeft de vorige keer namelijk ook gewoon gewerkt..
 

Frenkie

Forumguru
Je bent niet de eerste en ook niet de laatste. Zoals ik in een eerdere post ook zei, als je dit doet op een Mac, zorg er dan voor dat je de betreffende stappen uitvoert. Een Mac laat enkele bestanden achter (hidden) op je kaartje en deze zorgen ervoor dat je niet kunt updaten. Dit kun je voorkomen met Blueharvest:
https://itunes.apple.com/us/app/blueharvest/id739483376?mt=12
Even leeg maken, dan unzippen naar de SD
 

Goofy@5E

Forumguru
P166 staat erop, zonder probleem, sd gewoon leeg maken en de nieuwe versie erop, en inpluggen 40min geduld en gaan ermee,
Wat ik wel gedaan heb is ze direct op de sd kaart gezet, winzip zet ze steeds in een map op de sd kaart, knippen en rechtsreeks op kaartje zetten zonder die map, dus dat je 2 mappen en 2 bestanden direct hebt als de sd open klikt, doe ik dit niet en probeer ik hem zo te updaten, vind hij niks, misschien handig voor degene die wat problemen hebben met de update,
 

Mali

Forumguru
Na verschillende pogingen met een “gladde” 2017 columbus ( zonder knoppen) heb ik op een leeg sd kaartje het eerst uitgepakt op de pc en daarna gekopieerd naar het kaartje, niet de complete map maar eerst geopend en daarna mb1, mb2 en 2 losse bestanden gedaan en de columbus is nu aan het installeren
 

Frank C

Forumguru
Na verschillende pogingen met een “gladde” 2017 columbus ( zonder knoppen) heb ik op een leeg sd kaartje het eerst uitgepakt op de pc en daarna gekopieerd naar het kaartje, niet de complete map maar eerst geopend en daarna mb1, mb2 en 2 losse bestanden gedaan en de columbus is nu aan het installeren

Zo doe ik ook altijd (MIB 2) :thumbsup:
 
Hier word hij prima herkent. Nu even geen uurtje de tijd om te updaten maar hij ziet de kaarten.
2014 columbus, usb stick geformateerd fat32 met 16k blokgrootte. De zipfile uitgepakt op de pc en de inhoud ervan gekopieerd naar de root van de usb stick. Vandeweek zal ik hem wel updaten..
 

Pendragon

Forumguru
Hier de 166 erop gezet, maar nog steeds drama met de updates. Knooppunt A1/A6 is al zeker een half jaar (denk al langer) anders geworden, goed te zien op google maps (waar het wel klopt) en hoe het nu op mijn kaart is:

Google Maps waarbij verkeer vanaf de A1 naar Almere de A6 op komt linksaf en er maar 1 lus te zien is:
Capture.JPG

Columbus met update 166 waarbij er nog 2 lussen te zien zijn en de buitenste de oude situatie is zoals je vroeger van de A1 de A6 op ging:
WhatsApp Image 2017-11-11 at 16.17.56.jpeg
 

Rofffel

Forumguru
Ik gebruik een nieuwe 32gb sdhc kaart welke fat32 is geconfigureerd. Daar heb ik alle bestanden van de 166 file opgezet en krijg dan:
zoekt naar software fout: geen bestanden beschikbaar.
Iemand enig idee?

Updaten via het verborgen menu kan niet want dan geeft het systeem je de opties: CD, Usb Stick of SD maar deze opties zijn niet aan te klikken.
 

Pendragon

Forumguru
Ik gebruik een nieuwe 32gb sdhc kaart welke fat32 is geconfigureerd. Daar heb ik alle bestanden van de 166 file opgezet en krijg dan:
zoekt naar software fout: geen bestanden beschikbaar.
Iemand enig idee?

Updaten via het verborgen menu kan niet want dan geeft het systeem je de opties: CD, Usb Stick of SD maar deze opties zijn niet aan te klikken.

Hoe ziet de folder structuur op je SD kaart er nu uit? Ik heb ook een sdhc gebruikt. Blocksize is 64kb.
 

EdK

Forumguru
Knooppunt A1/A6 is al zeker een half jaar (denk al langer) anders geworden, goed te zien op google maps (waar het wel klopt)
Bij de TT is dit ook pas sinds een 3 maanden pas geheel goed hoor.
Ook hiervoor stuurde TT je nog naar rechts voor Almere.
En over de Zenec praat ik er maar niet over, maar dat ligt aan mezelf omdat ik deze nu voor de laatste weken echt niet meer ga updaten.
Dat is iets voor de nieuwe eigenaar straks.....:D
 
Bovenaan Onderaan