JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenM

Forumguru
Haha mannen. :D

Ja de eerste tank is al leeg. Wou al veel eerder iets posten maar we zijn zaterdag morgen op weekend vertrokken en met het cruisen vrijdag avond en kameraden en familie afgaan, niet veel tijd gehad.

We zijn hem vrijdag om 16u gaan ophalen bij Willems, alle lof voor trouwens. Nemen echt de tijd voor je en overlopen alles, gaan een stukje rijden, tanken (op hun kosten), een attentie voor de kids, nog een attentie voor de mama en papa, enz... Heel tevreden over de tot nu toe geleverd service!

De auto is echt geweldig! Rijdt super! Heb hem natuurlijk bijlange nog niet getest maar ben toch al aardig onder de indruk. Hij is stuurt echt strak en is ook stug afgeveerd maar zonder storend te worden, ook op lange afstanden.
Heb vandaag toen we terug kwamen heel even het gaspedaal wat dieper ingeduwd en de 180 stond vrij vlug op de teller. Even aangetikt en terug cruisen op 130 met een verbruik van 8.1L/100km op normaal. Op de heenweg 8.3L/100km op ECO :sterretjes:. Misschien owv de eerste km's? Over het schakelen van de bak kan ik op dit moment nog weinig zeggen. Heb wel al enkele keren met de flippers terug geschakeld als we tegen 1200t/min een heuvel of brug omhoog reden, lijkt mij niet gezond. Voor de rest kan ik er niets op aanmerken. In sportstand merk je dat alles wat strakker wordt, stuur, gasrespons, enz. Of hij dan echt anders stuurt weet ik niet maar denk dat het enkel om het gevoel gaat door het zwaarder worden van het stuur. Kwa geluid klinkt het ook lekker. Direct na start hoor je buiten de auto een iets zwaardere diepe brom. Geeft je toch al direct de indruk dat je met iets speciaals onderweg bent. Heb vrij beschaafd gereden dus plofjes heb ik nog niet echt kunnen horen, soms een lichte plof, maar dat gaan we testen als er wat meer km's op de teller staan.

De zetels zitten echt keigoed en het is fijn dat ze zijn uitgerust met geheugenfunctie want mijn vrouw heeft een andere zitpositie. Ook het stuur ligt goed in de hand, het voelt fijn dik aan en reageert erg precies. Ook zijn we blij dat we het grijs stiksel hebben gekozen, staat echt goed, en ben sowieso een dikke fan van het interieur, het uitzicht, de stoelen. Het Canton soundsystem heeft wat tijd gekost om de juiste instellingen te vinden. Klonk eerst wat terurstellend, wel loepzuiver maar bas viel wat tegen. Ondertussen de juiste instelling gevonden en nu klinkt het echt goed met voldoende druk in elk bereik. Het Amundsen systeem op zich werkt en heel goed en alle animaties komen vloeiend op het scherm. Ook het scrollen tussen de verschillende menu's en functie verloop vlot en vloeiend.

De kleur Steel grey staat hem echt goed! In mijn en onze ogen ook de beste kleur van de 4. We hebben hem bij het ophalen van de papieren al even gezien maar toen bij het ophalen, het doek er afging... Ja echt prachtig!

En nu de foto's... Ik moet eerlijk bekennen dat we foto's hebben gemaakt met de gsm in de garage maar de kwaliteit laat echt de wensen over. Ik ga morgen nieuwe maken en dan post ik ze hier.
Ik kan wel al een foto laten zien die gemaakt is door de garage.

Als jullie nog iets willen weten, vraag maar, ben waarschijnlijk tal van dingen vergeten te vermelden.
 

Bijlagen

  • 22042336_2099702533388999_9181495146735179731_o.jpg
    22042336_2099702533388999_9181495146735179731_o.jpg
    301,5 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Een echt wennen kleur maar zeker wel mooi met de juiste accenten toevoegen.
Have fun met de wagen...

En nu heel gauw die slopel tekst in je onderschrift verwijderen
 

0ri0n88

Forumguru
Mooie bak @JurgenM !
Fijn is dat hè om te voelen dat er iets speciaals aan slaat als je die wagen start.
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee!
Mooie kleur ook :thumbsup:
 

bartvw

Forumguru
Heel veel veilige kilometers gewenst en veel plezier met je nieuwe RS.
Vind de led mistlampen ook een hele verbetering tegenover de halogeen wat er in de eerste versie zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan