JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Heb het zoekertje gemaakt maar staat nog niet online, even wachten tot het weer wat beter word. Toekomstige auto hangt ook niet af van de verkoop van de VRS dus dat is geen factor, al wil je liefst geen twee auto's voor de deur.

En het is simpel maar een RS3 blijft duur voor de leeftijd, voor minder geld heb je een Golf 8R van 2022 met 40k km's, bij DVX staat een knappe te koop. Maar dat is een afweging die ik moet maken, nieuwer en goedkoper maar met minder ziel en mogelijks dat ik spijt ga hebben, of ouder en duurder maar met meer ziel en gewoonweg unieker.

In te schatten kosten heb ik al een beeld van, 600 taks per jaar en 2000 eerste inschrijving, verzekering tussen de 600-1000 per jaar, maar wil graag een omnium dus dat gaat wat hoger liggen. Dat is het me wel waard allemaal. Opvallend is wel dat alle RS3's eeuwig te koop blijven staan, ze geraken niet verkocht wat in mijn voordeel is. Zou wel erg graag de Sedan willen, wat de keuze echt beperkt maakt.

Als het weer eindelijk betert ga ik testritten inplannen.

JeSko

Forumguru
@hemi24

Denk ik ook, ze schommelen echt tussen 30-50 k, en men vraagt even veel voor een pré facelift als voor de facelift, valt geen maat op te nemen.

Arjan1985

Forumguru
Ik denk wel dat de Audi RS3 die je zoekt, ondanks dat ze “ouder” zijn, uiteindelijk meer geld waard zullen zijn dan een nieuwere auto.
Los van de ze te “veel” vragen kan het ook nog zo zijn dat alle Audi RS3 eigenaren er eigenlijk niet vanaf willen en omwille daarvan maar een te hoge prijs vragen ;)
Zijn die nieuwere Golf typen uit 2022 al te chippen eigenlijk? Ik dacht dat dat chippen vanaf 2021 of zo niet meer kon? (Klok en klepel, wellicht heb ik het mis). Zoals de 1.5 TSI niet meer te chippen is in de hedendaagse auto’s.

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Audi RS is idd een heel stuk waardevaster, zeker degene met Motorcode DAZA, dat is de facelift zonder OPF filter, die hebben ze ook maar 1-2 jaar gebouwd dacht ik, de DNWA met OPF filter is een stuk minder gewild, ik wil dan ook erg graag de DAZA, die heeft een beter geluid en betere flow.

Golf R mk8 is al te chippen, rijden er al rond met zelfs stage 3, stage 1 haal je zo 380-400 pk, stage 2 en 3 dan ga je richting 430 en zelfs 500. Voor de EA888 motoren word altijd enorm gepusht om deze zo snel mogelijk te kraken, puur omdat die het vaakst getuned worden denk ik.

leon-cupra

Forumguru
en het is simpel maar een RS3 blijft duur voor de leeftijd, voor minder geld heb je een Golf 8R van 2022 met 40k km's, bij DVX staat een knappe te koop. Maar dat is een afweging die ik moet maken, nieuwer en goedkoper maar met minder ziel en mogelijks dat ik spijt ga hebben, of ouder en duurder maar met meer ziel en gewoonweg unieker.
Denk dat je het heel goed analyseert. Is een afweging die je dan voor jezelf moet maken, maar denk eens je je zinnen op de RS3 gezet hebt, tja, dan gaat zo een R gewoonweg teleurstellen.
In te schatten kosten heb ik al een beeld van, 600 taks per jaar en 2000 eerste inschrijving, verzekering tussen de 600-1000 per jaar, maar wil graag een omnium dus dat gaat wat hoger liggen. Dat is het me wel waard allemaal.
het jou waard zijn is wel iets anders dan het te moeten blijven betalen. Hou daar wel rekening mee (weet het uit ondervinding) ;)
Opvallend is wel dat alle RS3's eeuwig te koop blijven staan, ze geraken niet verkocht wat in mijn voordeel is. Zou wel erg graag de Sedan willen, wat de keuze echt beperkt maakt.
Is eigenlijk heel simpel é. De overweging die jij nu maakt, die maken héél veel kopers. En uiteindelijk kiezen heel veel kopers eieren voor hun geld, nl schaffen ze een jongere Golf R aan. Minder kans op dure herstellingen, maandelijkse kosten lager en uiteindelijk voor onze wegen nog steeds té snel. De RS3 is de droom, maar in vele gevallen volgt de portemonnaie niet de droom ...
En of dat in jouw voordeel speelt ... denk het niet. Een echte RS3 koper wilt een RS3 en geen Golf R ;)

Bovenaan Onderaan