Jesko's Octavia VRS !

Eltjo

Forumguru
Ik neem toch aan dat die ook meer dan alleen kijken en poetsen heeft gedaan met zijn vriendin.... als ze tenminste geen paard heeft te vervoeren. Waarom dus niet met de auto?
 

leon-cupra

Forumguru
Jef zal wss nog niet samen wonen met zijn vriendin en wonen best wel een afstandje van elkaar, dus lijkt het mij niet altijd handig dat een wagen ver weg staat om dan te zeggen voor de ruimte “beschik over een Caddy”. Dus de opmerking dat hij qua ruimte/gemak achteruit op gaat is niet zo onlogisch … maar aan de andere kant zijn we ook allemaal zo hard verwend. We willen de grootste wagen voor die 1 keer op een jaar …
 

Eltjo

Forumguru
Ja, dat kan ook. Mijn vrouw en ik kennen elkaar 27 jaar (waarvan 24 getrouwd) waarin zij de 6 auto's die ik bezat heeft meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Kben terug single, geen details erover, sommige zaken werken niet, volle focus op de kids en men nieuw stekje.

Anyways, de Golf was toch niks, overduidelijk van een tuner geweest, begin ik niet meer aan en het driedeurs gegeven steekt me toch wat tegen. Ben met men garagist aan het overleggen om de VRS te verkopen, dat zal ergens december worden. Daarna het even aanzien, en wie weet iets moois importeren, S3, RS3 ...? Wie weet.
 

JeSko

Forumguru
@RichTrip

Blijkbaar is het niet zo makkelijk om na 13 jaar echt verder te gaan, zelf blijf ik worstelen met mezelf, met men zelfbeeld men omgeving, mensen zeggen je constant dat je het goed doet en dat je sterk bent, maar zo voelt het nooit. De wissels van de kinderen blijven voor mij na één jaar nog steeds even moeilijk, krop in de keel, tranen verbijten, telkens hetzelfde gezeik, ondanks dat het goed gaat tussen mij en de moeder van de kinderen en het co ouderschap vreedzaam verloopt. Mentaal fris blijven blijkt lastig voor mij, maar we komen er wel uit, pieken en dalen inderdaad!
 

leon-cupra

Forumguru
Rotmomenten zoiets. Als je zo met jezelf worstelt mss eens professionele hulp zoeken? Een praten met een psycholoog kan nooit verkeerd zijn. Krijg je mss ook andere inzichten.

Zijn tuners geen autoliefhebbers? Wagen wordt dan toch meestal met de nodige zorg behandeld of was het een “tjoener” ?? Of was er teveel aan veranderd?
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja heb het lanf uitgesteld maar het gaat moeten, onderhuids vecht je met meer dan je zelf toegeven wilt :arghh: vroeger thuis ook niets anders meegekregen dan " komop doe is normaal, niet janken, venten zijn taai " dus dan verbijt je altijd alles maar omdat je denkt dat het zo moet. Mijn vader was al levensmoe rond zen 50ste, datzelfde pad wil ik natuurlijk niet bewandelen.

Sommige wel, hangt gewoon van het soort tuner af, de ene is precies op zen lakwerk maar jaagt uit onwetendheid telkens een koud blok af, bij andere is het weer andersom. Het is meer dat ik een maagdelijke basis wil om er 100% zelf mijn stempel op te kunnen drukken, zonder dat ik eerst fouten van een ander moet terugdraaien. Deze R had ook van die side-flaps, die boren ze vaak met zelftappers in de chassisbalken en dat gaat dan rotten, no go :(
 

Anna

Lid
Bingo. Welkom terug en dikke keuze. Proficiat! Love it!
@eriktv

Ga ik doen thanx Erik ! :D

@Tees

Haha klopt, had m'n verhaal al getypt maar per ongeluk op posten gedrukt.

