JockJam's Audi A6 Avant 4G

Cordoba

Forumguru
Thanks!

Overigens kan ik je bij deze al melden dat je pas met 410pk/530nm mee komt in een auto die 300/400kg lichter is op benzine

Ook niet als je wat karton gebruikt om de aerodynamische vorm te verbeteren?

Slapdash-1.jpg
cardboard_tuning.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Kort hierna moet ik stevig in de ankers bij dik 235 en terwel zit meneer Leon Cupra achtermij die hetzelfde moet doen maar wat blijkt..... ik kan mijn A6 met bijna een dikke 2 ton aan gewicht op dergelijke snelheden echt gruwelijk veel harder remmen als deze meneer in zijn Cupra instaat blijkt te zijn ondanks hij maar 1300+ kg weegt. Hij moest zelfs finaal naar de middelste baan toe uitwijken om mijn achterbumper er niet af te rijden..... als je daarbij dan ook nog eens bedenkt dat ik nog maar remde op ongeveer 60% van mijn remkracht. Kortom meneer Cupra vond het wel leuk om Peekaatjes te hebben maar laat vervolgens wel zijn stock remmen (gok ik) gewoon intact zonder deze aan te passen.
En dat was exact het punt wat ik wilde maken.
 

philippe bakker

Forumguru
Net op de terugweg van Den Haag naar huis toe onderweg een paar mooie sprintjes gehad met een Seat Leon Cupra (nieuwe type). Deze was ook dik getuned aangezien het van 100 naar 200 gelijk op ging. Boven de 200 liep ik zelfs dik in, dan zie je toch dat 6 t.o.v. 4 cylinders een prima voordeel krijgen.

Kort hierna moet ik stevig in de ankers bij dik 235 en terwel zit meneer Leon Cupra achtermij die hetzelfde moet doen maar wat blijkt..... ik kan mijn A6 met bijna een dikke 2 ton aan gewicht op dergelijke snelheden echt gruwelijk veel harder remmen als deze meneer in zijn Cupra instaat blijkt te zijn ondanks hij maar 1300+ kg weegt. Hij moest zelfs finaal naar de middelste baan toe uitwijken om mijn achterbumper er niet af te rijden..... als je daarbij dan ook nog eens bedenkt dat ik nog maar remde op ongeveer 60% van mijn remkracht. Kortom meneer Cupra vond het wel leuk om Peekaatjes te hebben maar laat vervolgens wel zijn stock remmen (gok ik) gewoon intact zonder deze aan te passen.

@MarcoO2 Hard rijden is leuk en enorm ver door trekken tot dik boven 250+ nog veel leuker wanneer je dit in luttele seconden kunt doen maar je moet het idd ook stil kunnen zetten en daar heeft deze Leon Cupra net vanavond ook kennis mee moeten maken dat het niet alleen om vermogen draait.
En daar regende en sneeuwde het niet ? Want ik reed vandaag 70 km/u op de snelweg
 

vleier

Forumguru
Ik kwam de snelweg niet eens op.
En hoezo moest je ineens zo in de ankers dan.
Nu worden mijn remmen binnen een maand vervangen. (Cadeau van de oudjes)
Bij mij merk ik ook wel dat het niet altijd genoeg is
 

JockJam

Senior Member
Ik kwam de snelweg niet eens op.
En hoezo moest je ineens zo in de ankers dan.
Nu worden mijn remmen binnen een maand vervangen. (Cadeau van de oudjes)
Bij mij merk ik ook wel dat het niet altijd genoeg is

Kwam iemand naar links zonder te kijken, zeg maar gele platen op de Duitse Autobahn taferelen hahaha
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Ik wilde dat ik zo'n mazzel had vandaag. De hele weg van Eindhoven naar Rotterdam niet boven de 140 gekomen en niet vanwege tekort aan power....
 

Canon-Eye

Donateur
Kwam iemand naar links zonder te kijken
Dat is jouw interpretatie, ja.

Misschien had hij wel gekeken op een moment dat jij nog flink ver weg was en niet verwacht of onderkend dat je met een snelheidsverschil van op zichzelf al rond het toegestane maximum dichterbij kwam...

Voertuigen die wél gerechtigd zijn om zich eventueel met zulke snelheden over Nederlandse snelwegen voort te bewegen, voeren daarbij extra optische signalen zoals blauwe zwaailichten, links-rechts afwisselend knipperend grootlicht.
Is de veronderstelling juist dat jouw auto deze voorzieningen niet heeft? Dan moet je ook niet raar opkijken dat een voorligger zo'n snelheidsverschil niet verwacht.
 

JockJam

Senior Member
Dat is jouw interpretatie, ja.

Misschien had hij wel gekeken op een moment dat jij nog flink ver weg was en niet verwacht of onderkend dat je met een snelheidsverschil van op zichzelf al rond het toegestane maximum dichterbij kwam...

Voertuigen die wél gerechtigd zijn om zich eventueel met zulke snelheden over Nederlandse snelwegen voort te bewegen, voeren daarbij extra optische signalen zoals blauwe zwaailichten, links-rechts afwisselend knipperend grootlicht.
Is de veronderstelling juist dat jouw auto deze voorzieningen niet heeft? Dan moet je ook niet raar opkijken dat een voorligger zo'n snelheidsverschil niet verwacht.

Haha klopt helemaal. En ja dit snap ik maar als te goed dus nee dat hoef je echt niet uit te leggen
 

LT83

Forumguru
Volgens mij heeft Chris hier al eens een balletje opgegooid over de "loserlane". Auto's onder de 150pk moeten gewoon verplicht rechts rijden, evenals vrouwen en 75+ ers. De middenbaan is voor 150-250pk en linkerbaan enkel toegankelijk voor auto's boven de 250pk. Voor de linkerbaan is dan uiteraard geen snelheidslimiet van toepassing :D
 

CDK

Forumguru
:pieker: ff serieus, met de huidige winderige / winterse omstandigheden met een petje in een Cupra sporten met 235km/h tussen de spits en het tijdstip dat je dit gepost hebt en dat op een Nederlandse snelweg? :pieker:
 

Schippersss

Forumguru
:pieker: ff serieus, met de huidige winderige / winterse omstandigheden sporten met 235km/h tussen de spits en het tijdstip dat je dit gepost op een Nederlandse snelweg? :pieker:
Ben in NL überhaupt al blij dat je boven de 120 komt met de drukte van tegenwoordig. Ben ook wel benieuwd waar dit geweest, aangezien er wordt gesproken over droog en schoon wegdek. Heel NL staat in sneeuw of natte sneeuw.
 
Bovenaan Onderaan