Jesko's Octavia VRS !

Herperduin

Forumguru
Het is en blijft een schitterende wagen. Zelf houd ik meer van kleinere velgen en dus “hogere” banden en sowieso iets hoger op zijn/haar wielen. Smaak is en blijft persoonlijk en het is jouw voiture dus lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Vraag me wel af of en wat er nu precies lekkerder rijdt. Standaard 16” of 17” velgen en “normale” hoogte of zoals de jouwe er nu bij staat. Ik wil zelf gewoon zoveel mogelijk comfort en hoef niet zo nodig strak en hard door bochten. Ik kan me voorstellen dat het sturen in mijn OC3 wat saaier is maar het is wel een zeer comfortabele ride.

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Thanx! Ikzelf vind persoonlijk een iets stuggere auto prettiger rijden, ik rijd wel vaker met niet getunede auto's van familie met een normaal zachter onderstel en gangbare dikkere banden, maar ik vind dat deinende en softe rijgedrag allesbehalve comfortabel, de Pulsar van mijn grootmoeder maakt mij soms zelfs misselijk omdat het zo los is allemaal. Ik persoonlijk vind een strak sturende auto echt comfortabel, mijn huidige auto heeft zo'n comfortabele stoelen ( de RS stoelen zijn echt de beste autostoelen die ik al gehad heb ) dat ik van het iets hardere onderstel weinig merk, zelfs mensen die met mij meerijden benoemen altijd het hoge comfort van de auto, en dat zijn doorgaans geen mensen die dagdagelijks in een aangepaste auto rijden.

leon-cupra

Forumguru
Veel hang ook af van hoe je verlaagt. Ga je gewoon de veren inkorten met de bestaande dempers, ga je heel veel verliezen aan comfort. Veren en dempers zijn niet echt op elkaar afgesteld. Ga je een kwalitatief setje dempers+veren monteren, ga je merken dat je op het gebied van comfort weinig gaat inboeten.

Betreft velgen, van 16 naar 17 ga je echt niet merken. Ga je van 16 naar 19, dat ga je wel merken. Maar dan nog, goede ophanging/verset ivm grote velg hoeft geen enorm verlies in comfort te beteken.

Mijn M3 heeft 19/20”, ligt redelijk laag en is verre van een stuiterbak. Op normale wegen rij je daar heel comfortabel.

Bovenaan Onderaan