@leon-cupra
Het kan wel anders, maar ik heb geen zin meer in een eigen koopwoning in België, heb ook nog extra geld buiten dit geld om, en nog geld dat in beleggingen zit, heb op dat jaartje alleen als een maniak gespaard ( bizar wat je bij elkaar krijgt als je echt wil ) , dus dat van de verkoop is extra. Alles samen zou ik met dit soort aankopen maar een klein percentage uitgeven, maar natuurlijk is geld dat in beleggingen zit ook geld dat ik niet per se nodig heb, waar je ook op kan verliezen, dat mag je dan niet meetellen. Het huren vs zelf kopen heb ik ook afgezet tegen elkaar, ik ga nu wat huren aan 900 per maand met wat geld in beleggingen en een dikke spaarboek, door zelf een huis te kopen icm wat banken eisen zat ik aan 1200 per maand aflossing als alleenstaande en een kleine spaarboek die terug opgebouwd moest worden, komt nog eens bij dat een koopwoning met extra mogelijke kosten komt, als alleenstaande koop je namelijk geen af huis waar je jaren zonder zorgen zit, en er een hoop dure extra verzekeringen en taksen aan te pas komen, bij een huurwoning zit je enkel met de index en een erg goedkope huurverzekering, ik ken de verhuurder echter en die houden hun prijs al jaren lager en zien niet naar index ( steenrijke familie die gewoon niet wilt dat het pand leegstaat ), geen jaarlijkse taksen, geen schuldsaldopolisen extra brandverzekeringen en kosten aan bv kapotte chauffageketel, dat valt allemaal weg. Met mijn oude koopwoning zat ik aan 500 extra aan 3 maandelijks kosten en grondlasten, dat valt weg. Nu huur ik iets nagelnieuw met goede EPC en warmtepomp, mijn maandelijkse kosten hield ik al laag bij mijn eigen koopwoning (EPC D) en dat gaat hier alleen maar beter zijn, onder mij verwarmen ze mijn stekje warm, dat is namelijk een praktijk.
Vastgoed zelf kopen kan nog, als investering dan, maar dat zal dan samen met men broer in Spanje zijn ( hebben daar al plannen in )
MAAR, je hebt gewoon gelijk, in mijn hoofd speelt ook wel dat een 7.5 R veruit de beste meest logische keuze is, het wilt idd niet zeggen dat iets kan, je het ook moet doen, 70 k kwijt spelen op 5 jaar doe ik echter niet na, daarvoor leef ik veel te bewust, ik ben het type mens niet om boven m'n stand te leven. Dat gezegd zijnde is het idd zo dat, hoe je het ook draait of keert, de 7.5 R een heel capabele leuke auto is, die mij financieel in alles het minste terugzet, als "niet zo rationele rationele daily" is het de beste keuze, als je weet wat ik bedoel

het zijn zulke reacties die ik ook enorm waardeer, de anderen ook uiteraard! Maar dit zijn echt inzichten en ervaringen die mij helpen om misschien toch maar wat normaler te doen en de meest voor de hand liggende keuze te maken, en met een 7.5 R is niks mis, integendeel

vandaar dat ik dit alles ook deel, dit forum is een schat aan informatie en inzichten, daar heb ik enorm veel aan. Sinds de scheiding leef ik bewuster, ben meer op de hoogte van geld en hoe extra geld te maken, en dat gaat me redelijk af tot nu toe.
Dus je hebt gelijk, de 7.5 R is dik in orde als dagelijkse auto, en je kan er voor de leuk veel duurdere auto's met achterlaten aan de meet, als het toch nog eens kriebelt, en dat op een budget, perfect gewoon. 18-25 k aankoop is zowiezo een groot verschil met ca.30 k.