@MarcoO2

Dat denk ik dus ook, en vooral de ruimte die heb ik gemist, terug zo'n ouderwets diepe Skoda koffer en zat ruimte op de achterbank, heerlijk :D en klopt, zelfs met 1/4de gas ingedrukt ben je sneller weg dan menig weggebruiker aan bv een verkeerslicht, dan spint ie echt niet, vooral hernemingen daarvoor is zo'n hoog koppel lekker ^^ ik kan niet op dat Seat forum vrees ik, daarvoor moet ik speciaal een accountje maken.

Dankje @Smeeuwis , al zeg ik het zelf het is inderdaad een vrij dikke wagen voor zijn leeftijd. :D

@dirkie996

Ja velen hebben dit eerder vermeld, dus ik geloof het ook wel, als zoveel mensen het zeggen zal er wel een kern van waarheid inzitten. Ik heb er gisteren alvast niets van gemerkt, ik heb ook een turbodrukmeter die ik in de gaten houd, de turbo is trouwens eentje die continu spoelt en niet plots erin komt zoals standaard, daardoor heb ik altijd direct hoog vermogen als ik dat wil zonder dat hij er met een harde knal inkomt. Misschien dat dat er ook met te maken heeft? In eerste instantie hield ik hem heel laag in toeren en bediende ik het gaspedaal maar heel zacht, meer was ook niet nodig, maar als je dan wat dieper duwt begint de turbo harder te spoelen en zie je de druk omhooggaan, dan zit ie echt klaar om afgeschoten te worden en dat doet ie dan ook, je word letterlijk in je stoel geduwd. :D
Het is zover,

Zoals jullie weten was ik op zoek naar een andere auto, ik heb getwijfeld tussen een C-HR hybride, een Mazda CX-3, een Mazda CX-5, tot toch weer een Octavia/superb combi, Cross-overs en SUV's vallen al snel krap uit, vooral achterin, fijn voor 2 mensen met max 1 kindje, maar niet meer voor ons, en dan kom je qua ruimte toch weer bij Skoda uit. Inmiddels ben ik gewend aan een grote(re) motor in een normale auto, die souplesse is gewoon aangenaam, daarom moest het ook echt een 1.5 of meer zijn, en liefst nog een 1.8-2.0, maar die zijn zeldzaam in België, en 2.0.. ja das een VRS, en die liggen buiten budget.. toch?....

En toen zag mijn vrouw dat een vriend van ons zijn VRS verkocht, de eerste hoopvolle contacten werden meteen gelegd, er was ruimte om te praten, top.. wie weet kan ik die droom verwezenlijken, slapeloze nachten heb ik gehad, paar keer gedacht verdomme het gaat niet lukken, en dan toch.. vandaag gaan kijken, testritje gemaakt, wauw.. Verkocht! Wellicht liep het kwijl nog net niet uit mijn bek bij het aankomen, ik kende de auto al wel, al enkele jaren nu, maar telkens was het weer met de bek open naar dit machien gapen, en nu stond hij hier voor me, met de mogelijkheid dat hij van mij zou worden... Kan iemand me knijpen? Als dit een droom is en ik word wakker ga ik ongelofelijk pissed zijn :D

En dusdoende heb ik de piekfijne VRS van een maatje overgekocht. Het voelt allemaal nog een beetje onwerkelijk, zeker omdat dit ook helemaal geen gewone VRS is, het is een echt beest met 341 paardjes en 519 nm aan koppel, van een liefhebber, voor een liefhebber, verzorgd tot in de puntjes, altijd warm gedraaid alvorens de power los te laten, ik ken de auto en ik ken de eigenaar, kan niet beter!

Waar gaat het precies om:

Skoda Octavia VRS 220 van 2014 met DSG, 138.000 km op de teller, in mijn favoriete Skoda "kleur" moonwhite.

Opties zijn o.a.

