JockJam's Audi A6 Avant 4G

MarcoO2

Forumguru
Als je alle "ik heb de beste/mooiste/snelste/slimste auto-gezever" wegdenkt, is dit best een leuk topic. En je A6 waar dit topic eigenlijk om draait, is er één waar ik acuut jaloers op kan worden. Geweldig, als je je auto helemaal naar eigen wens en inzicht vormt. En er menig medeweggebruiker mee kunt verrassen...

En dat er dan soms mensen jaloers worden of het Calimero-effect gaan vertonen, moet je dan maar voor lief nemen ;)
 

JockJam

Senior Member
Als je alle "ik heb de beste/mooiste/snelste/slimste auto-gezever" wegdenkt, is dit best een leuk topic. En je A6 waar dit topic eigenlijk om draait, is er één waar ik acuut jaloers op kan worden. Geweldig, als je je auto helemaal naar eigen wens en inzicht vormt. En er menig medeweggebruiker mee kunt verrassen...

En dat er dan soms mensen jaloers worden of het Calimero-effect gaan vertonen, moet je dan maar voor lief nemen ;)
Thanks Marco,

Ik neem dergelijke reacties dan ook maar met een korreltje zout. Ach verder is praten erover altijd leuk ;)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Spijtig, maar dat dat 'PK-geweld' doet me helemaal niets.
Er komt steeds meer trajectcontrole in NL, dan mag je van mij best wel in minder dan 3 seconden op die 100 zitten :jaja:
En laatst door Duitsland naar Tsjechië en nog een keer naar Oostenrijk: Te vaak al begrensd op 130 km, en veel wegonderhoud waar je héél veel km's 80 mag achter een vrachtwagen.
Daardoor is de gemiddelde snelheid géén 180 meer wat ik met m'n Fabia óók zou kunnen halen.

Leuker kunnen we het écht niet meer maken.
'Drivebility' graag. Maar potentie door PK's? Begint helaas totaal zinloos te worden.
Net als kinderen die broem, broem roepen om een auto te imiteren. Tesla's zijn snel maar zonder 'broem-broem'.
De wereld veranderd. Voor sommigen idd minder leuk.
Een verkeersbord met een stoomloc er op is óók achterhaald [tsjoek tsjoek tsjoek, túúúúúúúút] :maakmegek:

Langzame groetjes ;)
 

Kempes

Forumguru
@fanSkoda , ik kijk hier toch echt heel anders tegenaan... topicstarter lijkt mij een enthousiasteling ook wel 'petrolhead' genoemd die bewust in Duitsland rustige stukken en circuit opzoekt om zijn hobby te beoefenen, op die stukken is het zelf legaal. Op deze manier is het helemaal niet zo zinloos zoals jij aangeeft (of is hobby zinloos?)...Als hij dit zou doen met jouw fabiaatje dan is de lol er denk ik snel af.

Voor het dagelijks verkeer in Nederland begint het er helaas steeds meer op te lijken dat potentie door PK's zinloos is.

Wat @JockJam met zijn wagen optisch en motorisch doet kan ik wel waarderen, zolang hij er maar niet als een idioot mee over de openbare weg gaat raggen.
 

JockJam

Senior Member
@fanSkoda , ik kijk hier toch echt heel anders tegenaan... topicstarter lijkt mij een enthousiasteling ook wel 'petrolhead' genoemd die bewust in Duitsland rustige stukken en circuit opzoekt om zijn hobby te beoefenen, op die stukken is het zelf legaal. Op deze manier is het helemaal niet zo zinloos zoals jij aangeeft (of is hobby zinloos?)...Als hij dit zou doen met jouw fabiaatje dan is de lol er denk ik snel af.

Voor het dagelijks verkeer in Nederland begint het er helaas steeds meer op te lijken dat potentie door PK's zinloos is.

Wat @JockJam met zijn wagen optisch en motorisch doet kan ik wel waarderen, zolang hij er maar niet als een idioot mee over de openbare weg gaat raggen.

En daarmee sla je de spijker precies op zijn kop!! Overigens omdat ik juist niet in de randstad woon kun je ook in Nederland nog prima en heerlijk genieten van de peekaatjes. Natuurlijk rijd ik niet als een debiel rond over de wegen. Ik wil immers ook gewoon normaal thuis komen bij de vrouw en kids.
Ik hou ook ten alle tijden respect voor de techniek zodat de boel ook heel blijft.
 

