Kleine update ivm de zoektocht, die bewijst nl erg lastig te zijn. Heb enkele wensen die het blijkbaar moeilijk maken. Namelijk een facelift RS3, max 120.000 km, de DAZA motor ( non OPF van 2017-2018/19 ) en liefst een sedan. Op zich zou je denken oke dat valt mee, maar er staan er om te beginnen al niet veel te koop, daarbij komt dat ik zo'n groot bedrag ook liefst wil uitgeven bij een garagist/verkoper en niet bij een particulier, 30-35 k neertellen bij een particulier voelt om één of andere reden niet comfortabel aan. De sedan op zich is ook gewoon veel zeldzamer, ik had dat eigenlijk niet verwacht. En de DAZA non opf motor is ook niet erg lang gemaakt, de oudere CZGB motor zat in de pre facelift en die auto's zijn toch een stuk minder knap gelijnd, en missen zaken zoals digital display en het fel verbeterde onderstel, de pré facelift was namelijk een erg matige auto qua bochtenwerk. De motor na de DAZA, de DNWA, is met partikelfilter waardoor ik dat rauwe 5cylinder geluid te hard mis. Goed, dat alles maakt de keuze niet reuze, ik overwoog laatst om de knoop door te hakken voor een Sedan bij een particulier, maar zoals gezegd voelt dat niet goed aan, dat blijft een grotere gok dan kopen met één jaar garantie.
Heb ik mezelf nu vastgepind op iets dat amper haalbaar is? Gewoon de hatchback kopen zou alles oplossen, die zijn vlot te verkrijgen, maar dat voelt weer als een compromis en van de Sedan gaat mijn hart oprecht sneller slaan.
De Skoda staat online overigens, krijg wel wat reacties maar uiteraard niet overweldigend, heb wel één jongen die hem graag wilt, maar die kan pas kopen als zen eigen wagen verkocht geraakt.