Elektrische kofferklep
Verwarmde stoelen
VRS mode
Elektrische inklapbare, verwarmde, en dimmende spiegels
Dimmende achteruitkijkspiegel
Led boarding lights
Full led interieur
PDC achteraan
Automatische Xenon koplampen
Regensensoren
ACC
Variabele laadvloer

De aanpassingen al gedaan door mijn maatje ...

Interieur

- forged carbon deur trim
- forged carbon DSG pook
- turbodrukmeter
- oranje gekeurde gordels
- Alcantara sportstuur
- verlengde forged carbon schakelpeddels
- aftermarket versterker/geluidssysteem
- VRS matten
- omkeerbare VRS koffermat
- dashcam v+a
- track and trace systeem

Exterieur

- Getinte ruiten
- LED boarding lights
- LED dynamische pinkers in de spiegels
- LED achterlichten smoked met dynamisch pinkers
- Forged carbon gewrapte motorkap met werkende koelingsroosters
- CSR frontlip
- Maxton side-skirts
- Maxton diffuser
- Forged carbon vierdubbele Uitlaattips

Onderstel

- ST schroefset ST-X
- Rotiform WGR 19 inch
- extra OEM winterwielen
- extra set zomerwielen

Motor

- Stage 2 door DVX
- DSG aangepast door progressive tuning
- Remus uitlaat met gekeurde kleppen
- Custom downpipe
- verlengde schakelpeddels aan het stuur
- racingline R600 air intake
- racingline short elbow
- racingline turboelbow
- GFB divertervalve
- NGK racingbobijnen
- NGK racingbougies
- Forged carbon strutbar

Nu zullen jullie zeggen, maar heh? Jij ging toch stoppen met de hobby? Wel... Ja, dat is nog steeds zo, had deze een normale VRS geweest had ik hem nl ook gekocht. Het mooie aan deze auto is echter dat hij zo door de keuring komt in België, dat was een absolute vereiste! Maar alles erop en eraan is goedgekeurd, zijn attesten van etc etc, op deze auto is geen euro bespaard en enkel het beste was en is goed. Schroefsetje gaat simpelweg op keuringstand, en ik heb een perfecte daily waarin de kids lekker ruim zitten, een grote koffer etc etc. Ik ga hier gewoon met rijden, van genieten, en hem koesteren zoals jullie dat van mij gewend zijn. Het is geen hoge zit, maar zelfs met hoe laag hij nu stond is de instap veel hoger dan bij onze Mazda 3, die ligt echt qua carrosserie veel lager en is daarom veel te laag voor mijn familielid, bij deze gaat ze gewoon netjes kunnen instappen zonder gedoe en pijn.

De auto rijd dankzij de verregaande optimalisatie van de DSG en motor niet zomaar als een VRS waar ze een stage 2 file in geknald hebben, neen, hij is enorm lui te rijden, je kan er als het ware echt in chillen cruisen coasten noem maar op, zonder dat hij nerveus word, maar als je dan het gas induwt duwt dit beest je in je stoel en blaast je van je sokken, fantastisch! Ik heb hier de afgelopen dagen veeeeeel gelezen over het zogeheten grip probleem bij een stage 2 of zelfs al stage 1, ik heb hem getest met vallende sneeuw en ijs aan de grond ( ideaal hoor zo :D ) en hij heeft geen enkele keer de wielen laten spinnen vooraan, en dat op zomerbanden.

Dus ik ben terug bij Skoda... En hoe! Kan m'n blijdschap niet op en ik wil dan ook mijn maatje bedanken voor de kans om deze over te nemen, hij wou de auto het liefst overlaten aan iemand die hij goed kende, en zo gebeurde het.

Binnenkort komen er hier enkele foto's, de laatste zaken worden gefinaliseerd momenteel, verzekering en keuring voor verkoop etc etc.

Grts, Jefrey
Ben superblij voor jou en je gezin! Je hebt goed je instinct gebruikt. Wat een plaatje is die auto zeg. DSG VRS Octavia alles er op en er aan, wat wil je nog meer! Gefeliciteerd
 
Bovenaan Onderaan