LT83

Forumguru
@fanSkoda veel pk's een beetje nutteloos noemen, hoe durf je ;)
Kan niet anders dan iemand van het vrouwelijke geslacht zijn dit....
Ga jij je maar eens even in je Fabia zitten schamen dit weekend :tongue:

Zonder gekheid: in Nederland kun je op de juiste wegen en tijdstippen echt nog wel genieten van je pk's zonder medeweggebruikers tot last te zijn.
Al ga ik in de zomermaanden ook graag en paar avondjes de Autobahn op moet ik bekennen :D
 

vleier

Forumguru
@fanSkoda veel pk's een beetje nutteloos noemen, hoe durf je ;)
Kan niet anders dan iemand van het vrouwelijke geslacht zijn dit....
Ga jij je maar eens even in je Fabia zitten schamen dit weekend :tongue:

Zonder gekheid: in Nederland kun je op de juiste wegen en tijdstippen echt nog wel genieten van je pk's zonder medeweggebruikers tot last te zijn.
Al ga ik in de zomermaanden ook graag en paar avondjes de Autobahn op moet ik bekennen :D

En dan krijgt bij een +1 van @Corné de Kluijver. En nu heb ik het idee dat hij ook wel weet wat pk hebben betekend.
 

B.Stuurder

Forumguru
De acceleratie op zich is ook al leuk, dan hoef je geen 200+ te rijden. En m.b.t. de andere weggebruikers, als ik nu de gelegenheid krijg om te passeren van iemand die zo aardig is om even ruimte te maken, dan ben ik er allang voorbij, voordat hij zich klem rijdt op zijn voorganger. Dat was nog wel eens lastig met de Megane.
Verder merk ik dat ik merendeel van de tijd al genoeg heb aan het idee dat er power is, bovendien merk je dat wel bij het "gewone" rijden ook. Heel ontspannen en gaat er iemand in je achterwerk zitten, zoals vanmiddag iemand in een snel ogende Volvo :mad:, dan is even op het gas trappen tweeledig: je creëert onmiddellijk afstand en daarna wordt er niet meer geduwd. :)
 

MarcoO2

Forumguru
Spijtig, maar dat dat 'PK-geweld' doet me helemaal niets.
Er komt steeds meer trajectcontrole in NL, dan mag je van mij best wel in minder dan 3 seconden op die 100 zitten :jaja:
En laatst door Duitsland naar Tsjechië en nog een keer naar Oostenrijk: Te vaak al begrensd op 130 km, en veel wegonderhoud waar je héél veel km's 80 mag achter een vrachtwagen.
Daardoor is de gemiddelde snelheid géén 180 meer wat ik met m'n Fabia óók zou kunnen halen.

Leuker kunnen we het écht niet meer maken.
'Drivebility' graag. Maar potentie door PK's? Begint helaas totaal zinloos te worden.
Net als kinderen die broem, broem roepen om een auto te imiteren. Tesla's zijn snel maar zonder 'broem-broem'.
De wereld veranderd. Voor sommigen idd minder leuk.
Een verkeersbord met een stoomloc er op is óók achterhaald [tsjoek tsjoek tsjoek, túúúúúúúút] :maakmegek:

Langzame groetjes ;)
Ik zou het met je eens zijn als die vele pk's een doel op zich zouden worden, zoals dat bij de "petjesgolfjes" vaak het geval is. Maar dat zie ik hier niet, hier wordt juist ook de drivebility in acht genomen. Kijk maar eens naar de totale specs, en de wijze waarop ge(fine!)tuned is. Simpel voorbeeld: de investering in de remmerij smoelt niet alleen goed, maar levert een beter weggedrag op en bovendien extra veiligheid.
 

JockJam

Senior Member
Net op de terugweg van Den Haag naar huis toe onderweg een paar mooie sprintjes gehad met een Seat Leon Cupra (nieuwe type). Deze was ook dik getuned aangezien het van 100 naar 200 gelijk op ging. Boven de 200 liep ik zelfs dik in, dan zie je toch dat 6 t.o.v. 4 cylinders een prima voordeel krijgen.

Kort hierna moet ik stevig in de ankers bij dik 235 en terwel zit meneer Leon Cupra achtermij die hetzelfde moet doen maar wat blijkt..... ik kan mijn A6 met bijna een dikke 2 ton aan gewicht op dergelijke snelheden echt gruwelijk veel harder remmen als deze meneer in zijn Cupra instaat blijkt te zijn ondanks hij maar 1300+ kg weegt. Hij moest zelfs finaal naar de middelste baan toe uitwijken om mijn achterbumper er niet af te rijden..... als je daarbij dan ook nog eens bedenkt dat ik nog maar remde op ongeveer 60% van mijn remkracht. Kortom meneer Cupra vond het wel leuk om Peekaatjes te hebben maar laat vervolgens wel zijn stock remmen (gok ik) gewoon intact zonder deze aan te passen.

@MarcoO2 Hard rijden is leuk en enorm ver door trekken tot dik boven 250+ nog veel leuker wanneer je dit in luttele seconden kunt doen maar je moet het idd ook stil kunnen zetten en daar heeft deze Leon Cupra net vanavond ook kennis mee moeten maken dat het niet alleen om vermogen draait.
 
Bovenaan Onderaan